ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η έλλειψη συγκέντρωσης των κυβερνητών που κόστισε τη ζωή σε 97 ανθρώπους
Τραγικό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει μία πρώτη αρχική έρευνα που διενεργήθηκε αναφορικά με την αεροπορική τραγωδία που σημειώθηκε λίγες εβδομάδες πριν στο Πακιστάν, με την συντριβή ενός αεροσκάφους, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 97 άνθρωποι.
Όπως διαπιστώνει η έρευνα που διεξήχθη αναφορικά με τα αίτια της μεγάλης αεροπορικής τραγωδίας του προηγούμενου μήνα, οι πιλότοι δεν πραγματοποίησαν σωστά μια σειρά διαδικασιών που θα έπρεπε να τελέσουν. Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός Αεροπορίας του Πακιστάν, εκτιμάται ότι οι κυβερνήτες του αεροσκάφους δεν ήταν συγκεντρωμένοι κατά τη διαδικασία της προσγείωσης.
Υποστηρίζεται, μάλιστα, ότι ενδεχομένως οι δύο πιλότοι κουβέντιαζαν για τον κορονοϊό, με αποτέλεσμα να μην είναι όσο επικεντρωμένοι θα έπρεπε στην πραγματοποίηση των προβλεπόμενων διαδικασιών, με αποτέλεσμα την τραγική συντριβή του αεροσκάφους, που έσπειρε το θάνατο στους επιβαίνοντες.
Οι ερευνητές, λοιπόν, απέδωσαν τη συντριβή σε ανθρώπινο λάθος, κατηγορώντας για αμέλεια τόσο του πιλότους, όσο και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, παρά κάποιο τεχνικό σφάλμα, δήλωσε ο Γουλάμ Σαρβάρ Χαν την Τετάρτη στο κοινοβούλιο, αναφέροντας ότι η συντριβή οφείλεται σε «αμέλεια» των πιλότων, οι οποίοι είχαν «υπερβολική εμπιστοσύνη στον εαυτό τους» και των ελεγκτών της εναέριας κυκλοφορίας.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι το Airbus A320 ήταν 100% κατάλληλο για να πετάξει τη στιγμή του δυστυχήματος, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους όλοι οι επιβαίνοντες εκτός από δύο άτομα.
«Υπήρξε αμέλεια και από τις δύο πλευρές», δήλωσε ο Γουλάμ Σαρβάρ Χαν, που παρουσίασε μια πρώτη έκθεση για το δυστύχημα στο Κοινοβούλιο. «Ο πιλότος αγνόησε τις οδηγίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι από την πλευρά τους δεν ανέφεραν τη ζημιά» που η πρώτη αποτυχημένη απόπειρα προσγείωσης προκάλεσε στο αεροσκάφος, εξήγησε.
Σε όλη τη φάση της προσγείωσης, «ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης δεν ήταν συγκεντρωμένοι και καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης μιλούσαν για τον κορονοϊό», είπε ο Χαν, βασιζόμενος στην απομαγνητοφώνηση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους που έγινε στη Γαλλία. «Ο ιός κυριαρχούσε στο μυαλό τους. Η οικογένειά τους επηρεάστηκε και συζητούσαν για τον κορονοϊό».
Σύμφωνα με τον Χαν, το αεροσκάφος δεν είχε κανένα τεχνικό πρόβλημα.
«Το μοιραίο αεροσκάφος είχε 100% πτητική ικανότητα. Δεν είχε κανένα τεχνικό πρόβλημα. Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης ήταν έμπειροι και ικανοί από ιατρικής άποψης για να πετούν το αεροσκάφος».
Η έκθεση της έρευνας έδειξε ότι ο κυβερνήτης δεν είχε αναφέρει κανένα τεχνικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια της τελικής προσέγγισης στο αεροδρόμιο, πρόσθεσε ο Χαν, αν και το αεροσκάφος πετούσε στα 7.220 πόδια (2.200 μ), σε απόσταση 16 χιλιομέτρων από τον διάδρομο προσαπογείωσης.
«Το αεροπλάνο έπρεπε να βρισκόταν σε ύψος 2.500 ποδιών», δήλωσε, ή αντίστοιχα 762 μ.
Ο Χαν πρόσθεσε ότι ο πύργος ελέγχου το επισήμανε αυτό στον κυβερνήτη και τον συμβούλευσε να μην επιχειρήσει να προσγειωθεί, προτρέποντάς τον να κάνει αντ’ αυτού έναν ακόμα κύκλο.
«Ωστόσο, ο πιλότος αγνόησε την οδηγία του ελεγκτή», είπε ο υπουργός.
«Όταν ήταν σε θέση προσγείωσης, έλαβαν προειδοποίηση από τους ελεγκτές, αλλά εκείνος είπε ‘Θα τα καταφέρω’». Στη συνέχεια, άρχισε και πάλι να μιλάει για τον κορονοϊό, συνέχισε ο υπουργός, γεγονός που καταδεικνύει την «υπερβολική εμπιστοσύνη» των πιλότων.
Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης έδειξε ότι το σύστημα προσγείωσης είχε ανασυρθεί, αφού είχε πρώτα κατέβει, ενώ το αεροσκάφος ετοιμαζόταν να προσγειωθεί, δήλωσε ο Χαν.
«Όταν το αεροσκάφος ήταν στα 10 ναυτικά μίλια, το σύστημα προσγείωσης είχε κατέβει», δήλωσε. «Είναι ακατανόητο, ωστόσο, ότι στα 5 ναυτικά μίλια είχαν ανασύρει και πάλι το σύστημα προσγείωσης».
Ο Χαν πρόσθεσε: «Οι τελευταίες κουβέντες του πιλότου ήταν «Ω Θεέ μου, ω Θεέ μου, ω Θεέ μου!».
Το χρονικό της τραγωδίας
Η πτήση PK8303 της Pakistan International Airlines εκτελούσε τακτικό δρομολόγιο εσωτερικού μεταξύ της Λαχόρης και του Καράτσι, όταν έπεσε, κατά την προσγείωση, στο Διεθνές Αεροδρόμιο Τζίνα του Καράτσι στις 22 Μαΐου.
Το αεροπλάνο έπεσε σε κατοικημένη περιοχή μισό μίλι από το αεροδρόμιο, προκαλώντας σημαντικές ζημιές σε κτίρια στο έδαφος.
Ορισμένες λεπτομέρειες των ευρημάτων αναφέρθηκαν από την Express Tribune στο Πακιστάν. Σύμφωνα με αυτά, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι αξιωματούχοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το πλήρωμα του πιλοτηρίου, ο πύργος ελέγχου και ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο του Καράτσι, όλοι «επανειλημμένα έκαναν λάθη» μέχρι τη συντριβή και μετά.
Το αεροπλάνο πήγαινε πολύ γρήγορα στην πρώτη απόπειρα προσγείωσης, ανέφερε η έκθεση και στη συνέχεια πέρασε 17 λεπτά στον αέρα μέχρι να επιχειρήσει μια δεύτερη προσπάθεια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, διαπίστωσε η έρευνα, και οι δύο κινητήρες του αεροπλάνου σταμάτησαν.
Οι πιλότοι απέτυχαν επίσης να ενημερώσουν τον πύργο ελέγχου ότι ο μηχανισμός προσγείωσης του αεροπλάνου τους είχε μπλοκάρει πριν κάνουν τη δεύτερη και μοιραία απόπειρα να προσγειώσουν το αεροσκάφος. Σύμφωνα με την Express Tribune, η έρευνα ανέφερε επίσης ότι οι πιλότοι έκαναν λάθος ως προς τη χρονική στιγμή που επιχείρησαν την προσγείωση.
Μετά τη συντριβή, θραύσματα του κινητήρα φέρονται να αφέθηκαν στον διάδρομο για περίπου 12 ώρες, θέτοντας σε κίνδυνο και άλλα αεροσκάφη.
Και οι αρχές του αεροδρομίου απέτυχαν να απαλλάξουν τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας από τα καθήκοντά τους μετά το δυστύχημα, όπως είναι το κανονικό πρωτόκολλο μετά από τέτοια περιστατικά. Αντίθετα, παρέμειναν σε υπηρεσία μέχρι το τέλος των βαρδιών τους εκείνο το απόγευμα.
Όσον αφορά στο αεροσκάφος, ήταν 16 ετών και εισήλθε στον στόλο της PIA το 2014. Τα μαύρα κουτιά ανακτήθηκαν μετά το δυστύχημα και δεν έδειξαν τεχνικές αστοχίες, σύμφωνα με την έρευνα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εθνική Τράπεζα: Ολοκλήρωσε τη διασύνδεση με καλώδιο μεταφοράς δεδομένων Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας
- Πού ξοδεύουν τα δισεκατομμύρια τους τα Χριστούγεννα οι πλουσιότεροι του κόσμου
- H Intralot, οι λαμπρές υπεραξίες (76%) του στρατηγικού επενδυτή Σου Κιμ και ο ρόλος του την επόμενη μέρα
- Οι 10 Ευρωπαίοι δισεκατομμυριούχοι κληρονόμοι κάτω των 35 ετών