ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτό τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης στην εισήγησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο, που αποφάσισε με ευρεία πλειοψηφία την παράταση κατά τρεις μήνες της πιλοτικής παρέμβασης του Μεγάλου Περιπάτου.
Στην συνεδρίαση συζητήθηκε η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.α.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο, δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου».
«Δεν χρησιμοποιούμε την διαβούλευση στους τύπους ή για τους τύπους. Την κάνουμε πιο συστηματική και τη διευρύνουμε» ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων και ανακοίνωσε ότι η διαβούλευση θα κορυφωθεί με μια τριήμερη δημόσια συζήτηση όλων των φορέων στις αρχές Σεπτεμβρίου, στη βάση όλων των δεδομένων που θα υπάρχουν τότε.
Μίλησε επίσης και για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο το οποίο καταρτίζεται από τον Δήμο Αθηναίων και θα αποτελέσει κορωνίδα της διαβούλευσης καθώς είναι το θεσμικό εκείνο όχημα που «θα μας επιτρέψει να λαμβάνουμε αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διαχείρισή του. Επιπλέον θα μας επιτρέψει να εξασφαλιστεί η δυνατότητα θεσμοθέτησης πεζοδρόμων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού δρόμων ήπιας κυκλοφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα και να αποκτήσει το δημοτικό συμβούλιο εργαλεία πολιτικής για τις χρήσεις γης» τόνισε ο Κώστας Μπακογιάννης.
Ακολουθούν σημεία της εισήγησης του Δημάρχου Αθηναίων στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου
Ο Μεγάλος Περίπατος φέρνει κάτι καινούργιο. Μας βάζει όλους στο ίδιο τραπέζι για να το συζητήσουμε. Μας βάζει στη διαδικασία, για πρώτη φορά, να ξεφύγουμε από μία λογική που όλοι καταδικάζουμε, αλλά όλοι τελικά υποκύπτουμε σε αυτή. Στη λογική της κορδέλας. Δεν έχει ανάγκη η Αθήνα από εγκαίνια και κορδέλες. Θέλει έργα όπως αυτό. Έργα που τα βλέπουμε, τα ζούμε και τα συνδιαμορφώνουμε. Ναι, είναι περίεργο για την ελληνική πραγματικότητα αλλά μπορούμε να το κάνουμε.
Μία τέτοια διαρκής, επίμονη και ουσιαστική συζήτηση τόσων ανθρώπων και τόσων φορέων, γίνεται για πρώτη φορά. Είναι ένα σημαντικό κρας τεστ για να κάνουμε το επόμενο βήμα. Να μην αποφασίζουν μερικοί για το μέλλον όλων. Να αποφασίζουμε όλοι για το μέλλον μας και το μέλλον της πόλης. Είναι κατάκτηση και ευκαιρία να στείλουμε ένα μήνυμα παντού. Να δείξουμε έναν νέο τρόπο διοίκησης και λήψης αποφάσεων.
Ο Μεγάλος Περίπατος ξεκίνησε με ένα διττό στόχο:
Να ευθυγραμμιστεί η Αθήνα με πολλές άλλες πρωτεύουσες ως προς τα μέτρα που λαμβάνονται για τον κορωνοϊό. Να κάνουμε δηλαδή το αυτονόητο. Να δώσουμε το χώρο που δίνουν όλες οι ευρωπαϊκές πρωτεύουσες στους πολίτες τους.
Να αποτελέσει μία μεγάλη πιλοτική παρέμβαση για την απελευθέρωση δημοσίου χώρου, αλλά και να φέρει την αυτονόητη ισορροπία στις μετακινήσεις.
· Η σημερινή συνεδρίαση είναι μια καλή ευκαιρία για μια πρώτη αποτίμηση του Μεγάλου Περιπάτου. Είναι η κατάλληλη στιγμή για να δούμε τα νέα δεδομένα που δημιουργεί.
