ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πηγές του Δήμου Αθηναίων, διευκρινίζουν τι ισχύει και τι δεν ισχύει σε σχέση με τη Δίχρονη Εκπαίδευση:
Ακολουθούν δέκα ερωτοαπαντήσεις οι οποίες επισημαίνουν τα ακόλουθα:
1. Τι είναι Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση;
Με τον ν. 4521/2018 του πρώην υπουργού Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κ. Γαβρόγλου η υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ελλάδα επεκτάθηκε στα 11 χρόνια από την ηλικία των 4 ετών με την πρόβλεψη για δημόσια δίχρονη προσχολική αγωγή.
Είναι ένα αίτημα δεκαετιών που είχε διατυπωθεί το 1957 – 61 χρόνια πριν – στον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή από την Διδασκαλική Ομοσπονδία της Ελλάδας, όπως είχε επισημάνει ο ίδιος ο Κ. Γαβρόγλου εισηγούμενος στη Βουλή τον νόμο.
Την χρησιμότητα και την αναγκαιότητα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, αναγνώρισε και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, διατηρώντας και παρατείνοντας το νομοθετικό πλαίσιο για την υλοποίησή της. Αυτό το μεγάλο στοίχημα, αυτή την μεγάλη κοινωνική ανάγκη θέλει να υπηρετήσει ο Δήμος Αθηναίων. Με αποφασιστικότητα και σχέδιο.
2. Πόσα παιδιά θα ενταχθούν φέτος στο πρόγραμμα προσχολικής αγωγής στα σχολεία του Δήμου της Αθήνας;
Εκτιμάται ότι θα ενταχθούν επιπλέον περίπου 1300 παιδιά τα οποία είχαν μείνει εκτός την προηγούμενη χρονιά, επιτυγχάνοντας την πλήρη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής αγωγής σε ποσοστό 100%.
Επιπλέον οι κενές θέσεις που θα προκύψουν στους δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, που μέχρι πρότινος φιλοξενούσαν και τετράχρονα, θα καλύψουν ανάγκες επιπλέον βρεφών.
3. Γιατί είναι τόσο σημαντική η δίχρονη προσχολική αγωγή;
Πρόκειται για μια ουσιαστική κοινωνική πολιτική, είναι ένας μηχανισμός άμβλυνσης αδικιών και ανισοτήτων. Ο Δήμος Αθηναίων την στηρίζει έμπρακτα γιατί δίνει λύσεις στις ανάγκες της σύγχρονης οικογένειας.
Είναι μία πολιτική που συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση των παιδιών σε ένα παιδαγωγικό περιβάλλον και τα προετοιμάζει για την πιο ομαλή μετάβασή τους στο δημοτικό.
Διευκολύνει τους γονείς στην εργασία τους και τους απαλλάσσει από κόστος και άγχος για τη διαπαιδαγώγηση και την φροντίδα των παιδιών τους. Από το ίδιο άγχος απαλλάσσει και τους γονείς που αναζητούν εργασία και δεσμεύονται από τις ανάγκες των παιδιών τους σε αυτές τις ηλικίες.
Είναι ένα σημαντικό μέτρο στήριξης ή εντάσσεται στις πρόνοιες που πρέπει να λαμβάνει η πολιτεία ως κίνητρο για την αντιμετώπιση της υπογεννητικότητας και του εθνικού προβλήματος του δημογραφικού.
4. Καθυστέρησε ο Δήμος να αναζητήσει κατάλληλα κτίρια για την στέγαση των παιδιών;
Η προσπάθεια να εξευρεθεί η ενδεδειγμένη λύση από την νέα δημοτική αρχή ξεκίνησε από το μηδέν. Επί 18 μήνες όλος ο μηχανισμός του Δήμου, οι τεχνικές υπηρεσίες του, εργάζονται με συστηματικό σχέδιο και οργάνωση. Έγιναν μελέτες.
