ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Υπενθυμίζεται ότι τα ψηφιακά ραντεβού παρέχουν στους πολίτες τη δυνατότητα να προγραμματίσουν να συνδεθούν μέσω βιντεοκλήσης με υπάλληλο της υπηρεσίας στην οποία επιθυμούν να απευθυνθούν, σε ημέρα και ώρα που τους εξυπηρετεί.
Ξεκίνησαν τον Μάιο του 2020 από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να αποκτούν κλειδάριθμο χωρίς επίσκεψη στη ΔΟΥ τους. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους ακολούθησε η δημιουργία του myKEPlive, μέσω του οποίου καθιερώθηκαν τα ραντεβού με βιντεοκλήση στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών για συγκεκριμένες υπηρεσίες των ΚΕΠ.
Τον Δεκέμβριο του 2020 τέθηκε σε λειτουργία το myOAEDlive για συμβουλευτικές υπηρεσίες του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού τόσο προς ανέργους, όσο και προς επιχειρήσεις. Τον ίδιο μήνα ενεργοποιήθηκε και το myConsulLive για υπηρεσίες των κατά τόπους προξενικών αρχών, το οποίο σήμερα διατίθεται συνολικά από 86 πρεσβείες και γενικά προξενεία της Ελλάδας σε 55 χώρες.
Τέλος, σε πιλοτική λειτουργία βρίσκονται τα ραντεβού με βιντεοκλήση για τρεις ακόμα υπηρεσίες και, συγκεκριμένα, τον eΕΦΚΑ (myEFKAlive), το Ελληνικό Κτηματολόγιο (myKtimatologioLive) και τους δήμους (myDimosLive).
Με τον τρόπο αυτό, τα ψηφιακά ραντεβού έχουν συμβάλει σημαντικά στη μείωση της γραφειοκρατίας και της αναμονής των πολιτών στα φυσικά σημεία παροχής εξυπηρέτησης, στην εξοικονόμηση χρόνου και την αποφυγή συνωστισμού. Διευκολύνεται, ταυτόχρονα, το έργο της Διοίκησης, επιτρέποντας την αξιοποίηση του προσωπικού με τον βέλτιστο και πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Περαιτέρω, ειδική πρόβλεψη έχει ληφθεί για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία, αλλά και για τον προγραμματισμό ραντεβού για λογαριασμό τρίτου προσώπου, σε περίπτωση που αυτό δεν διαθέτει κωδικούς Taxisnet ή ψηφιακές δεξιότητες.
Πιερρακάκης: «Τα ψηφιακά ραντεβού θα παραμείνουν και μετά την πανδημία»
«Τα ραντεβού με βιντεοκλήση ξεκίνησαν μέσα στην πανδημία, ως ένα ακόμα εργαλείο προστασίας από τον κορονοϊό» τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, υπογραμμίζοντας ότι «η μεγάλη ανταπόκριση εκ μέρους των πολιτών επιβεβαιώνει ότι θα παραμείνουν και μετά την πανδημία, ως εργαλείο διευκόλυνσης της καθημερινότητας και επιτάχυνσης των συναλλαγών με το κράτος. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα, τα ψηφιακά ραντεβού έγιναν η πρώτη υπηρεσία που “εξάγουμε”, καθώς ξεκίνησε η εφαρμογή τους και στην Κύπρο.
Θα ήθελα για μια ακόμα φορά να συγχαρώ τη γενική γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης για τον σχεδιασμό, την υλοποίηση και τη διαρκή υποστήριξη της πλατφόρμας myDESKlive, αλλά και να ευχαριστήσω όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία για την άριστη συνεργασία στην ένταξη νέων φορέων και υπηρεσιών στην πλατφόρμα. Συνεχίζουμε να αξιοποιούμε τις ψηφιακές τεχνολογίες με σκοπό να κάνουμε απλούστερη, γρηγορότερη και ευκολότερη την επαφή των πολιτών και των επιχειρήσεων με το Δημόσιο».
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι «τα ψηφιακά ραντεβού ήταν μια ιδέα για να διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο τους πολίτες, ώστε να διεκπεραιώνουν χωρίς φυσική παρουσία ακόμα και διαδικασίες που δεν μπορούσαμε να ψηφιοποιήσουμε άμεσα. Ο μεγάλος όγκος των ψηφιακών ραντεβού μας ικανοποιεί ιδιαίτερα, καθώς μας δείχνει ότι οι πολίτες αναγνωρίζουν στην καθημερινότητά τους τη χρησιμότητα των υπηρεσιών που σχεδιάζουμε και υλοποιούμε. Αυτή η αναγνώριση είναι που μας δίνει κίνητρο να αυξάνουμε και να διευρύνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΙΟΒΕ: Στα €1,9 δισ. η αξία παραγωγής της βιομηχανίας φαρμάκου το 2022 – Ενισχυμένη κατά 16,1%
- Χρηματιστήριο: Σε περιπέτειες η αγορά – Νέα βουτιά στις τράπεζες – “Κρατάει” η Coca Cola
- 150.000 ασφαλισμένοι ένα βήμα πριν την «έξοδο» με μειωμένη σύνταξη – Παραδείγματα για κάθε κατηγορία
- Ebury: Συνεχίζει την ανοδική του πορεία το δολάριο