ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την ανάπτυξη συγκροτήματος με μικρό mall και πολυτελή διαμερίσματα στα παλιά Κλωστήρια Λαυρίου, γνωστά ως εργοστάσιο Δέδε, σχεδιάζει ο εφοπλιστής Πάρης Δράγνης στην περιοχή, μπαίνοντας στο χορό που έχουν ανοίξει μεγάλοι ιδιώτες επενδυτές στο ανατολικό προάστιο της Αττικής.
Στο εργοστάσιο που άνοιξαν οι αδελφοί Αμπάζογλου και Δέδε το 1939 κι όπου παράγονταν βαμβακερά νήματα έως το 1991, ο εφοπλιστής θα αναπτύξει πολυτελή διαμερίσματα σε επιφάνεια σχεδόν 10.000 τ.μ., ενώ περίπου 5.000 τετραγωνικά μέτρα θα καταλαμβάνουν οι εμπορικές χρήσεις. Μάλιστα, για το ακίνητο φέρεται να έχει εκδοθεί ήδη άδεια κατεδάφισης, ενώ την ωρίμανση του ακινήτου έχει αναλάβει η Dimand.
Η εισηγμένη συμμετέχει, άλλωστε, και στην ανάπλαση της κλωστοϋφαντουργίας Αιγαίου, μία έκταση σχεδόν 100 στρεμμάτων, το 75% της οποίας ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό είναι ιδιοκτησίας τρίτων μεταξύ των οποίων η Intracom, η Κέκροψ και η ΓΕΚ Τέρνα. Το σχέδιο των επενδυτών και της Dimand θέλει την ανέγερση κατοικιών, συγκεκριμένα περίπου 420 διαμερισμάτων και 50 βιλών, η προπώληση των οποίων έχει ξεκινήσει, με τιμές που φτάνουν έως και τα 7.500 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο που… δικαιολογεί η θέα στη μαρίνα Λαυρίου. Μάλιστα, κατά πληροφορίες, σχεδόν οι μισές από τις κατοικίες είναι προπωλημένες σε βορειοευρωπαίους και Σκανδιναβούς, ενώ το σχέδιο για την πρώην κλωστοϋφαντουργία περιλαμβάνει και την ανάπτυξη δύο κτιρίων με εμπορικές χρήσεις για τη δημιουργία καταστημάτων, επιχειρήσεων εστίασης και χώρων αναψυχής. Ο προϋπολογισμός φαίνεται ότι θα υπερβεί τα 400 εκατομμύρια ευρώ, ενώ όπως έχουν ανακοινώσει Πειραιώς και Dimand, το έργο θα ολοκληρωθεί σε ορίζοντα έξι χρόνων.
Εν αναμονή των εξελίξεων σε σχέση με το λιμάνι του Λαυρίου βρίσκεται και ο Σάμι Φάις. Ο όμιλος Φάις είναι ιδιοκτήτης βιομηχανικού οικοπέδου πρώην τσιμεντοβιομηχανίας κοντά στον λιμένα, και εξετάζε ιτην αξιοποίησή του, με ή χωρίς συνεπενδυτές.
Το λιμάνι και η δημοτική περιουσία
Η πώληση του πλειοψηφικού πακέτου του λιμένα Λαυρίου θα είναι καταλύτης για την περιοχή, καθώς καταργούνται οι εμπορικές μεταφορές και μπαίνει στο κάδρο η ανάπτυξη κρουαζιέρας. Εντός του φετινού πρώτου εξαμήνου αναμένεται η υποβολή δεσμευτικών προσφορών, αφού στην επόμενη φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει η ΓΕΚ Τέρνα, η Ιντερκάτ, η κοινοπραξία GPH με την ProMarine του ομίλου Σπανόπουλου, η Israel Shipyards Industries, η κοινοπραξία των Jet Plan Shipping του Μάριου Ηλιόπουλου με την Άκτωρ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία των Olympic Marine του Γιώργου Προκοπίου και της MSC Cruises. Άγνωστο, ωστόσο, παραμένει το χρονοδιάγραμμα επέκτασης της Αττικής Οδού, και της δημιουργίας προαστιακού σιδηρόδρομου στο Λαύριο.
Οι επενδύσεις προχωρούν έπειτα από την έγκριση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Λαυρίου μέσω του οποίου αποδόθηκαν χρήσεις τουρισμού και αναψυχής σε ιδιωτικά και δημοτικά ακίνητα, έπειτα από 20 χρόνια.
Πάντως, η επενδυτική άνοιξη στο Λαύριο δεν είναι μόνο υπόθεση ιδιωτών, καθώς τον επόμενο χρόνο ο δήμος Λαυρεωτικής θα προκηρύξει διαγωνισμό για την παραχώρηση όμορου των παραπάνω εκτάσεων ακινήτου για 50 χρόνια, με σκοπό την ανάπτυξη εμπορικών χρήσεων. Ενδιαφέρον φέρεται να έχει εκδηλωθεί από τους ομίλους Σκλαβενίτη και Φουρλή για το άνοιγμα σούπερ μάρκετ και ΙΚΕΑ, ενώ στο τετραώροφο κτίριο που πρόκειται να κατασκευαστεί θα χτιστούν και διαμερίσματα. Πρόθεση του δήμου είναι επίσης η αξιοποίηση 80 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του, με τη δημιουργία συνεδριακού κέντρου καθώς και η μετατροπή του πρώην κέντρου προσωρινής φιλοξενίας προσφύγων σε ξενοδοχείο. Τέλος, έχει ξεκινήσει η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Κερατέας και του Λαυρίου και η ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων της περιοχής, όπως είναι το αρχαίο θέατρο Θορικού και το Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