Προκηρύχθηκαν δύο ανοιχτοί διαγωνισμοί προκειμένου να βρεθούν κατάλληλοι χώροι, οι οποίοι δυστυχώς κατέληξαν άγονοι. Εξετάστηκαν όλες οι διαθέσιμες λύσεις, όπως ανεύρεση κενών αιθουσών, χρήση αδόμητων οικοπέδων, ιδιοκτησίας του Δήμου αλλά και της ΚΤΥΠ.
Τελευταία επιλογή ήταν η δυνατότητα που έδωσε μεταγενέστερος νόμος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ( ψηφίστηκε τον Μάιο του 2019) για εγκατάσταση οικίσκων ώστε να δημιουργηθούν αίθουσες όπου δεν υπήρχαν διαθέσιμα κτίρια.
5. Ποιο είναι το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων για την εξασφάλιση των αιθουσών που είναι αναγκαίες;
Το σχέδιό του Δήμου Αθηναίων προβλέπει τη δημιουργία 10 νηπιαγωγείων σε 9 αδόμητα οικόπεδα, διαμόρφωση 7 αιθουσών νηπιαγωγείων σε 6 υφιστάμενα σχολεία, και δημιουργία 3 νηπιαγωγείων σε 3 αύλειους χώρους.
6. Πόσα τετραγωνικά θα χρησιμοποιηθούν στους αύλειους χώρους των τριών σχολείων που έχουν επιλεγεί;
α) στην Κυψέλης και Τροίας (6ηΔΚ) για 3 αίθουσες, θα χρησιμοποιηθούν 126 τετραγωνικά μέτρα σε σύνολο 1558,23.
β) στην Μουστοξύδη 23 (6η ΔΚ) για 1 αίθουσα, θα χρησιμοποιηθούν 42 τετραγωνικά μέτρα σε σύνολο 2193,91.
γ) στην Νικοπόλεως 33 (6η ΔΚ) για 4 αίθουσες, θα γίνει χρήση 700 τετραγωνικών μέτρων σε σύνολο 6476,34 και θα δημιουργηθεί ξεχωριστό προαύλιο με περίφραξη και δικιά του είσοδο, ώστε τα νήπια να μην έρχονται σε επαφή με παιδιά ανώτερης βαθμίδας που φοιτούν στο συγκεκριμένο συγκρότημα.
7. Γιατί δεν αναβάλει ο Δήμος Αθηναίων την υλοποίηση της δίχρονης μέχρι να ανεγερθούν νέες σχολικές αίθουσες;
Νέα αναβολή στη λειτουργία της δίχρονης σχολικής εκπαίδευσης στον Δήμο της Αθήνας σημαίνει ότι 1300 οικογένειες κάθε χρόνο και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια ή δεν θα στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο (κάτι που είναι παράνομο εφόσον η προσχολική αγωγή έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα) ή θα πρέπει να επιβαρυνθούν υπέρμετρα για να τα στείλουν σε ιδιωτικό προνήπιο.
Αν υπάρχει φυσικά οικονομική δυνατότητα. Η Δημοτική Αρχή έχει αποφασίσει να στηρίξει τη δίχρονη αγωγή. Το πιο εύκολο θα ήταν να ακολουθήσει την πεπατημένη των προηγούμενων. Είτε να σταματήσει την προσπάθεια για την λειτουργία δίχρονης προσχολική εκπαίδευσης ισχυριζόμενη ότι αποτελεί έναν άπιαστο, ανέφικτο στόχο είτε να την παραπέμψει στις ελληνικές καλένδες.
