Συνεχίζεται σήμερα το τετραήμερο προσφορών με την Cyber Monday, μετά την αρχή που έγινε την Παρασκευή με την Black Friday, με πλήθος κόσμου να σπεύδει στα μαγαζιά, προκειμένου να κάνει τις αγορές του, πετυχαίνοντας χαμηλότερες τιμές.

Η σημερινή Cyber Monday θα είναι πιο…ξεκούραστη για τους καταναλωτές, αφού οι προσφορές βρίσκονται πλέον στα ηλεκτρονικά καταστήματα και έτσι, όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν κάτι σε χαμηλή τιμή, μπορούν να το κάνουν από τον καναπέ του σπιτιού τους.

Η Cyber Monday έρχεται λίγες ημέρες μετά την Black Friday, όπως συνηθίζεται στις ΗΠΑ όπου και καθιερώθηκε η συγκεκριμένη μέρα. Ουσιαστικά πρόκειται για μία πρωτοβουλία των λιανοπωλητών, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα από πωλήσεις στο διαδίκτυο. Ο όρος επινοήθηκε από την Έλεν Ντέιβις της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής και τον Σκοτ Σίλβερμαν και καθιερώθηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2005. Τα τελευταία χρόνια έφτασε και στην Ελλάδα, με τις προσφορές να αφορούν αποκλειστικά σε αγορές από το διαδίκτυο και όχι από τα καταστήματα.

Τι πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής στη Cyber Monday

Όπως συμβαίνει με αυτές τις ημέρες μαζικών προσφορών, έτσι και σήμερα, ο καταναλωτής μπορεί να έρθει αντιμέτωπος με «παγίδες» που θα αφορούν σε πλασματικές προσφορές και άλλα. Για το λόγο αυτό, το Υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε ανακοίνωση, με την οποία ενημερώνει τους καταναλωτές για το πώς θα αποφύγουν τις αγορές από εταιρίες απάτη, εν όψει της σημερινής ημέρας. Το ίδιο έπραξαν και με την Black Friday, υπενθυμίζοντας πως πρέπει οι αγοραστές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζει το υπουργείο στην ανακοίνωσή του, για να θεωρείται μία εμπορική ιστοσελίδα αξιόπιστη, θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:

-Την ταυτότητα του προμηθευτή: (πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

-Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του: (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κλπ).

-Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

-Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

-Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).

-Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: (κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας-μια κλειδαριά πάνω αριστερά στο browser και η διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Παράλληλα, συστήνεται στους καταναλωτές να προσέχουν τους εξής παράγοντες:

-Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

-Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

-Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

-Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

-Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.

Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr) ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση [email protected].