H εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Πειραιά υπεγράφη χθες, από τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και τον Περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο  Πατούλη. Είναι χαρακτηριστικό πως για πρώτη φορά θα υλοποιηθεί ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τα σύνθετα κυκλοφοριακά ζητήματα σε όλο τον Δήμο Πειραιά.

Την πρόταση για το έργο, η οποία εγκρίθηκε και θα χρηματοδοτηθεί με 800.000 ευρώ από την  Περιφέρεια Αττικής υπέβαλε ο Δήμος Πειραιά, ενώ θα εκπονηθεί σε άμεση συνέργεια με το υπό έγκριση ΣΒΑΚ Πειραιά και με το υπό εκπόνηση Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών του ΟΑΣΑ και θα αφορά όλο τον Δήμο Πειραιά.

1

Στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Πειραιά θα γίνει μια εστιασμένη  ανάλυση  των  τρόπων  μεταφοράς  και  των εξελίξεων στη μητροπολιτική περιοχή του Πειραιά. Οι λύσεις που θα προκύψουν θα αντιμετωπίσουν τα άμεσα και μεσοπρόθεσμα κυκλοφοριακά ζητήματα, αναβαθμίζοντας το  σύστημα  των  μεταφορών στην περιοχή του Πειραιά.

Ενδεικτικά θα αφορά ζητήματα σχετικά με τα ακόλουθα.

  • Μετακινήσεις και κυκλοφορία από/προς τα κύρια σημεία δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένου του κέντρου της πόλης και του λιμανιού
  • Μετακίνηση και κυκλοφορία επιβατών/ πεζών μεταξύ μεγάλων κόμβων μεταφοράς, όπως το μετρό, το τραμ, οι αστικές συγκοινωνίες λεωφορείων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το τρένο, το λιμάνι και το κέντρο της πόλης
  • Πρόσβαση και κινητικότητα στην κεντρική περιοχή με όλους τους τρόπους, μέσω ανακατανομής του χώρου, σύμφωνα με τις αρχές βελτίωσης της ποιότητας ζωής και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις
  • Χρήση ενός μοντέλου πολυτροπικών μεταφορών (μεταφορές με πολλά μέσα) που θα επιτρέψει την αξιολόγηση συγκεκριμένων μέτρων, σε σχέση με βασικούς στόχους (οικονομική αποδοτικότητα, περιβαλλοντικές επιπτώσεις, προσβασιμότητα, κοινωνική ένταξη, ασφάλεια και ποιότητα του τοπικού περιβάλλοντος)
  • Προώθηση όλων των μέσων βιώσιμης κινητικότητας στον Δήμο Πειραιά, με έμφαση στην αστική αναβάθμιση/ αναζωογόνηση, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και στην ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής

Περιλαμβάνει 2 υποέργα:

  • «Παροχή υπηρεσίας για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στον Δήμο Πειραιά»
  • «Μελέτη κυκλοφορίας και στάθμευσης  του Δήμου Πειραιά»

Στην υπογραφή της απόφασης παρόντες ήταν επίσης η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κα Σταυρούλα Αντωνάκου και ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Βιώσιμης Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Καρύδης.

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης δήλωσε:

«Η έγκριση και η χρηματοδότηση της πρότασής μας για το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Πειραιά από την Περιφέρεια Αττικής, ανοίγει μια νέα σελίδα στο κυκλοφοριακό του Πειραιά. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη ενός στρατηγικά σημαντικού κόμβου μεταφορών, προκειμένου να γίνει η πόλη μας με το λιμάνι πιο σύγχρονη και πιο λειτουργική. Εξαιρετικά σημαντικό είναι το γεγονός πως για πρώτη φορά Δημοτική Αρχή θα ασκήσει πολιτικές σε σχέση με το κυκλοφοριακό στον Πειραιά, βασιζόμενη στα επιστημονικά στοιχεία που θα υπάρχουν στη μελέτη, με γνώμονα την ενίσχυση της βιώσιμης κινητικότητας και για μια σύγχρονη, ασφαλή  και λειτουργική μετακίνηση που θα ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες της πόλης μας.

Ο Πειραιάς με αυτό τον σχεδιασμό μετατρέπεται στον μεγαλύτερο μεταφορικό τερματικό κόμβο Μέσων Σταθερής Τροχιάς & Μέσων Μαζικής Μεταφοράς επιβατών στη χώρα. Παράλληλα η επέκταση του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας, οι νέες τουριστικές επενδύσεις στη λιμενική ζώνη και η ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας θα επιβαρύνουν περαιτέρω την κατάσταση αστικής κινητικότητας, οπότε η υλοποίηση του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών κρίνεται αναγκαία όσο ποτέ.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Γιώργο Πατούλη και την Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κα Σταυρούλα Αντωνάκου για την παραγωγική και εποικοδομητική μας συνεργασία. Είναι καίριο να υπάρχει σύμπνοια στον Α και Β Βαθμό Αυτοδιοίκησης, η οποία να μετουσιώνεται σε εμβληματικά έργα, προκειμένου να αποκτήσει ο Πειραιάς και οι δημότες του την πόλη που τους αξίζει. Η πόλη μας έχει περάσει σε μία νέα εποχή, με σημαντικές  παρεμβάσεις και υποδομές που βελτιώνουν αισθητά την καθημερινότητα των πολιτών».

Ο Περιφερειάρχης Αττικής κ.  Γιώργος  Πατούλης επεσήμανε σχετικά:

«Στόχος μας  σε συνεργασία με  τον Δήμο  Πειραιά είναι να γίνει το μεγαλύτερο  λιμάνι της χώρας πιο λειτουργικό, πιο ασφαλές και να  εξυπηρετεί τις ανάγκες του μέλλοντος. Στο πλαίσιο της προτεραιότητας  που δίνουμε ως διοίκηση στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, αλλά και της ενίσχυσης της βιώσιμης κινητικότητας, χρηματοδοτούμε την υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδίου που θα συμβάλλει στην κάλυψη των υπαρχόντων αλλά και νέων κυκλοφοριακών αναγκών  που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών έργων στον Πειραιά και την επέκταση της κρουαζιέρας, αλλά  και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων. Με σχέδιο, μεθοδικότητα και συγκεκριμένες προτάσεις θα δοθούν για πρώτη φορά  λύσεις σ΄ένα ζήτημα που είναι κυρίαρχο για τον Πειραιά, το κυκλοφοριακό. Με έμφαση σε «πράσινες» παρεμβάσεις, που θα ενισχύσουν την τουριστική δυναμική του Πειραιά και θα τον μετατρέψουν στον πιο σύγχρονο συγκοινωνιακό  κόμβο της χώρας».

Η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κα Σταυρούλα Αντωνάκου επεσήμανε:

«Είναι πολύ σημαντικό που επιχειρείται για πρώτη φορά να δοθούν βιώσιμες και ρεαλιστικές λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς μας. Αποτελεί ένα ζήτημα που ταλαιπωρεί για χρόνια τους πολίτες του Πειραιά, καθώς οι αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν στο μεγαλύτερο λιμένα της χώρας σε συνδυασμό με τα συγκοινωνιακά έργα που γίνονται, απαιτούν λύσεις άμεσες και αποτελεσματικές».

Διαβάστε επίσης

Ενισχύθηκε η βιομηχανική παραγωγή στην Ευρωζώνη – Αύξηση 0,7% τον Ιούνιο

JP Morgan: Επενδύστε σε μετοχές – Σε 3 χρόνια θα επιστρέψουν στα ιστορικά υψηλά τους