Τον τριπλασιασμό του ποσοστού ανακύκλωσης στην πόλη, από το 2% στο 6,5% έχει καταφέρει τα τελευταία δύο χρόνια ο Δήμος Αθηναίων, όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης, Νίκος Αβραμίδης, θέτοντας ως στόχο το 10%, για το 2022.

«Δυστυχώς παραλάβαμε μία επίδοση του δήμου στο κομμάτι ανακύκλωση πολύ χαμηλή, κάτω από 2%. Ήταν προτεραιότητα, να βάλουμε τις βάσεις για να αυξήσουμε το ποσοστό ανακύκλωσης στην πόλη. To 2021 τριπλασιάσαμε το ποσοστό μας στο 6,5%. Αυτό αντιστοιχεί περίπου σε 20 -22 χιλιάδες τόνους » σημείωσε ο κ. Αβραμίδης μιλώντας στο mononews κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για το πρόγραμμα ανακύκλωσης της Coca- Cola, Zero Waste Future.

Όπως σημειώνει ο ίδιος, το ποσοστό μπορεί να είναι χαμηλό, απέχοντας από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ωστόσο είναι σημαντικό το γεγονός ότι τριπλασιάστηκε μέσα σε δύο χρόνια.

«Υπάρχει δυσκολία να δημιουργηθεί η υποδομή, γιατί είναι τεράστια τα τονάζ σκουπιδιού της Αθήνας, περίπου 320.000 τόνοι σκουπιδιού τον χρόνο» τονίζει.

«Θέλουμε να οικοδομήσουμε ξανά την εμπιστοσύνη του δημότη»

Όπως επισημαίνει ο κ. Αβαραμίδης «το σημαντικότερο πρόβλημα ήταν ότι είχε χαθεί η εμπιστοσύνη του δημότη προς τον Δήμο, ότι η ανακύκλωση που γίνεται στα σπίτια μας, καταλήγει τελικά εκεί που πρέπει. Εμείς θέλουμε να οικοδομήσουμε ξανά αυτή την εμπιστοσύνη».

Ο Δήμος Αθηναίων έχει προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου του με 25 νέα απορριματοφόρα που ασχολούνται αποκλειστικά με την ανακύκλωση. Επίσης στην τοποθέτηση 6.500 μπλε κάδων στις γειτονιές ώστε να δημιουργηθεί το απαραίτητο δίκτυο.

Παράλληλα με το κομμάτι ανακύκλωσης συσκευασίας ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται και η διαδικασία της κομποστοποίησης.

«Λόγω του lockdown που ήταν κλειστά τα ξενοδοχεία, προχωρήσαμε σε κομποστοποίηση σε νοσοκομεία, στρατόπεδα, σε 10 από τις 17 λαϊκές αγορές και τώρα μπαίνουμε σιγά σιγά και στα ξενοδοχεία» όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας. Όσον αφορά δε στα καταστήματα, διαπιστώνει δυσκολίες στον συγκεκριμένο τομέα λόγω των υποδομών.

«Στο κατάστημα εστίασης, το πρώτο επίπεδο διαλογής γίνεται από το σερβιτόρο που πρέπει να ξεχωρίσει το οργανικό, από τη χαρτοπετσέτα ή τη γόπα για παράδειγμα πάνω στο τραπέζι. Και το μεγάλο κομμάτι γίνεται φυσικά στην κουζίνα. Αυτό έχει μία δυσκολία στη λειτουργία ενός καταστήματος, για να γίνει επί της ουσίας».

Διαβάστε επίσης:

Μαρία Τζελέπη (Coca – Cola): H πλατφόρμα Zero Waste Future έχει συλλέξει 1.000 τόνους ανακυκλώσιμων υλικών