Η πολιτεία του Δελχί της Ινδίας σχεδιάζει να δαπανήσει 600 εκατομμύρια δολάρια σε τρία χρόνια για να μετατρέψει σε ηλεκτρικό το μεγαλύτερο μέρος των δημόσιων συγκοινωνιών της, προκειμένου για να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα σε μια από τις πιο μολυσμένες περιοχές του κόσμου.

Η πολιτεία, η οποία βρίσκεται τακτικά στην κορυφή των παγκόσμιων διαγραμμάτων ατμοσφαιρικής ρύπανσης, επεξεργάζεται μια στρατηγική για να κάνει το 80% των λεωφορείων της ηλεκτρικά έως το 2025, να δημιουργήσει περισσότερους σταθμούς φόρτισης και να αλλάξει το ένα τέταρτο της τροφοδοσίας της σε ηλιακή ενέργεια για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, είπε η Jasmine Shah, αντιπρόεδρος της Επιτροπής Διαλόγου και Ανάπτυξης της κυβέρνησης του Δελχί.

1

Τα μεγάλα αστικά κέντρα της Ινδίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτεύουσας Νέο Δελχί και της Βομβάης, διαθέτουν κεφάλαια για τον καθαρισμό του νερού και του αέρα τους καθώς οι αυξήσεις του πληθυσμού και οι αρνητικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής εντείνονται.

Η ίδια η Ινδία, άλλωστε, έχει ως στόχο της να μειώσει σταδιακά τις επιβλαβείς εκπομπές στο μηδέν.

«Με την πάροδο του χρόνου, ίσως τα επόμενα χρόνια, η πρόσθετη δημοσιονομική στήριξη όπως τα πράσινα ομόλογα ή η διεθνής χρηματοδότηση θα είναι ζωτικής σημασίας», είπε η Shah, προσθέτοντας ότι το Δελχί χρηματοδοτεί επί του παρόντος τις πράσινες προσπάθειές του μέσω ιδίων πόρων.

Ο πρωθυπουργός Narendra Modi ανακοίνωσε τον στόχο της Ινδίας για καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2070 στη σύνοδο κορυφής COP26 στη Γλασκώβη πέρυσι. Η χώρα, η οποία υπέβαλε τις ενημερωμένες δεσμεύσεις της για το κλίμα στα Ηνωμένα Έθνη αυτόν τον μήνα, έχει λάβει μια σειρά από μέτρα πολιτικής, συμπεριλαμβανομένων κινήτρων που συνδέονται με την παραγωγή για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών και τροποποιήσεις στη νομοθεσία περί χρήσης ενέργειας, εκτός από την αποκάλυψη ενός εθνικού σχεδίου υδρογόνου.

Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 12% των συνολικών ταξινομήσεων στο Δελχί τα τελευταία δύο χρόνια, είπε η Shah.

Το κράτος έχει δημιουργήσει 2.500 δημόσια σημεία φόρτισης για να βοηθήσει τα ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζουν πληρώνοντας έως και 3 σεντς, είπε, προσθέτοντας ότι το Δελχί έκλεισε επίσης όλους τους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς για να βοηθήσει στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα.