ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυστηρότεροι κανόνες θα επιβληθούν στα ηλεκτρικά πατίνια, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, ο οποίος μίλησε σε συνέντευξή του για την αναδιαμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων.
Για τα πατίνια ξεκαθάρισε μιλώντας στην ΕΡΤ ότι «θα έχουν κανόνες. Τα 25 χλμ θα είναι το ανώτατο όριο ταχύτητας, και θα πρέπει να φοράει το κράνος του. Για να πάρει ηλεκτρικό πατίνι θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών».
100 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία
Για τα λεωφορεία ανέφερε ότι: «Έχουμε 100 ηλεκτροκίνητα αυτή τη στιγμή στα αμαξοστάσια, τα οποία περιμένουμε μέσα στον Ιανουάριο, θα τα βγάλουμε για να κυκλοφορήσουν. Μπαίνουμε λοιπόν συστηματικά και σταθερά στη δέσμευση μας ότι το καλοκαίρι θα έχουμε 950 καινούργια λεωφορεία στην Αθήνα και στην Αττική. Μέχρι το 2027 θα έχει ανανεωθεί πλήρως ο στόλος των λεωφορείων.
Τώρα λοιπόν, έχοντας βάλει και έχοντας δρομολογήσει το να πετύχουμε τη μεγάλη αλλαγή του στόλου των λεωφορείων, βάζουμε μπροστά και κοιτάμε και τα θέματα που αφορούν τη σταθερή τροχιά που είναι το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος.
Είναι θέματα για τα οποία προσεχώς θα υπάρχουν ανακοινώσεις για συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο θα αναμορφώνει και θα εκσυγχρονίζει πλήρως τους συρμούς και τις λειτουργίες του».
Όχι πάνω από 30 χιλιόμετρα στον αστικό ιστό
Όπως είπε ο υφυπουργός, θα καθιερωθούν χαμηλότερες ταχύτητες στον αστικό ιστό.
Ειδικότερα, τόνισε ότι πλέον το ανώτατο όριο ταχυτήτων μέσα στην πόλη δε θα ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα.
Ταυτόχρονα, για τις μοτοσικλέτες διευκρίνισε ότι «εμείς επιτρέπουμε τη διήθηση, δηλαδή την κίνηση της μηχανής ανάμεσα σε σταματημένο ή σε αυτοκίνητο που κινείται μέχρι 25 χιλιόμετρα.
Οτιδήποτε άλλο, όπως η σφήνα, απαγορεύεται. Δεν μπορούν να κινούνται ανάμεσα στα αυτοκίνητα όταν η κυκλοφορία είναι ταχεία». Χαρακτήρισε παράλληλα ως αδιαπραγμάτευτη τη χρήση του κράνους.
«Και οι πεζοί έχουν υποχρεώσεις (…) Από τους 630 νεκρούς που είχαμε το 2023, οι 100 είναι πεζοί, γεγονός που αποτελεί ένα τεράστιο νούμερο», ανέφερε σχετικά με τους πεζούς.
Σχετικά με το σύστημα επιτήρησης αυτών των διατάξεων, ο κ. Οικονόμου σημείωσε ότι «Ξεκινάμε ήδη με τις κάμερες στα φανάρια που βάζει η Τροχαία μέσα στο 2025. Μέσα στο 2026 θα έχουν ολοκληρωθεί και τα προγράμματα των υπόλοιπων καμερών, τα οποία θα διασφαλίζουν και τη λειτουργία των καμερών στις λεωφορειολωρίδες».
Διαβάστε επίσης:
Σέλι: Bρέθηκε ζωντανός ο νεαρός σκιέρ
Προσοχή! Ο ΕΦΕΤ ανακαλεί σοκολάτα από γνωστό σούπερ μάρκετ – Βρέθηκαν σκουλήκια
Νέα Υόρκη: Επιβάλλει τέλος κυκλοφορίας 9 δολαρίων για την είσοδο στο Μανχάταν
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- NN Hellas: Οι Έλληνες ξέρουμε ότι θα ζήσουμε πολλά χρόνια. Μπορούμε όμως να τα ζήσουμε όπως θέλουμε;
- Συρία: Ο υπουργός Δικαιοσύνης του αλ-Τζολάνι είχε επιβλέψει εκτέλεση δύο γυναικών το 2015
- Παρουσιάστηκε στη CES το BMW Panoramic iDrive!
- ΥΠΕΝ: Πέντε νέα προγράμματα με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 250 εκατ. ευρώ