Αν και είναι πολύ νωρίς – μόλις δύο μήνες μετά την έναρξή του, η διαβούλευση του έργου, μας δίνει στοιχεία που γεννιούνται από την καθημερινή συνύπαρξη των πολιτών και όλων μας με αυτό. Έχει έρθει η ώρα να λάβουμε υπόψη μας τα στοιχεία, τα δεδομένα και όλα αυτά που συζητήσαμε εδώ στο Δημοτικό Συμβούλιο, στην διαπαραταξιακή επιτροπή με τους εκπροσώπους των παρατάξεων και της επιστημονικής κοινότητας, στις συναντήσεις μας με τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και να προχωρήσουμε στο δεύτερο τρίμηνο που αρχίζει στις 21 Αυγούστου.
Ταυτόχρονα με την υλοποίηση του πιλοτικού έργου προχωρήσαμε στην παρακολούθηση της κυκλοφορίας, με την ερευνητική ομάδα του ΕΜΠ να αξιολογεί συστηματικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες, τόσο πριν όσο και μετά την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων.
Ολοκληρώνουμε την κατάρτιση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Είναι ένα σπουδαίο εργαλείο στα χέρια του Δημοτικού Συμβουλίου που μας επιτρέπει να λαμβάνουμε αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην ανάκτηση του Δημόσιου Χώρου και την διαχείρισή του. Ως προς την ανάκτηση του δημόσιου χώρου δίνει την δυνατότητα θεσμοθέτησης πεζοδρόμων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού δρόμων ήπιας κυκλοφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα (να θυμίσω ότι η τελευταία προσπάθεια θεσμοθέτησης πεζοδρόμων που έγινε από τον Δήμο, ξεκίνησε τον Σεπτέμβρη του 2009 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2020). Ο Δήμος θα δημιουργήσει έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό καταγραφής και παρακολούθησης αδειοδοτήσεων των επιχειρήσεων και μετά από ειδική μελέτη θα μπορεί να ασκεί πολιτική σχετικά με την επιθυμητή ποσόστωση χρήσεων γης.
Από την πρώτη στιγμή, μπήκαμε στην περίοδο της αναλυτικής διαβούλευσης. Όχι προσχηματικά, όχι επιφανειακά. Συνεχίζουμε μέχρι σήμερα να το κάνουμε στην ουσία. Να ακούμε, να συζητάμε και να αξιολογούμε.
Συστήσαμε την επιτροπή διαβούλευσης η οποία αποτελείται από σπουδαίους επιστήμονες. Ανθρώπους εγνωσμένου κύρους που γνωρίζουν άριστα το αντικείμενό τους. Αυτή η επιτροπή συνεδριάζει κάθε εβδομάδα με πολύωρες και εξαιρετικά ουσιαστικές συζητήσεις. Το κάναμε αυτό γιατί για μία τέτοια παρέμβαση, κάθε λέξη που ακούγεται πρέπει να έχει επιστημονική και εμπειρική τεκμηρίωση. Αυτός ήταν ο λόγος που στις συνεδριάσεις αυτές συμμετείχε ο Σύλλογος Συγκοινωνιολόγων, η Μελετητική Ομάδα του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, ο Συλλόγων Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών. Γιατί θέλαμε και θέλουμε, κάθε επόμενο βήμα, να γίνεται συντονισμένα, να είναι αποτέλεσμα μελέτης και επιστημονικής καταγραφής.
Ταυτόχρονα, ανοίξαμε δύο μεγάλους κύκλους διαβουλεύσεων με τους φορείς της αγοράς και του τουρισμού.
Στις 16 Ιουλίου, συζητήσαμε με τους εκπροσώπους των επίσημων φορέων του τουρισμού. Μιλήσαμε στη βάση της μελέτης της Marketing Greece που εκπονήθηκε ειδικά για τον Μεγάλο Περίπατο και τον Τουρισμό και κάναμε συγκεκριμένες προτάσεις. Κυρίως ακούσαμε. Τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, του HATTA, του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών, της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού, του, Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Αναψυχής, του HAPCO, της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Στις 24 Ιουλίου συζητήσαμε πάλι έχοντας συγκεκριμένη μελέτη και προτάσεις, με τους εκπροσώπους των επιχειρηματικών και εμπορικών φορέων. Ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας, ο Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος, η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδος, η ΓΣΕΒΕΕ, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος, Το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, η Ελληνική Ένωση Νεοφυών Επιχειρήσεων, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, Το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών.
