ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΕΝ με αρμόδιο υφυπουργό το Νίκο Ταγαρά, προσπαθεί με νέα νομοθετική του ρύθμιση να δώσει λύση σε ένα ζήτημα το οποίο επηρεάζει σημαντικά την αγοραπωλησία ακινήτων σε «τυφλά» ακίνητα και εκτάσεις κάτω των τεσσάρων στρεμμάτων.
Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να ενταχθεί σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ, το οποίο βάσει όσων έχουν ήδη γνωστοποιηθεί, θα κατατεθεί έως τα τέλη του έτους
Αξίζει να αναφερθεί ότι το ζήτημα της εκτός σχεδίου δόμησης που γίνεται ακόμα πιο σοβαρό ύστερα από τις τρεις αποφάσεις του ΣτΕ, που ουσιαστικά ακυρώνουν την όποια προσπάθεια εκ μέρους της πολιτείας, «πονάει» την αγορά. Η προσπάθεια για αλλαγές έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό, ενώ το σχετικό νομοσχέδιο «σέρνεται» από το Β΄ Τρίμηνο του 2023, καθώς είχε παγώσει λόγω των εκλογών του Μαΐου.
Υπενθυμίζεται ότι με αυτό τον τρόπο το ΥΠΕΝ κερδίζει χρόνο έως ότου το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος ολοκληρώσει το πακέτο διαγωνισμών για τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια. Σημειώνεται ότι οι σχετικοί διαγωνισμοί τρέχουν αυτή την περίοδο και το ΤΕΕ ως αναθέτουσα αρχή έχει προχωρήσει ήδη στην επιλογή μερικών αναδόχων, ενώ τα πολεοδομικά σχέδια αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2026.
Ποιο είναι το πρόβλημα – Τι προτείνει το ΥΠΕΝ
Το πρόβλημα με την εκτός σχεδίου δόμηση έχει ξεκινήσει με τις τρεις αποφάσεις του ΣτΕ (σ.σ. Πάτμος, Χαλκίδα και Άρτα), η οποία παγώνει τη δόμηση σε εκτός σχεδίου εκτάσεις κάτω των τεσσάρων στρεμμάτων.
Αυτό που επικαλείται το ΣτΕ είναι το ότι το οικόπεδο πρέπει να έχει «πρόσωπο» σε κοινόχρηστο δρόμο. Ωστόσο, αυτό είναι αρκετά δύσκολο, καθώς υπάρχει διαφορετική νομική και πολεοδομική ερμηνεία της κοινόχρηστης οδού. Αυτό συμβαίνει, διότι νομικά ως υφιστάμενοι θεωρούνται οι παλιοί αγροτικοί δρόμοι, που υπήρχαν πριν 100 χρόνια (σ.σ. Πριν το 1923).
Οι τρεις αποφάσεις του ΣτΕ δίνουν τη δυνατότητα στις κατά τόπους υπηρεσίες δόμησης (ΥΔΟΜ) να μην εκδίδουν άδειες με αποτέλεσμα να «παγώνει» η δραστηριότητα στο real estate.
Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τα παραπάνω το υπουργείο ενέργειας και περιβάλλοντος προσπαθεί να δώσει λύσεις με τη νέα νομοθετική ρύθμιση, η οποία προβλέπει τα εξής:
Την πληρωμή ενός περιβαλλοντικού τέλους. Αυτό θα κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, και διατίθεται μόνο για για έργα υποδομής και προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή.
Τη χρήση αεροφωτογραφιών του 1977 για την αναγνώριση των κοινόχρηστων δημοσίων οδών. Με αυτή τη ρύθμιση θα δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθούν τα εκτός σχεδίου οικόπεδα που είχαν δημιουργηθεί από κατατμήσεις μεταξύ των ετών 1985 και 2003 δεδομένου ότι ένα από τα όριά τους «ακουμπά» σε αναγνωρισμένη από το 1977 οδό.
Η αναγνωρισμένη οδός θα πρέπει να πληροί μερικά κριτήρια. Αυτά θα είναι ο δρόμος να έχει κατασκευαστεί ή\και να συντηρείται από Δήμο ή Περιφέρεια και όχι από ιδιώτη.
Διαβάστε επίσης:
Αττική Οδός: Σε νέες περιπέτειες ο διαγωνισμός λόγω της προσφυγής των Vinci-Mytilineos
Αλ. Εξάρχου (Intrakat): Ένεση ρευστότητας 85 εκατ. ευρώ στην ΑΚΤΩΡ – Επέκταση στη Ρουμανία
Σε τρεις δόσεις τα χρωστούμενα των 45 εκατ. ευρώ των παραχωρησιούχων από το πάγωμα των διοδίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα