ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αναφερόμενος στην «παντελώς κολλημένη» και «παγωμένη» σύμβαση «717», που βρήκε όταν ανέλαβε τον Οκτώβριο του 2019, είπε ότι κατά το διάστημα της θητείας του απωλέσθησαν 420 εργάσιμες μέρες λόγω της αδυναμίας του ΟΣΕ να παράσχει τα λεγόμενα «παράθυρα» κυκλοφορίας, προκειμένου να διεξαχθούν τα σχετικά με τη σύμβαση έργα, ενώ χάθηκε ένας χρόνος, περίπου, λόγω των «ανυπόστατων» καταγγελιών υπηρεσιακού παράγοντα, οι οποίες κατατέθηκαν «κατά την ταπεινή μου κρίση με ιδιοτέλεια» είπε ο κ. Βίνης και συνέχισε: Χάθηκαν επίσης οκτώ μήνες την περίοδο του κόβιντ και της σχετικής κρίσης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, όταν προμηθεύτριες εταιρείες αδυνατούσαν να στείλουν υλικά.
Ο κ. Βίνης είπε συγκεκριμένα, ότι οι καταγγελίες προήρχοντο από τον (πρόεδρο της επιτροπής ETCS) Χρ. Κατσιούλη, που οδήγησαν την ΕΡΓΟΣΕ να ζητήσει έλεγχο των ισχυρισμών του από εμπειρογνώμονα του ΤΕΕ. Ο εμπειρογνώμονας κατέρριψε τις καταγγελίες αυτές, αλλά η σχετική διερεύνηση προκάλεσε καθυστέρηση περίπου ενός έτους είπε ο κ. Βίνης.
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Βίνη, ο κ. Κατσιούλης είχε καταθέσει προς την Ευρωπαία Εισαγγελέα κ. Παπανδρέου, πίνακα με τον οποίο επικαλείτο διαθεσιμότητα ανταλλακτικών στην κατασκευάστρια εταιρεία, όταν το 2016 και το 2010, υπήρξαν δύο επιστολές της κατασκευάστριας Bombardier που δεν αναγνωρίζει τα ανταλλακτικά, σημειώνοντας ότι έχει παρέλθει η τεχνολογία τους και δεν έχουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά για να μπορούν να προσδώσουν την απαιτούμενη ασφάλεια στην λειτουργία των συστημάτων.
Κατέθεσε επίσης έγγραφο του 2022, μετά την παραίτηση του κ. Κατσιούλη από την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία «περιήλθε ανωνύμως» σε γνώση του, στο οποίο παρουσιάζεται ο ίδιος και ο πατέρας του να κατασκευάζουν, ως διευθυντής εργοταξίου ο ένας και ως μηχανικός εργοταξίου ο άλλος, τα συγκεκριμένα τμήματα.
Ερωτηθείς για το εάν ενημέρωνε για την πορεία της «717» την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, απάντησε καταφατικά, σημειώνοντας ότι λάμβανε την οδηγία για ένταξη όλων των ενεργειών στο αυστηρό πλαίσιο της νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων.
Παράλληλα, τόνισε ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει αρμοδιότητα καθαρά και μόνο στην διαχείριση των συμβάσεων, και ότι δεν έχει καμία εμπλοκή στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, και στην ασφάλεια χρήσης της γραμμής. «Δεν ήρθε ποτέ υπόψιν μου, ούτε σε γνώση μου, σε καμιά κοινή συνάντηση από τις πολλές που έχουν γίνει και με τον ΟΣΕ, περί κινδυνώδους διαχείρισης ή μη από την ολοκλήρωση αυτών των συστημάτων και των συμβάσεων. Εάν μιλήσουμε με όρους εμπορίου, ο πελάτης που έπρεπε να παραλάβει αυτό το έργο, ήταν ο ΟΣΕ. Από τη στιγμή λοιπόν που ο ΟΣΕ αδυνατούσε να «βοηθήσει» ή να κάνει αυτό το οποίο έπρεπε, για να ολοκληρωθεί η σύμβαση, και συνεχίζει με τη δική του ευθύνη, αρμοδιότητα και την δική του αντίληψη, την κυκλοφορία της γραμμής, δεν μπορώ (ως ΕΡΓΟΣΕ) να υπεισέλθω».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Β. Κόκκαλης κάλεσε τον μάρτυρα να απαντήσει εάν επιθυμεί να εξεταστεί κατ’ αντιπαράσταση με τον κ. Κατσιούλη.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης
Τέμπη: Διαψεύδει ο Άρειος Πάγος τα δημοσιεύματα για καθυστερήσεις και παραλείψεις στην έρευνα
Ένωση Εισαγγελέων για Τέμπη: Διαψεύδει δημοσιεύματα περί δήθεν «μη αυτόβουλης δράσης»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βλάβη υπέστη το ΣΑΟΝΗΣΟΣ
- Στο κόκκινο οι αγορές εξαιτίας της κλιμάκωσης στον πόλεμο Ουκρανίας-Ρωσίας
- Ο Κανονισμός ΕΕ 2017/352 και η μεταμόρφωση των ευρωπαϊκών λιμένων: Διαφάνεια, ανταγωνιστικότητα και ασφάλεια στη σύγχρονη ναυτιλία
- Ουκρανία: Πραγματοποίησε το πρώτο χτύπημα με πύραυλο ATACMS σε ρωσικό έδαφος