Επίσης για πρώτη φορά από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, λειτουργεί συντονιστικό όργανο για την κυκλοφορία και την εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου. Ένα όργανο που λειτουργεί με εκπροσώπους του Δήμου μας, των τεχνικών υπηρεσιών και του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας, της τροχαίας, του ΟΑΣΑ, του ΟΣΥ, του ΕΜΠ και του Υπουργείου Μεταφορών. Είναι ο συντονισμός που χρειάζεται για να βλέπουμε τον Μεγάλο Περίπατο στην πράξη, στην εφαρμογή του, καθημερινά.
Ανοίγουμε ένα ξεχωριστό κεφάλαιο για την προσβασιμότητα και τις μετακινήσεις των Ατόμων με Αναπηρία. Ένα κεφάλαιο που έπρεπε να είναι αυτοτελές και ξεχωριστό εδώ και πολλά χρόνια. Έχει έρθει η ώρα να το δούμε σοβαρά και διαφορετικά. Όχι με ευχολόγια αλλά στην πράξη. Και αυτό το κάνουμε πάλι με διαβούλευση. Μιλάμε με τους εκπροσώπους των φορέων και ακούμε, συναποφασίζουμε παρεμβάσεις. Ήδη, με την συμφωνία που υπογράψαμε με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, ανεβάζουμε τον πήχη και συζητάμε με τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στην πόλη. Ήδη, ο Μεγάλος Περίπατος, γίνεται η μήτρα των αλλαγών για την πρόσβαση των ατόμων με κινητικά προβλήματα.
Μία σημαντική απόδειξη ότι ο Μεγάλος Περίπατος γεννήθηκε και εξελίσσεται με διάλογο και συζήτηση, είναι και το αποτέλεσμα της διαβούλευσης. Τι ακούσαμε, τι συζητήσαμε και πώς προχωράμε. Συνεχίζουν να καταγράφονται όλες οι απόψεις, αλλά και προτάσεις βελτίωσης του έργου. Είναι προτάσεις που αξιολογούνται από τους επιστήμονες και τους ειδικούς. Και οφείλουμε, τις προτάσεις που λειτουργούν θετικά για την εξέλιξη του έργου, να της υιοθετήσουμε και να τις ενισχύσουμε.
Μέσα σε αυτές τις βελτιώσεις, συμπεριλαμβάνονται και οι στοχευμένες παρατηρήσεις του κυρίου Γερουλάνου και τον ευχαριστώ που τις έκανε.
Βελτιώσεις:
-Κυκλοφοριακά:
Α. Λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, ελεγχόμενη στάθμευση, κλπ.)
Β. Ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων
Γ. Διαρκής αστυνόμευση
Δ. Συνεχής παρακολούθηση και αποτίμηση της επιρροής των ρυθμίσεων
Ε. Επίσης, η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των ΜΜΜ, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου.
-Διαβούλευση:
Α. Αξιοποιούμε τον διάλογο ως εργαλείο βελτίωσης του έργου και όχημα για να εξελιχθεί με τις καλύτερες προδιαγραφές. Η διαβούλευση κορυφώνεται με ένα τριήμερο ανοιχτής και ζωντανής συζήτησης με όλους τους φορείς στις αρχές του Σεπτέμβρη. Ο διάλογος θα διεξαχθεί δημόσια, βάσει όλων των δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας.
Β. Σε αυτή την κατεύθυνση έχω ζητήσει από τον κύριο Γιαννή, τον οποίο και ευχαριστώ για όλα, να δημοσιοποιηθούν όχι μόνο τα συμπεράσματα της μελέτης, αλλά όλη η έρευνα καθώς και όλα τα σενάρια, που απορρίφθηκαν προτού καταλήξουμε στο σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου και να δημοσιοποιηθούν όλοι οι συνεργαζόμενοι με το ΕΜΠ φορείς και ιδιώτες.
Γ. Παράλληλα, δίνεται ήδη σε δημοσιότητά και για διαβούλευση όλο το μελετητικό κεφάλαιο που έχει στη διάθεση του ο Δήμος.
Συστήνουμε δυο νέες δομές:
-Μονάδα Ενημέρωσης και Υποστήριξης για τα ερωτήματα και τις προτάσεις των πολιτών
-Μόνιμο Παρατηρητήριο Κινητικότητας στην Αθήνα
Στην Αθήνα γεννιέται κάτι μεγάλο. Ας αντέξουμε τους πόνους του τοκετού. Ένα πράγμα θέλω να καταστήσω σε όλους εσάς σαφές: ότι η μεγαλύτερη επιτυχία αυτού του έργου, δεν είναι μόνο τα οφέλη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Είναι αυτό που θα έχουμε κατακτήσει στο τέλος. Πέρα από ιδεολογίες, πέρα από πλειοψηφίες και συσχετισμούς, θα έχουμε μιλήσει, θα έχουμε διαφωνήσει, αλλά θα έχουμε καταλήξει σε κοινές λύσεις που θα αλλάξουν προς το καλύτερο την Αθήνα. Και δεν θα είναι έργο ενός δημάρχου, θα είναι έργο όλων μας.
Ικανοποίηση για τις αλλαγές από τον Παύλο Γερουλάνο
«Η σημερινή απόφαση για την επιμήκυνση της δοκιμαστικής περιόδου για τον Μεγάλο Περίπατο δεν είναι εύκολη. Πολλά συνέβησαν στα πρώτα βήματα υλοποίησης αυτής της προσπάθειας που κάνουν την απόφαση ακόμη πιο δύσκολη: Πρώτα από όλα κανένας δεν κατάλαβε ότι ο χρόνος είναι δοκιμαστικός. Αυτό πολλαπλασίασε τις αντιδράσεις. Κανένας δεν κατάλαβε ποιοι δρόμοι θα ήταν μέσα και ποιοι έξω. Άλλα λέγαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, άλλα έλεγε η Κοινή Υπουργική Απόφαση, άλλα τελικά προχωράνε. Κανένας δεν κατάλαβε το κόστος και γιατί έπρεπε να είναι υπέρογκο. Και κανένας δεν κατάλαβε πώς φτάσαμε να βάφουμε την Πανεπιστημίου κίτρινη και μπλε και να «στολίζουμε» την Μεγάλη Βρετανία με φοίνικες. Κάτω από κανονικές συνθήκες, η παράταση αυτής της δοκιμαστικής περιόδου θα ήταν πολύ δύσκολη», ανέφερε από την πλευρά του ο Παύλος Γερουλάνος και συνέχισε:
«Όμως, έχω πει ξανά ότι αυτό δεν είναι ένα Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου ο λόγος ύπαρξης είναι να σκοτώνει ιδέες. Ακόμα και όταν αυτές υλοποιούνται άγαρμπα. Ο λόγος ύπαρξής του είναι να συζητάει πολιτικές προτάσεις, να τις βελτιώνει και να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να τις διορθώσει. Αυτή είναι η υποχρέωσή μας στην πόλη και αυτή είναι η υποχρέωσή μας στους Αθηναίους πολίτες.
Αυτή η πόλη έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και δεν έχουμε το δικαίωμα να συμμετέχουμε σε αυτήν την ταλαιπωρία κάνοντας άγονη αντιπαράθεση. Με αυτό το σκεπτικό, έστειλα στο Δήμαρχο την επιστολή (επισυνάπτεται) που όλοι σας είδατε με δέκα σημεία που είναι ανάγκη να αλλάξουν για να προχωρήσει αυτό το εγχείρημα. Το έκανα γνωρίζοντας ότι πάντα υπάρχει ένα κόστος στο να στηρίζεις ιδέες που έχουν δημιουργήσει αντιδράσεις και γνωρίζοντας ότι μπορεί να μείνουμε από τις μόνες παρατάξεις που θα συνεχίσουν να στηρίζουν αυτό το έργο. Αλλά το έκανα διότι εδώ κρίνεται αν κινείσαι με γνώμονα τη βραχυπρόθεσμη συγκομιδή πολιτικών πόντων ή το μακροχρόνιο καλό της πόλης και των πολιτών.
