ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για ένα ευαίσθητο θέμα που διατρέχει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μίλησε για πρώτη φορά η διοίκηση του Facebook απτά, με αριθμούς.
Για πρώτη φορά, το Facebook αποκάλυψε συγκεκριμένους αριθμούς αναφορικά με την εξάπλωση της ρητορικής του μίσους, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα πλατφόρμες σαν αυτή.
Πιο συγκεκριμένα, το Facebook έκανε γνωστό ότι, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2020, σε κάθε 10.000 θεάσεις περιεχομένου στην πλατφόρμα του, οι 10 έως 11 αφορούσαν σε κηρύγματα και απόψεις μίσους.
Υπολογίζοντας για πρώτη φορά ανοικτά πόσες φορές οι χρήστες του αναζητούν και βλέπουν περιεχόμενο μίσους, το Facebook εκτιμά ότι μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου φέτος το ποσοστό αυτό ήταν περίπου 0,1%, δηλαδή 1 στις 1.000 θεάσεις περιεχομένου.
Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο ανέφερε ότι πήρε μέτρα εναντίον 22,1 εκατομμυρίων αναρτήσεων μίσους στο τρίτο τρίμηνο φέτος, εκ των οποίων τη μεγάλη πλειονότητα των παραβιάσεων (το 95% έναντι μόνο 24% το 2017) την εντόπισε πλέον το ίδιο το Facebook, τόσο με τη βοήθεια της «έξυπνης» τεχνολογίας, όσο και της ειδικής μονάδας εργαζομένων του, ενώ το υπόλοιπο 5% έγινε αντιληπτό μετά από επισημάνσεις και καταγγελίες τρίτων.
Στα μέτρα που ελήφθησαν, περιλαμβανόταν η αφαίρεση περιεχομένου, η κάλυψη του με προειδοποιητικό μήνυμα, η αδρανοποίηση λογαριασμών χρηστών και η παραπομπή σε άλλες, αρμοδιότερες υπηρεσίες.
Το Facebook επεσήμανε ότι μια ανάρτηση μίσους μπορεί να γίνει «μεταδοτική» (viral) και να τη δουν πολλοί χρήστες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ περισσότερες άλλες αναρτήσεις μίσους, που βρίσκονται στο διαδίκτυο για πολύ καιρό, τις βλέπουν ελάχιστοι άνθρωποι.
Ως περιεχόμενο μίσους, το Facebook ορίζει «οτιδήποτε επιτίθεται άμεσα σε ανθρώπους με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως το φύλο, η εθνότητα, η εθνική καταγωγή, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, το φύλο, η ταυτότητα φύλου, η σοβαρή αναπηρία ή η αρρώστια».
Το Facebook ανέφερε στην τελευταία τριμηνιαία έκθεση του (Community Standards Enforcement Report) ότι παίρνει μέτρα για την καταπολέμηση του εξτρεμιστικού εθνικισμού, της βίας κατά των μεταναστών, της άρνησης του Ολοκαυτώματος, των αντιεβραϊκών στερεοτύπων κ.α.
Φέτος το καλοκαίρι, ομάδες υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων οργάνωσαν εκτεταμένο διαφημιστικό μποϊκοτάζ, προσπαθώντας να πιέσουν το Facebook να λάβει δραστικότερα μέτρα κατά των εξάπλωσης της ρητορικής μίσους μεταξύ των χρηστών του.
Το Facecbook συμφώνησε να φέρει στο φως συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία, με βάση ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του περιεχομένου του και να δεχτεί έναν έλεγχο από ανεξάρτητη επιτροπή, σχετικά με την πολιτική του σε αυτό το πεδίο. Εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε ότι ο ανεξάρτητος έλεγχος θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Τον Οκτώβριο, το Facebook ανακοίνωσε ότι αναθεωρεί την πολιτική του, ώστε να απαγορεύσει το περιεχόμενο που αρνείται ή διαστρεβλώνει το Ολοκαύτωμα. Παρόλα αυτά, η οργάνωση Anti-Defamation League, μία από αυτές που είχαν οργανώσει το διαφημιστικό μποϊκοτάζ, εξέφρασε δυσαρέσκεια ότι ακόμη και τα νέα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα για το περιεχόμενο μίσους, δεν είναι όσο αναλυτικό και διαφωτιστικό θα έπρεπε.
Άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, πάντως, όπως το Twitter και το YouTube, δεν αποκαλύπτουν μέχρι στιγμής ανάλογα στοιχεία για το περιεχόμενο μίσους που διακινούν.
Διαβάστε ακόμη:
Η πανδημία συνεχίζει να εκτοξεύει τα κέρδη σε Amazon, Facebook, Google και Apple
Facebook: Πρεμιέρα στην Ελλάδα για τη νέα υπηρεσία γνωριμιών
Facebook: Θα απαγορεύονται οι διαφημίσεις κατά των εμβολίων
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike