• Media

    «Made in Turkey» οι παραγωγές του Acun Ilicali για τον ΣΚΑΪ – Οι ζημίες στην Ελλάδα, το ακριβό ευρώ, η ευνοϊκή τουρκική λίρα και η τουρκοκρατία στο Φάληρο

    Acun Ilicali της Acun Medya - Γιάννης Αλαφούζος, Ιδιοκτήτης ΣΚΑΪ

    Acun Ilicali της Acun Medya – Γιάννης Αλαφούζος, Ιδιοκτήτης ΣΚΑΪ


    Ο 55χρονος Τούρκος παραγωγός Ali Acun Ilicali που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα κυρίως μέσω της συνεργασίας του με τον ΣΚΑΪ του Γιάννη Αλαφούζου, είναι πολύ σκληρός επιχειρηματίας για να… πεθάνει μέρος των αλλοτινών του κερδών σε μια χώρα με επιχειρηματικό ρίσκο για φαραωνικές, για τα ελληνικά δεδομένα, παραγωγές.

    Όσα κέρδη και να παρουσιάζει η Acun Medya, που δραστηριοποιείται σε 4 ηπείρους, 15 χώρες με περισσότερους από 150.000.000 θεατές παγκόσμια, αυτό δεν την καθιστά ανεκτική σε παθητικό και ζημίες σε καμία τοπική αγορά.

    Μέσα σε μόλις 11 χρόνια από την ίδρυσή της η εταιρεία Acun Medya παράγει 5.000 ώρες prime time περιεχομένου σε ολόκληρο τον κόσμο και διαθέτει γραφεία εκτός της Τουρκίας, στην Ελλάδα, την Ολλανδία, το Μεξικό, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία, τη Μάλτα και φυσικά τον Άγιο Δομίνικο, εκεί δηλαδή όπου γυρίζεται το Survivor, αλλά και το Exatlon.

    Είναι προφανές ότι ο Acun Ilicali δεν θα αφήσει στο όνομα καμίας «καλής και διαχρονικής συνεργασίας» και καμίας  «ισχυρής φιλίας» με τον ιδιοκτήτη του ΣΚΑΙ να συνεχίζουν οι οικονομικές ανορθογραφίες του ελληνικού βραχίονα των επιχειρήσεων του.

    Πράγματι για το 2022 η εταιρεία Acun Medya στην Ελλάδα είδε τα κέρδη της προ φόρων του 2021 (1,7 εκατ. ευρώ) να μετατρέπονται σε ζημίες προ φόρων (1,816 εκατ. ευρώ) ενώ ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε κατά 659.497 ευρώ δηλαδή από 21.853.629 σε 21.196.132 ευρώ.

    Το κόστος των πωληθέντων αυξήθηκε κατά 1.579.843 ευρώ, από 18.044.354 ευρώ σε 19.624.157 ευρώ με την εταιρεία να αποδίδει την εξέλιξη αυτή αφενός στην «αύξηση των σειρών μυθοπλασίας» και αφετέρου στον «αυξημένο όγκο των ήδη υπαρχόντων προγραμμάτων». Οπότε η εταιρεία πιέζεται. Και συνεπώς πιέζει και τον ΣΚΑΙ στη συνεργασία τους δεδομένου ότι ο σταθμός επενδύει σε ριάλιτι και τηλεπαιχνίδια.

    Πρόγραμμα made in Turkey

    Έτσι όλο και περισσότερο εκτουρκίζεται η κάθε παραγωγή της εταιρείας προς το ελληνικό κανάλι ενώ το πρόγραμμα made in Turkey (Κωνσταντινούπολη) θα γεμίζει τη βραδινή ζώνη ο ΣΚΑΪ από τον Ιούλιο.

    Ο Acun Ilicali παίρνει και επίσημα τo “passepartout” του prime time του καναλιού, ενώ η συμφωνία ανάμεσα στον ΣΚΑΙ και την Acun Medya ενεργοποιείται αμέσως μετά το τέλος του «Survivor». Έτσι το θερινό τρίωρο πρόγραμμα της βραδινής ζώνης θα γεμίζει με  παραγωγές του Acun που θα παράγονται εξ ολοκλήρου στη γείτονα.

    Ήδη ανακοινώθηκε το νέο μαγειρικό ριάλιτι «Cash kitchen», που αποτελεί μια αυτοσχέδια μείξη άλλων γνωστών φορμά καθώς και η επιστροφή του «Power of love».

