Ακυρώθηκε ως μη νόμιμη από το Συμβούλιο της Επικρατείας απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών με την οποία προβλέφθηκε ότι οι προκρατήσεις Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων με οδηγό στα νησιά της χώρας (πλην Κρήτης και Εύβοιας) από 1η Απριλίου έως και 31η Οκτωβρίου, θα πρέπει να αναρτώνται στο αντίστοιχο Ψηφιακό Μητρώο τουλάχιστον 60 λεπτά πριν από την έναρξη της διαδρομής.

Με την 625/2025 απόφαση της επταμελούς συνθέσεως του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (πρόεδρος η Αντιπρόεδρος Σπ. Χρυσικοπούλου, εισηγήτρια η Σύμβουλος Ουρ. Νικολαράκου) επανέλαβε όσα το Ανώτατο Δικαστήριο είχε δεχθεί με προηγούμενη απόφαση του (656/2024).

1

Έκρινε ξανά ότι το χρονικό διάστημα προκράτησης πρέπει να είναι εύλογο, να τελεί σε αντιστοιχία με τον επιδιωκόμενο σκοπό και με τις συνθήκες μεταφοράς επιβατών από τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα στα νησιά κατά την τουριστική περίοδο, να μην συνεπάγεται δυσανάλογο περιορισμό της οικονομικής δραστηριότητας καθώς και ότι πρέπει να προκύπτουν τα κριτήρια και οι εκτιμήσεις βάσει των οποίων θεσπίστηκε το χρονικό διάστημα αυτό.

Στην προσβαλλόμενη απόφαση, με την οποία προβλέφθηκε χρόνος προκράτησης 60 λεπτών (αντί των 2 ωρών που είχε προβλεφθεί με αντίστοιχη απόφαση το 2023), αναφέρεται ότι ελήφθησαν υπ’ όψιν «οι συνθήκες παροχής του μεταφορικού έργου στις περιοχές της χώρας, ιδίως κατά την τουριστική περίοδο». Ομως, κατά το ΣτΕ, με τη γενική και αόριστη αυτή αναφορά δεν τεκμηριώνεται επαρκώς η αναγκαιότητα και η αναλογικότητα του μέτρου.

Επιπλέον έκριναν οι δικαστές ότι από τα στοιχεία που συνοδεύουν την απόφαση δεν προκύπτει ότι εκτιμήθηκαν τα κατάλληλα δεδομένα. Έτσι, το Δικαστήριο έκρινε ότι δεν τεκμηριώνεται ότι ο θεσπιζόμενος χρόνος προκράτησης περιορίζεται στο μέτρο που είναι αναγκαίο και ότι, συνεπώς, η ρύθμιση αυτή δεν έχει τεθεί νομίμως.

Διαβάστε επίσης:

Χρυσός: Οι αγοραστές επιστρέφουν μετά την πτώση της τιμής – Ανακάμπτει στα 3.330 δολάρια

Υπ΄ ατμόν Έλληνες και Τούρκοι σεισμολόγοι: Η Κωνσταντινούπολη «χρωστάει» μεγάλο σεισμό – Τι δείχνουν οι προσομοιώσεις για τις επιπτώσεις (βίντεο)

Γιατί ο ιδρυτής της Chobani επενδύει 1,2 δισ. δολάρια στη δημιουργία υπερσύγχρονης βιομηχανίας γάλακτος στη Νέα Υόρκη