Όπως είδατε στην επιστολή, ζήτησα περισσότερη διαφάνεια, περισσότερη λογοδοσία, περισσότερη διαβούλευση, ζήτησα τη συμμετοχή μεγαλύτερης ομάδας ειδικών από περισσότερες επιστήμες που μπορούν να βοηθήσουν το έργο. Ζήτησα να δοθεί μια λωρίδα στην κίνηση διότι τον Σεπτέμβριο δεν θα έχουν παρέλθει οι συνθήκες που οδήγησαν τους υπολογισμούς του κ. Γιαννή μακριά από την πραγματικότητα: ο κορονοϊός θα είναι ακόμα μαζί μας, η κυβέρνηση θα συμβουλεύει ακόμα τους πολίτες της Αθήνας να μην χρησιμοποιούν ΜΜΜ και θα ανοίξουν τα σχολεία. Αυτό θα είναι ένα εκρηκτικό μείγμα που θα θέσει σε πλήρη αμφισβήτηση το σύνολο του έργου. Κύριε Γιαννή, μη δείτε την απόφαση αυτή σαν μομφή για το έργο σας. Είμαι σίγουρος ότι εσείς και η ομάδα σας κάνετε ό, τι καλύτερο μπορείτε, αλλά κανένας δεν περίμενε ότι η κίνηση στην Αθήνα θα αυξανόταν με τέτοια ταχύτητα λόγω των μέτρων για τον κορονοϊό. Καταλαβαίνω ότι αυτό μπορεί να είναι απογοητευτικό αλλά θεωρώ ότι πρέπει να το δούμε ως μέρος του πειράματος.Όταν επιστρέψουμε στα ΜΜΜ, όταν ρυθμιστούν τα φανάρια, όταν δοκιμάσουμε τις διαδικασίες αστυνόμευσης των άλλων οδών και όταν έχουμε την εμπειρία των ανοιχτών σχολείων θα μπορέσουμε πάλι να αξιολογήσουμε το έργο και πώς μπορεί να προχωρήσει στην τελική του μορφή. Ζήτησα, επίσης, οι αποφάσεις για τα έξοδα, οι οικονομικοί διαγωνισμοί και όλες οι συνεργασίες να έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο. Από αυτά που άκουσα, έγινε δεκτό. Να εξηγήσω γιατί αυτό έχει σημασία. Ο νόμος Θεοδωρικάκου είναι ένας κακός νόμος που προσπαθεί να διορθώσει τον κακό νόμο του ΣΥΡΙΖΑ για την αυτοδιοίκηση. Και όπως ξέρουμε, από πικρή πείρα στην Ελλάδα, δύο κακοί νόμοι δεν κάνουν έναν καλό. Δημιουργούν μεγαλύτερη αμφισβήτηση της γραφειοκρατίας, αμφισβήτηση των πολιτικών και κάθε τι που σχετίζεται μαζί τους, τελικά αμφισβήτηση της δημοκρατίας.
Σήμερα, λοιπόν, η διαβούλευση για τον Μεγάλο Περίπατο μεταφέρεται από την Επιτροπή Οικονομικών και επανέρχεται εκεί που ανήκει: στο Δημοτικό Συμβούλιο. Θα μου πείτε δεν είναι μεγάλο κατόρθωμα. Και όμως είναι.
