Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη έκδοσης των νέων ψηφιακών ταυτοτήτων, καθώς, σύμφωνα με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, θα κάνουν πρεμιέρα τη Δευτέρα.

Τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή αίτησης νέων ταυτοτήτων με τα ραντεβού στα Αστυνομικά Τμήματα να ξεκινούν ακόμη και από την ίδια μέρα.

1

Αναλυτικά η διαδικασία

Η ειδική πλατφόρμα θα ανεβεί στο gov.gr, ενώ μετά την αίτηση για έκδοση νέας ταυτότητας, ο ενδιαφερόμενος θα λαμβάνει sms στο κινητό του τηλέφωνο όπου θα επιβεβαιώνεται το ραντεβού.

Ο συνολικός χρόνος που απαιτείται, από την ημερομηνία της αίτησης στο Αστυνομικό Τμήμα μέχρι και την παραλαβή θα κυμαίνεται 7-10 ημέρες.

Σημειώνεται πως το κόστος για την έκδοση των νέων ταυτοτήτων θα ανέρχεται στα 10 ευρώ, θα καταβάλλεται ηλεκτρονικά και η διάρκεια ισχύος των ταυτοτήτων θα είναι τα 10 χρόνια.

Πότε θα πληρώσουμε τα διπλά

Θα υπάρχουν περιπτώσεις όπου θα πληρώνουμε διπλά τη νέα ταυτότητα και αυτό αφορά τις περιπτώσεις έκδοσης δελτίου ταυτότητας εξαιτίας απώλειας ή φθοράς του προηγούμενου δελτίου του αιτούντος, θα καταβάλλεται επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο Δημοσίου, ύψους 9 ευρώ, όπως ακριβώς ισχύει και σήμερα.

Νέες ταυτότητες
Νέες ταυτότητες

Ποια στοιχεία θα αναγράφουν

Θα έχουν το μέγεθος πιστωτικής κάρτας (85.6 x 54 mm ± 0.75mm, πάχους μέχρι 1 mm, σύμφωνα με τις συστάσεις του ICAO)  και θα είναι αντίστοιχες με αυτές που έχουν και οι άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η διατήρησή τους θα είναι εύκολη, καθώς δεν θα τσαλακώνονται όπως οι ισχύουσες, ενώ θα αποθηκεύονται μαζί με τις υπόλοιπες κάρτες εύκολα σε ένα πορτοφόλι.

Τα δεδομένα της εκάστοτε ταυτότητας θα αποθηκεύονται σε έναν κεντρικό server, στον οποίο θα έχουν πρόσβαση μόνο οι Αρχές.

Στην εμπρόσθια όψη θα περιλαμβάνονται τα εξής στοιχεία

  • Αριθμός Ταυτότητας
  • Φωτογραφία
  • Επώνυμο
  • Όνομα
  • Φύλο
  • Ιθαγένεια
  • Ημερομηνία Γέννησης
  • Ημερομηνία έκδοσης
  • Ημερομηνία λήξης
  • Αρχή Έκδοσης
  • Αριθμός πρόσβασης Κάρτας- CAN
  • Υπογραφή κατόχου

Στην οπίσθια όψη θα περιλαμβάνονται τα εξής στοιχεία

  • Όνομα Πατέρα
  • Όνομα Μητέρας
  • Τόπος γέννησης
  • Ομάδα Αίματος
  • Ύψος

Στο τέλος θα υπάρχει ζώνη μηχανικής αναγνώρισης

Πώς θα γίνεται η έκδοσή τους

Η διαδικασία για την έκδοση νέας ταυτότητας θα γίνεται στο αστυνομικό τμήμα, όπου μπορεί να γίνεται και η λήψη της φωτογραφίας.

Σημειώνεται πως οι νέες ταυτότητες δεν θα διαθέτουν κάποιο σύστημα γεωεντοπισμού.

Στα αστυνομικά τμήματα θα υπάρχουν ειδικοί υπολογιστές, που θα μπορούν να λαμβάνουν βιομετρικά και ψηφιακά την υπογραφή του πολίτη στο tablet.

Οι ταυτότητες θα πηγαίνουν στο ίδιο σύστημα που χρησιμοποιείται για την έκδοση διαβατηρίων και θα εκδίδονται κεντρικά. Θα αποστέλλεται στο ΑΤ με την ίδια διαδικασία ασφαλούς μεταφοράς.

Διαβατήριο και ταυτότητα με μία αίτηση κάθε 10 χρόνια

Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια να ενοποιηθεί η διαδικασία έκδοσης ταυτότητας και διαβατηρίου.

Δηλαδή ο πολίτης να πρέπει να πηγαίνει μία φορά στα 10 χρόνια στο αστυνομικό τμήμα για να βγάλει και τα δύο.

Τα νέα διαβατήρια με αυξημένα χαρακτηριστικά ασφαλείας αναμένεται να αρχίζουν να εκδίδονται τον Ιανουάριο του 2024.

Είναι υποχρεωτική η αντικατάσταση του παλιού με νέου τύπου δελτίου ταυτότητας;

Σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1157, ταυτότητες κρατών μελών που δεν διαθέτουν μηχανικώς αναγνώσιμη ζώνη (MRZ), παύουν να ισχύουν την 3η Αυγούστου 2026.

Διαβάστε επίσης:

Καιρός: Καλοκαιρινό τριήμερο με θερμοκρασίες έως 36 βαθμούς

Ζαχαράκη: Επεκτείνεται σε όλη την Ελλάδα ο «Προσωπικός Βοηθός για ΑμεΑ»

Κυρανάκης: Από 01/01/2024 ξεκινά η ψηφιακή μεταβίβαση ακινήτων