ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το μείζον πρόβλημα της περιορισμένης διάθεσης και χρήσης των συρμών του μετρό της Αθήνας έθιξε ο Αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Χατζηδάκης, με ερώτησή του προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Χατζηδάκης «Πάνω από το 40% των συρμών του μετρό της Αθήνας (28 από τους 67 συρμούς στις γραμμές 2 και 3) είναι εκτός λειτουργίας».
Ο Αντιπρόεδρος πρόσθεσε, μάλιστα, πως «οι Αθηναίοι βιώνουν μία αφάνταστη καθημερινή ταλαιπωρία λόγω της αραίωσης των δρομολογίων του μετρό, αλλά το αυτί της κυβέρνησης και της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ δεν ιδρώνει».
Ο κ. Χατζηδάκης δε δίστασε να εξαπολύσει επίθεση εναντίον της κυβέρνησης, κατηγορώντας την για απαξίωση του κυρίαρχου μέσου μεταφοράς της πρωτεύουσας, σχολιάζοντας μάλιστα πως οι κάτοικοι της Αθήνας, πέραν την ταλαιπωρίας που βιώνουν, ώστε να προμηθευτούν εισιτήρια, αντιμετωπίζουν και τη συνεχή υποβάθμιση των υπηρεσιών του μετρό και την απαξίωση του συγκοινωνιακού του έργου.
«Οι Αθηναίοι ήταν περήφανοι για το μετρό της Αθήνας. Ήταν το πιο αξιόπιστο συγκοινωνιακό μέσο της πρωτεύουσας και οι συρμοί του διέρχονταν ανά 2 ή 3 λεπτά από τους σταθμούς, στις ώρες αιχμής. Δυστυχώς, τα τελευταία 2 χρόνια η κατάσταση άλλαξε δραματικά: Τα δρομολόγια μειώνονται συνεχώς, με αποτέλεσμα στις ώρες αιχμής πολλοί συρμοί να διέρχονται από τους σταθμούς μετά από 5, 7 ή και 10 λεπτά. Στις αποβάθρες επικρατεί συνωστισμός. Οι συρμοί περνούν ασφυκτικά γεμάτοι και συχνά οι επιβάτες υποχρεούνται να περιμένουν επόμενο συρμό για να επιβιβαστούν. Οι πολίτες διαμαρτύρονται και κάποιες φορές διαπληκτίζονται με το προσωπικό της ΣΤΑΣΥ. Αυτή είναι η καθημερινότητα του μετρό επί ΣΥΡΙΖΑ» δηλώνει ο κ. Χατζηδάκης.
Ο ίδιος θέλησε, επιπλέον να υπενθυμίσει ότι πριν από ένα χρόνο, κυριακάτικη εφημερίδα είχε αποκαλύψει ότι βρίσκονταν εκτός λειτουργίας 22 από τους 67 συρμούς στις γραμμές 2 και 3 του μετρό.
«Το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ) προειδοποιούσε τότε για την τραγική έλλειψη ανταλλακτικών (από τροχούς και φρένα μέχρι λαμπτήρες και πυροσβεστήρες) και τη συνεχή υποβάθμιση των εργασιών συντήρησης του μετρό, που απειλούσε την ομαλή λειτουργία των δρομολογίων του. Ένα χρόνο μετά, η κατάσταση χειροτέρεψε ακόμα περισσότερο. Με ανακοίνωσή του, το ΣΕΛΜΑ στις 20 Μαρτίου 2019 αποκαλύπτει ότι, λόγω της έλλειψης ανταλλακτικών και της κακής συντήρησης, πλέον οι παροπλισμένοι συρμοί έφτασαν τους 28» λέει χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.
Ο Κωστής Χατζηδάκης, με την ερώτησή του, ζητά να ενημερωθεί για τα μέτρα που σκοπεύει να λάβει το υπουργείο Υποδομών και η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ώστε επιτέλους να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα των παροπλισμένων συρμών του μετρό.
Επιπροσθέτως ζητά στοιχεία:
- για την εξέλιξη των δαπανών της ΣΤΑΣΥ για ανταλλακτικά, συντήρηση και επισκευές
- για τον αριθμό των δρομολογίων που πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση στις γραμμές 2 και 3 του μετρό και την εξέλιξη τους τα τελευταία χρόνια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Διόδια και εισιτήρια ανάλογα με την απόσταση
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Όλο το παρασκήνιο των διαγωνισμών των 1,550 δισ. ευρώ για το Μετρό της Αθήνας
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Έτσι θα είναι ο νέος σταθμός του Μετρό «Κορυδαλλός» (pics)
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελληνική Τράπεζα: Ο Άγιος Βασίλης στο Παιδογκολογικό του Μακάρειου Νοσοκομείου
- Κοντογεώργης: Η κυβέρνηση έχει έναν σταθερό προγραμματισμό, ο οποίος επικαιροποιείται συνεχώς
- Σπύρος Πρωτοψάλτης: Έως τις 21/1 οι αιτήσεις για επιδότηση νέων επιχειρήσεων – Όλα τα νέα προγράμματα της ΔΥΠΑ
- Γαλλία: Το βράδυ αναμένεται η ανακοίνωση της νέας κυβέρνησης Μπαϊρού