Το Μάρκετινγκ και η Επικοινωνία μιας μάρκας αποτελεί επιστήμη η οποία βασίζεται στη χρήση σωστής στρατηγικής καθώς και στην αξιοποίηση σύγχρονων πρακτικών από οργανισμούς και επιχειρήσεις, προκειμένου να πετύχουν μακροπρόθεσμα το στόχο τους: την οικονομική ανάπτυξη της μάρκας και τη βιωσιμότητά της.

Μπορεί να ακούγεται εύκολο, αλλά η σωστή εκτέλεση της στρατηγικής ενός brand θέλει κόπο και χρόνο και θα πρέπει να εστιάζει σε μακροπρόθεσμους στόχους καθώς και στην αειφόρο ανάπτυξη.

Είναι κοινώς αποδεκτό πως το brand name «Ελλάδα» συνιστά ισχυρό και αναγνωρίσιμο brand, αλλά συνάμα δεν προσδίδει σταθερότητα και εμπιστοσύνη σε όλους τους τομείς. Σε μια κοινή προσπάθεια αλλαγής του τοπίου αυτού, θα πρέπει να ανασκουμπωθούν οι πάντες κρατώντας τα καλά και αλλάζοντας τα κακά.

Η νέα στρατηγική τοποθέτηση μιας μάρκας πολλές φορές απαιτεί περισσότερη δουλειά από όση χρειάζεται όταν ξεκινάς με κάτι από το μηδέν.

Για να χτίσεις και πάλι ένα όνομα, χρειάζεται κόπο. Θα πρέπει να πειστούν και οι πιο «δύσκολοι πελάτες» ότι το νέο brand θα απαρτίζεται από νέα μυαλά, με ανοιχτούς ορίζοντες, αξίες, όραμα και στόχους. Το περήφανο παρελθόν θα πρέπει να αποτελεί έναυσμα για να χτιστεί ένα ακόμη λαμπρότερο μέλλον, με πολλαπλές ευκαιρίες για όλους και με ηγέτες που θα γράψουν νέες σελίδες στην ιστορία του νεοσύστατου brand name «Ελλάδα».

Το Μάρκετινγκ από μόνο του δε μπορεί να λειτουργήσει. Η ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας ήταν, είναι και θα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους των αρχηγών κρατών. Κάποια κράτη εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς, προσαρμοζόμενα ευκολότερα στις νέες τάσεις και στις σύγχρονες επιστημονικές εξελίξεις. Η Ελλάδα θα πρέπει να μετατραπεί σε ένα από αυτά τα κράτη γιατί διαθέτει τα θεμέλια. Χρειάζεται στρατηγούς όμως για να το πετύχει. Το εξαιρετικό κλίμα, η αίσθηση της ασφάλειας, οι φιλικοί άνθρωποι, το ανθρώπινο δυναμικό με υψηλά standards επιπέδου εξυπηρέτησης, ο τουρισμός, η γαστρονομία, η παραγωγή τοπικών προϊόντων και πολλά άλλα αποτελούν κάποιες από τις σημαντικές μας βάσεις. Πρέπει όμως να εξελίξουμε πολλούς τομείς όπως την καθαριότητα, την άναρχη πολεοδομία, τις εξαγωγές μας, την τεχνολογία, την παιδεία, την ένταξη νέας αρχιτεκτονικής κουλτούρας, την εξάλειψη της γραφειοκρατίας και πολλά ακόμη. Το ‘rebranding’ της Ελλάδας θα πρέπει να γίνει ο στόχος ολόκληρου του Έθνους και σιγά-σιγά θα δημιουργηθούν νέες εντυπώσεις, οι οποίες – μέσω μιας ορθής διαδικασίας – θα δημιουργήσουν με τη σειρά τους ένα νέο brand.

Τίποτα δε γίνεται ξαφνικά με τη χρήση ενός μαγικού ραβδιού. Το mononews.gr θα θέσει κάποιες καίριες ερωτήσεις σε μερικές από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες της χώρας για το πώς θα πρέπει να κινηθεί η νέα πολιτική ηγεσία ώστε να ξαναχτιστεί η Ελλάδα.

Stay tuned για το Rebuilding Greece: Η Ελλάδα 5 χρόνια μετά.