Κιτς και σαχλές για κάποιους, αστείες και εφευρετικές για κάποιους άλλους. Οι διαφημίσεις της Jumbo δεν μένουν ποτέ απαρατήρητες. Ειδικά τις γιορτές, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία επιστρατεύει μερικά από τα πιο διάσημα πρόσωπα για να πρωταγωνιστήσουν στα αμφιλεγόμενα διαφημιστικά σποτ της, τα οποία γίνονται αμέσως viral.

Φέτος την τιμητική του έχει ο Χρήστος Ζαμπούνης, ο οποίος διδάσκει savoir vivre για το… «τσούγκρισμα» των αυγών, ενώ κατηγοριοποιεί ως faux pas το… λευκό φανελάκι με τιράντα.

1

«FAUX PAS μια λέξη μυστήριο. Λευκό φανελάκι με τιράντα: το σύμβολο κάθε ψήστη που σέβεται τον εαυτό του. Πώς παντρεύονται αυτές οι δύο λέξεις; Και γιατί θα μας απασχολήσουν αυτό το Πάσχα; Ο μάστερ του Savoir Vivre Χρήστος Ζαμπούνης έχει την απάντηση. Γιατί “ΠΟΥ ΠΑ ρε με FAUX PAS”; Kαλό Πάσχα με JUMBO και χωρίς κόκκινες κάρτες…».

Παρά τα αρνητικά ή και τα θετικά σχόλια, για ακόμη μία χρονιά όλοι συζητούν αυτή τη διαφήμιση.

 

Ας κάνουμε, όμως, μία αναδρομή και στις πιο viral πασχαλινές καμπάνιες της Jumbo από το πρόσφατο παρελθόν…

Το 2023 ο «Πλανητάρχης» Τάσος Μπουγάς ερμηνεύει παραφρασμένη την επιτυχία της Νατάσας Θεοδωρίδου «Φεγγάρι» και μεταναστεύει στη Σελήνη για να ψήσει αρνί, καθώς εκδιώχνεται από τους vegan.

«Φεγγάρι εδώ θα ψήσω τον αμνό, γιατί οι vegans με ‘διωξαν απ’ τη Γη μου. Ελάτε κόσμε μου εγώ κερνώ, γιατί είμαι φύλακας και άγγελος του εθίμου. Moon-dance. Γι’ αυτούς η τσίκνα είναι ντεμοντέ, για μένα eau de cologne πολυτελείας. Ελάτε ψήστες μου, καμάρια του λαού μες το ντουμάνι να πνιγεί ο γαλαξίας», ακούγεται να τραγουδάει, μεταξύ άλλων ο Τάσος Μπουγάς.

 

Το 2019 πρωταγωνιστής είναι ο Πέτρος Γαϊτάνος, ο οποίος έχει ταυτίσει απόλυτα τη φωνή του με τους θρησκευτικούς ύμνους του Πάσχα.

Το spot ξεκινάει με τον Γαϊτάνο να ψέλνει μέσα στο σπίτι του, όταν χτυπάει το τηλέφωνό του και του ζητούν να είναι ο πρωταγωνιστής στο νέο διαφημιστικό. Όταν απαντάει «αν είναι κάτι που μου ταιριάζει», το επόμενο καρέ τον δείχνει ως άλλο… Πόντιο Πιλάτο να νίπτει τας χείρας του και η επιστροφή στο τηλεφώνημα συνοδεύεται από την ατάκα «Πλάκα μου κάνετε;».

Αμέσως η εικόνα δείχνει το πουγκί με τα τριάντα αργύρια να είναι στον αέρα πριν προσγειωθεί μέσα στα χέρια του Ιούδα-Γαϊτάνου, ο οποίος απορρίπτει και αυτή την επιλογή με τις λέξεις «Όχι, αποκλείεται».

