Η συμβολή του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά στη διαβούλευση, πέραν των γενικών διαπιστώσεων για την ανάγκη αναθεώρησης των συγκοινωνιακών μελετών και την επίλυση του τεράστιου θέματος της στάθμευσης των αυτοκινήτων εντός των Δημοτικών ορίων, αλλά και για τα ζητήματα που προκύπτουν από την επέκταση των λιμενικών προβλητών για την κρουαζιέρα, για τα οποία επαναλαμβάνει την ανάγκη σεβασμού των δικαστικών αποφάσεων και της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, σχετίζεται κυρίως με τα θέματα που αφορούν στη διευκόλυνση της μετακίνησης δικηγόρων, δικαστών, υπαλλήλων και πολιτών από και προς τους χώρους του μελλοντικού Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά.
Επισημαίνεται στην επιστολή ότι, όπως είναι γνωστό, η Πολιτεία αποφάσισε να προχωρήσει σε δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό για την ανέγερση του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά στο οποίο θα στεγαστεί το σύνολο των δικαστικών υπηρεσιών του Πειραιά, μετά δε την ολοκλήρωση της διαδικασίας του οποίου, επελέγη τελικά ένα οικόπεδο που βρίσκεται στην περιοχή του Παπαστράτειου Κολυμβητηρίου και ειδικότερα στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Μεθώνης, Φωκίωνος, Χαϊδαρίου και Παπαστράτου, δηλαδή σε μια περιοχή με πολύ δύσκολη πρόσβαση για τους πεζούς και τα αυτοκίνητα και σε ικανή απόσταση από το Κέντρο του Πειραιά και τον σταθμό του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λιμάνι.
Ανεξαρτήτως των ενστάσεων και των διαφορετικών προτάσεων του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά για τον τόπο στέγασης των Δικαστηρίων Πειραιά, με δεδομένη τη βούληση της Πολιτείας να προχωρήσει στην ανέγερση του Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά στο ανωτέρω οικόπεδο που βρίσκεται στην περιοχή του Παπαστράτειου Κολυμβητηρίου, πρέπει να ληφθούν όλα τα μέτρα που θα διευκολύνουν την πρόσβαση όλων των εργαζομένων (δικαστών, δικαστικών υπαλλήλων, δικηγόρων) και πολιτών, οι οποίοι θα επισκέπτονται καθημερινά το μελλοντικό Δικαστικό Μέγαρο.
Αναλυτικά, για τον σκοπό αυτό, ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά προτείνει:
Να γίνει άμεσα μια ολοκληρωμένη μελέτη για τον αριθμό των ανθρώπων που θα επισκέπτονται καθημερινά το Δικαστικό Μέγαρο είτε ως εργαζόμενοι (Δικηγόροι, Δικαστές, Υπάλληλοι) είτε ως πολίτες.
Δεδομένου ότι το νέο Δικαστικό Μέγαρο θα απέχει περίπου 700 μέτρα από το σταθμό του Ηλεκτρικού και του Μετρό στο Λιμάνι και ότι θα βρίσκεται σε μια περιοχή γεμάτη με ακίνητα που έχουν βαρειά βιομηχανική χρήση, ήτοι μηχανουργεία, αποθήκες, εταιρείες εφοδιασμού και επισκευής πλοίων κλπ, όπου η κυκλοφορία οχημάτων βαρέως τύπου, φορτηγών κ.λ.π. είναι διαρκής με αποτέλεσμα η κίνηση των πεζών να είναι ιδιαιτέρως προβληματική και επικίνδυνη και η πρόσβαση με αυτοκίνητο δύσκολη, ενώ δεν υπάρχουν ούτε ελεύθερες ούτε οργανωμένες επί πληρωμή θέσεις στάθμευσης,
Πρέπει, ενόψει της επικείμενης κατασκευής του νέου Δικαστικού Μεγάρου, να εκπονηθεί στα πλαίσια της ΟΧΕ μια ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη απαραίτητων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την όσο το δυνατόν πιο ομαλή κίνηση των οχημάτων και των πεζών από και προς το Δικαστικό Μέγαρο.
Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες που παρουσιάζονται το πρωί από τις 08.30 μέχρι τις 09.30, καθώς και το μεσημέρι περίπου στις 15.00 κατά την άφιξη και αποχώρηση, αντίστοιχα, εργαζομένων και πολιτών. Η μελέτη αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει και αλλαγή κατεύθυνσης των οδών που περιβάλλουν το οικόπεδο του νέου Δικαστικού Μεγάρου για την ευκολότερη πρόσβαση στις δύο εισόδους του (στην οδό Παπαστράτου και στην οδό Φωκίωνος) από την κεντρική οδό Μαυρομιχάλη.
Να υπάρξει μια μόνιμη συγκοινωνιακή σύνδεση του Κέντρου του Πειραιά (Δημοτικό Θέατρο, Πλατεία Κοραή) με το νέο Δικαστικό Μέγαρο για την εξυπηρέτηση πολιτών και Δικηγόρων, καθώς, μάλιστα, στο Κέντρο του Πειραιά εδρεύει η συντριπτική πλειοψηφία των Δικηγόρων
Να δημιουργηθεί μια δεύτερη κυκλική συγκοινωνιακή διαδρομή από τον Σταθμό του Ηλεκτρικού και του ΜΕΤΡΟ στο Λιμάνι προς το νέο Δικαστικό Μέγαρο, η οποία θα εξυπηρετεί και τους επιβάτες των πλοίων από τα νησιά του Αργοσαρωνικού. Προτείνεται η διαδρομή διαμέσου των οδών Μαυρομιχάλη – Παπαστράτου (με αντίθετη κατεύθυνση, καθώς εκεί θα βρίσκεται η κεντρική είσοδος των Δικαστηρίων) – Χαϊδαρίου (με αντίθετη κατεύθυνση) – Αγ. Διονυσίου – Μαυρομιχάλη.
Ευελπιστούμε ότι οι προτάσεις αυτές θα μπορέσουν να υλοποιηθούν στα πλαίσια της μελέτης και της υλοποίησης της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης του Δήμου Πειραιά, ώστε να συνδράμουν στην όσο το δυνατόν καλύτερη συγκοινωνιακή ένταξη του νέου Δικαστικού Μεγάρου στη ζωή και τη λειτουργία της πόλης μας.
Διαβάστε επίσης:
Εύα Καΐλή: Χωρίζει με τον Φραντσέσκο Τζόρτζι
Καιρός: Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ – Οι περιοχές που επηρεάζονται
──────────────────
Εκλογές 2023