Διότι, η Απλή Αναλογική που είναι ένα σύστημα δημοκρατίας που στηρίζεται από όλη την αντιπολίτευση σκοτώνεται από κάθε κυβέρνηση – ακόμα κι αν το στήριζε όταν ήταν αντιπολίτευση- διότι, αυτοί που κυβερνούν διατείνονται ότι ως λαός δεν είμαστε ώριμοι και έτοιμοι να δημιουργήσουμε συνθήκες συμπόρευσης στις μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη ο τόπος. Αν δεν την δοκιμάσουμε όμως στην πράξη πώς θα αποδείξουμε ότι εμείς έχουμε δίκιο και εκείνοι άδικο;
Αυτή η απόφαση, λοιπόν, ανοίγει το δρόμο να δοκιμάσουμε τι σημαίνει πραγματική Απλή Αναλογική και όχι όπως είχε δημιουργηθεί ένα ερμαφρόδιτο σχήμα όπου κάποιες αποφάσεις λαμβάνονταν εδώ και κάποιες αλλού. Και ρωτάω τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης: εννοείτε αυτά που λέτε όταν λέτε ότι θέλετε απλή αναλογική ή θέλετε την απλή αναλογική για να έχετε διεκπεραιωτική δύναμη και να περνάτε τα θέματά σας, αλλά όχι επειδή θέλετε να δοκιμαστεί η πραγματική δύναμη της δημοκρατίας;
Ιδού η Ρόδος…
Τέλος, θα σχολιάσω τη στάση της Ανοιχτής Πόλης. Καταλαβαίνω τους λόγους που στηρίξατε. Καταλαβαίνω και τους λόγους που έχετε τις αμφιβολίες σας, διότι τις έχω και ο ίδιος. Αλλά δεν καταλαβαίνω τους λόγους που το βάζετε κάτω. Ελπίζω να είναι αυτοί που αναφέρατε. Παρόλα αυτά, οι παρεμβάσεις σας είναι σημαντικές, οι παρεμβάσεις των συνεργατών σας στις επιτροπές ήταν εύστοχες και η παρέμβασή μου σας δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχετε εποικοδομητικά και στο μέλλον. Ελπίζω η απόφασή σας σήμερα να μην σημαίνει και την παραίτησή σας από κάθε άλλη συζήτηση που μπορεί να κάνει το έργο καλύτερο.
Κλείνοντας θέλω να πω στην παράταξή μου, την Αθήνα Είσαι Εσύ, ότι είμαι περήφανος για την στάση όλων. Ξέρω ότι έχετε διαφορετικές απόψεις και διαφορετικές ανησυχίες. Ξέρω ότι ο καθένας σας πιέζεται από διάφορες κατευθύνσεις και ότι τέτοιες αποφάσεις είναι δύσκολες. Όμως, αυτός είναι ο ρόλος μιας αντιπολίτευσης που ακούει, που σκέφτεται και που πράττει για το καλό της πόλης.
Αυτήν την αντιπολίτευση ταχθήκαμε να κάνουμε και αυτή θα συνεχίσουμε να κάνουμε».
Καταψήφισε η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ
Αντίθετα, η Ανοιχτή Πόλη του Νάσου Ηλιόπουλου καταψήφισε την τρίμηνη παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο κέντρο της πόλης που εισηγήθηκε η Δημοτική Αρχή προς το Δημοτικό Συμβούλιο
Όπως σημειώνει η Ανοιχτή Πόλή «Η υλοποίηση από τη Δημοτική Αρχή του “Μεγάλου Περιπάτου” δυστυχώς χαρακτηρίζεται από προχειρότητα και ασυδοσία, ενώ έχει πια αποκτήσει και χαρακτηριστικά καψονιού για τους κατοίκους και τους χρήστες της πόλης, ακυρώνοντας μια πραγματική ανάγκη».
Η Ανοιχτή Πόλη κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή πως κατάφερε να ακυρώσει την σημαντική διάθεση για συνεργασία που έδειξε η μεγάλη πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου. «Λανθασμένα κατανόησε την επί της αρχής συμφωνία ως λευκή επιταγή. Επέλεξε να μην ακούσει τις υπόλοιπες δυνάμεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Πιο σημαντικό όμως είναι ότι επέλεξε να μην ακούσει την φωνή των ανθρώπων της πόλης. Η Δημοτική Αρχή επέλεξε να μείνει μόνη της», ανέφερε μεταξύ άλλων η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρωζώνη: Σε χαμηλό 10μήνου η επιχειρηματική δραστηριότητα τον Νοέμβριο – «Βαρίδι» η Γερμανία
- Η Λινού μήνυσε τον Πολάκη για συκοφαντική δυσφήμιση – Έφτασε στην Ευελπίδων με δεκάδες κούτες!
- Διαταράσσει την Ευρώπη το ένταλμα σύλληψης Νετανιάχου: Η Γερμανία εξετάζει τις συνέπειες – Ο Όρμπαν τον καλεί στην Ουγγαρία
- Παρουσίαση του νέου Skoda Elroq