Η επόμενη σκηνή τον δείχνει ως Πέτρο Γαϊτάνο να βαδίζει μαζί με άλλους πιστούς λίγη ώρα μετά την Ανάσταση, όταν μια κυρία με τη λαμπάδα της βάζει φωτιά κατά λαθος στην πλούσια κόμη του.

Εκεί απαντάει «Βρε παιδιά τρελαθήκατε;» και αποδέχεται τελικά τον ρόλο του νονού που επιλέγει λαμπάδα για το βαφτιστήρι του, σε ένα σποτ που είναι βέβαιο πως γίνει viral.

 

Από τις πιο αμφιλεγόμενες διαφημίσεις -η οποία και αποσύρθηκε- ήταν εκείνη με την Άντζελα Δημητρίου, το 2016, με τίτλο «Χτύπα σαν Άντρας», με τις προβολές στο YouTube να ξεπερνούν το 1,2 εκατ.

Η φράση αυτή ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων, με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας να εναντιώνεται διότι «ενισχύει την βία κατά των γυναικών, συνιστά σεξιστικό λόγο, αντιτίθεται στη θεώρηση της ισότητας των φύλων και ενισχύει το πρόβλημα της έμφυλης βίας».

Στη συνέχεια το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας αποφάσισε την τροποποίηση της διαφήμισης, με περικοπή του «Χτύπα, χτύπα σαν άντρας». Από τη μεριά της, η διαφημιστική εταιρεία και η Jumbo αποφάσισαν να αποσύρουν οριστικά τη διαφήμιση.

 

Έναν χρόνο μετά τη διαφήμιση με τη «Λαίδη» και τις αντιδράσεις που ξέσπασαν, η εταιρεία έκανε στροφή 180 μοιρών κυκλοφορώντας την πρώτη ελληνική διαφήμιση με πρωταγωνιστές ένα gay ζευγάρι.

Πρόκειται για ένα gay ζευγάρι ανδρών το οποίο ψωνίζει στο κατάστημα μαζί με ένα straight ζευγάρι, που έχει τον ακόλουθο διάλογο:

– Eμείς που είμαστε φρέσκο ζευγαράκι μόνο στα Jumbo…

– Kι εμείς που είμαστε ζευγάρι χρόνια στα Jumbo ψωνίζουμε.

 

Το 2015, πρωταγωνιστής ήταν ο… «Κράζεις Θαυμάζεις», ο οποίος λάνσαρε «αντιβασκανική» λαμπάδα! Τον υποδύεται ο πρωταθλητής Χειροπάλης και Bodybuilding, Σωκράτης Πετίδης, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το 2017.

 

Το 2014, το άγχος του νονού για τη λαμπάδα και το δώρο στο βαφτιστήρι εξελίσσεται σε μοτίβο τρόμου. Αυτή τη φορά, ένας νονός-βοσκός σκέφτεται να πάρει λαμπάδα Μπομπ Σφουγγαράκη, όταν σύσσωμος ο χορός τον παρακινεί να σφάξει μια προβατίνα με τη μελωδία του «Touch Me».

Πρωταγωνιστής, ένας οικολόγος βοσκός που προτιμάει Jumbo απ’ τη σφαγή προβατίνων!

 

Το 2013 η Κατερίνα Στανίση χωρίς Jumbo να ζήσει δεν μπορεί ούτε ώρα! Η αγαπημένη λαϊκή τραγουδίστρια φορά μια πορτοκαλί τουαλέτα και περπατά με δύο τεράστιες σακούλες Jumbo στα χέρια, φέρνοντας δώρα στα βαφτιστήρια της.

 

Διαβάστε επίσης:

Έντεκα χρόνια μετά: H Jumbo του Απόστολου Βακάκη πληρώνει ακόμη τη «θυσία» των καταθέσεων στην Κύπρο

Απ. Βακάκης: Τι μπορεί να βάλει φρένο στην αποκλιμάκωση των τιμών στα Jumbo

Cape Sounio: Πάσχα και Πρωτομαγιά στον πιο μαγικό προορισμό