    Και τα δύο ριάλιτι, όπως και το «My man can» που έκανε πρεμιέρα πρόσφατα, θα γυρίζονται στις εγκαταστάσεις της Acun Medya στην Κωνσταντινούπολη, εκεί που θα γίνεται και όλο το post production – γεγονός που μειώνει σημαντικά το κόστος παραγωγής για τον Ali Acun Ilicali, που αμείβεται σε ευρώ και πληρώνει πλατό και τεχνικούς σε τουρκική λίρα.

    Η επόμενη σεζόν

    Στις ψυχαγωγικές προτάσεις του σταθμού εντάσσεται το «Tempting Fortune», ένα ριάλιτι πρόγραμμα της Acun Media με κυρίαρχα στοιχεία τη δράση και την περιπέτεια. Tο Tempting Fortune έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο του 2023 στο Channel 4 με παρουσιαστή τον Άγγλο κωμικό και παρουσιαστή Paddy McGuinness.

    Δώδεκα παίκτες  στη διάρκεια ενός οδοιπορικού 18 ημερών έρχονται αντιμέτωποι με δοκιμασίες και «πειρασμούς», έχοντας ως μοναδικό τους στόχο την επιβίωση αλλά και τη διεκδίκηση ενός μεγάλου χρηματικού επάθλου.

    Επικρατέστεροι για κριτές θεωρούνται οι Βασίλης Καλλίδης, Δημήτρης Σκαρμούτσος και Έκτορα Μποτρίνι, για τον οποίον εξετάζει και η επανενεργοποίηση της εκπομπής «Εφιάλτης στην κουζίνα».

    Στο «οπλοστάσιο» του το κανάλι έχει και το σόου επιδόσεων «Exatlon» με στοιχεία ριάλιτι και μπορεί να χαρακτηριστεί ως «Survivor» με αθλητικό προφίλ.

    Ο σταθμός στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης θα επαναφέρει με πολλές αλλαγές όπως λέγεται το μουσικό σόου «The Voice». Το τάλεντ σόου θα μεταδίδεται δύο φορές τη βδομάδα και στις θέσεις των κριτών μεταξύ άλλων εξετάζεται να καθίσουν οι Στέλιος Ρόκκος, Πάολα, Γιώργος Μαζωνάκης, Κωστής Μαραβέγιας.

    Το «Survivor» θα ενταχθεί ως συνήθως στο πρόγραμμα του ΣΚΑΙ από το δεύτερο μισό της σεζόν 2024-2025.

    Υπάρχει και μια εκκρεμότητα. Ο Χρήστος Φερεντίνος που παραμένει κανονικά στο κανάλι ωστόσο θεωρείται πλέον σίγουρο ότι δεν θα παρουσιάσει τον «Μονομάχο». Έτσι, από την ερχόμενη σεζόν, ο Χρήστος Φερεντίνος θα δίνει lead in στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού με ένα νέο πλην όμως δοκιμασμένο παιχνίδι που δεν είναι άλλο από το “Still Standing”.

    Μετά από ραντεβού που έγινε με το κανάλι του Νέου Φαλήρου και τον παρουσιαστή αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες για την απόκτηση των δικαιωμάτων του από την Acun Medya, το παιχνίδι που ήταν κι αυτό που πριν μερικά χρόνια είχε στο οπλοστάσιό του ο ΑΝΤ1 και παρουσίαζε το 2021 η Μαρία Μπεκατώρου επιστρέφει, αυτή τη φορά παρα θιν αλός και με καινούριο παρουσιαστή. 

    Διαβάστε επίσης:

    Η πεσμένη αλλά ανθεκτική Σία Κοσιώνη, ο αποφασισμένος Γιάννης Αλαφούζος και η πρόσληψη recruiter για το βαθύ lifting του ΣΚΑΪ

    To νέο «θαύμα» του Κοκλώνη, κόβεται το TV Queen, ο «χαλίφης» Ζούλας έχει πρόβλημα, ο ξυλοδαρμός στην ΕΡΤ και ποιος «μαζεύει» ραδιόφωνα

    3.101.982 μοναδικοί χρήστες επέλεξαν το mononews.gr για την ενημέρωσή τους τον Μάιο



    ΣΧΟΛΙΑ