8. Υπήρξε διαβούλευση; Ακούστηκαν προτάσεις; Εξετάσατε κτίρια που σας υπέδειξαν διάφοροι φορείς;
Υπήρξε εξαντλητική διαβούλευση. Κάθε πρόταση που διατυπώθηκε εξετάστηκε με καλή πίστη και ενδελεχώς. ‘Εγινε αυτοψία ακόμη και σε κτίρια που καταφανώς δεν πληρούσαν καμία από τις προδιαγραφές. Οι τεχνικές υπηρεσίες μας εξέτασαν ακόμη και κλειστούς κινηματογράφους, γιαπιά , ακόμη και ένα άδειο πολυκατάστημα επί της Πατησίων που υποδείχθηκε.
Εξίσου αναλυτική με συγκεκριμένα στοιχεία ήταν και η ενημέρωση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο. Εξηγήθηκε διεξοδικά γιατί απορρίφθηκαν κτίρια, παρουσιάστηκαν φωτογραφίες, τα πάντα. Η προσπάθεια μας ήταν πολύμηνη και τιτάνια.
9. Θα μπουν τα παιδιά σε κοντέινερ;
Μιλάμε για δημιουργία σύγχρονων σχολικών εγκαταστάσεων, όπου θα τοποθετηθούν πρότυποι, σύγχρονοι οικίσκοι, με θερμομόνωση και πρόσθετη εξωτερική επένδυση που υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές της ΚΤΥΠ. Θα υπάρχουν κατάλληλα διαμορφωμένοι αύλειοι χώροι με ελαστικά δάπεδα, πράσινο και όργανα παιδικής χαράς, δίκτυα ίντερνετ ακόμη και θυροτηλέφωνα με εικόνα σε κάθε οικίσκο.
Οι εκπαιδευτικές δομές αυτές θα είναι προσωρινές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα είναι πρόχειρες. Το πρώτο νηπιαγωγείο ολοκληρώνεται στην περιοχή του Βοτανικού και θα είναι η πρώτη απόδειξη ότι οι εκπαιδευτικές δομές που δημιουργεί ο Δήμος είναι υψηλών προδιαγραφών και απολύτως λειτουργικές. Θα καλύπτουν τις ανάγκες των παιδιών για εκπαίδευση και παιχνίδι ενώ λαμβάνονται υπόψη και οι ανάγκες των νηπιαγωγών και δασκάλων τους.
10. Οι εκπαιδευτικές αυτές δομές θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα; σε πόσο χρόνο θα είστε έτοιμοι για την μόνιμη λύση στο πρόβλημα της στέγασης των παιδιών;
Οι προθέσεις της Δημοτικής Αρχής είναι σαφείς και ξεκάθαρες. Πρόκειται για μια μεταβατική λύση. Ο Δήμος Αθηναίων σε συνεργασία με την ΚΤΥΠ και το Υπουργείο Παιδείας, δουλεύουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μόνιμης σχολικής στέγης, που θα δίνει οριστικά λύση στο πρόβλημα της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης.
Στόχος μας είναι η διευθέτηση του ζητήματος το συντομότερο δυνατό και σίγουρα εντός της επόμενης τετραετίας. Προς αυτή την κατεύθυνση ετοιμάζουμε ήδη το πλήρες σχέδιο μας, το οποίο θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο.
Διαβάστε ακόμα:
Πανελλαδικές 2021: Τι θα γίνει φέτος με μηχανογραφικά, βάσεις, εισακτέους
Πώς θα γίνει η διάθεση των self test στα σχολεία – Τι ισχύει για Αχαΐα και Θεσσαλονίκη
Άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής για αιτήσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Επίδομα θέρμανσης: Σήμερα η πρώτη δόση -Τα ποσά ανά κατηγορία -Τι θα ισχύσει για τους νέους δικαιούχους
- Συνεδριάζει σήμερα το υπουργικό συμβούλιο – Στην ατζέντα και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων
- Kαιρός: Καταιγίδες και χιονοπτώσεις από σήμερα – Ποιες περιοχές επηρεάζονται περισσότερο
- Τραμπ: Ποιον δισεκατομμυριούχο επενδυτή επέλεξε για υφυπουργό Άμυνας