Απόβαση διεθνών ξενοδοχειακών brands στον ελληνικό τουρισμό επιχειρείται ήδη από τη φετινή σεζόν, εξέλιξη που έρχεται να καλύψει την έλλειψη της εγχώριας αγοράς σε επώνυμα καταλύματα.

Η πιο πρόσφατη ανακοίνωση έγινε δια στόματος του επικεφαλής της Grivalia Hospitality, Γιώργου Χρυσικού, ο οποίος έκανε γνωστό πως το υπό ανάπτυξη project της εταιρείας στη Μύκονο – μία επένδυση περί των 60 εκατομμυρίων που προς ώρας είναι κολλημένη στο ΣτΕ λόγω προσφυγών του δήμου – θα λειτουργήσει με το brand της Mandarin Oriental. Πρόκειται για operator από την Ασία, μέλος του oμίλου Jardine Matheson, που διαχειρίζεται 35 ξενοδοχεία και 7 συγκροτήματα κατοικιών σε 24 χώρες και περιοχές.

Βόλτα των operators από τη Μεσσηνία

Στην Ελλάδα, ο operator έγινε γνωστός όταν ανακοινώθηκε η συνεργασία με την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου. Οι δύο εταιρείες θα φέρουν το πρώτο Mandarin Oriental στην Ελλάδα την άνοιξη του 2023. Το παραθαλάσσιο υπερπολυτελές resort στο Costa Navarino θα περιλαμβάνει 99 δωμάτια, μεταξύ των οποίων 48 υπόσκαφες βίλες με ιδιωτική πισίνα, μεγάλες βεράντες με θέα στη θάλασσα, καθώς και πέντε εστιατόρια και μπαρ.

Το Costa Navarino επέλεξε για το ντεμπούτο του σήματος W Hotels Worldwide η Marriott. Το W θα βρίσκεται στο Navarino Waterfront, τη νέα περιοχή ανάπτυξης του Costa Navarino, και αναμένεται να ανοίξει το φετινό καλοκαίρι. Με δεδομένο ότι μέχρι το καλοκαίρι επίκεινται ανακοινώσεις και για τον operator του ενός από τα δύο πεντάστερα που αναπτύσσει κοινοπρακτικά η Lamda Development με την ΤΕΜΕΣ στο παράκτιο μέτωπο του Ελληνικού, φαίνεται ότι τα ήδη συνεργαζόμενα brands έχουν θέσει σοβαρές υποψηφιότητες.

Στον αμερικανικό όμιλο ανήκει επίσης το εγχείρημα του πρώτου ξενοδοχείου της αλυσίδας στο κέντρο Θεσσαλονίκης, μέσω της σειράς Autograph που λειτουργεί και το ομώνυμο ξενοδοχείο στην Ακαδημίας.

Ακόμη ένα brand της Marriott που ισχυροποιεί τη θέση του στην ελληνική αγορά είναι το Moxy, εμπορικό σήμα που απευθύνεται στον ταξιδιώτη της νέας γενιάς. Μετά τη μαρίνα της Πάτρας, φιγουράρει στο δεύτερο ξενοδοχείο των Prodea – Dimand στην Ομόνοια, μία επένδυση σε ακίνητο του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα.

Το One & Only Aesthesis στα Αστέρια Γλυφάδας

Γαλλικές και αμερικανικές αφίξεις στην Αθήνα

Η Αθήνα έλκει και ευρωπαϊκές φίρμες, όπως η Accor, που θα τοποθετήσει τα σήματά της, Ibis Budget και Ibis Styles σε δύο ξενοδοχεία τριών αστέρων στην Πατησίων, απέναντι από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Η επένδυση σηματοδοτεί και την είσοδο της επίσης γαλλικής αλυσίδας ξενοδοχείων Boissée Finances, που θα συνεργαστεί με την Accor, δαπανώντας 33,4 εκατ. ευρώ.

Πρεμιέρα στην πρωτεύουσα θα κάνει το πρώτο συγκρότημα serviced apartments της Radisson στην Ελλάδα, υπό το brand Radisson Red. To Radisson RED Mitropoleos Square Athens ανοίγει στην Αθήνα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023, ενώ έγινε μήλον της έριδος για τους ξενοδόχους, λόγω του ιδιότυπου της λειτουργίας του.

Η αμερικανική εταιρεία διαθέτει χαρτοφυλάκιο επτά ακινήτων σε λειτουργία ή υπό κατασκευή στη χώρα μας. Φέτος εγκαινιάζεται το ανακαινισμένο Radisson Resort Plaza Skiathos, που θα αποτελέσει το πρώτο επώνυμο ξενοδοχείο στο νησί και αποτελεί asset της Briq Properties. Επιπλέον, τη φετινή σεζόν θα λειτουργήσει και το πεντάστερο Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη, το πρώτο εγχείρημα Φάις στα τουριστικά ακίνητα.

Να θυμίσουμε ότι στελέχη της Radisson είχαν συναντηθεί τον Μάρτιο με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, με τον οποίο συζήτησαν το πλάνο ανάπτυξης που έχουν για την εγχώρια αγορά.

Επιμένουν Άραβες και Hilton

Στις αλυσίδες που έχουν δώσει ήδη ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική αγορά και εδραιώνονται ανήκει η One & Only της Kerzner International, που εδρεύει στο Ντουμπάι. Το δεύτερο χτύπημα του ομίλου θα είναι στα Αστέρια Γλυφάδας, όπου το One & Only Aesthesis της Grivalia – με κόστος 145 εκατ. ευρώ – ανοίγει το πρώτο τρίμηνο του 2023. Το θέρετρο με τα 115 πολυτελή δωμάτια, τις 14 τουριστικές κατοικίες, τις 12 σουίτες, τον εκθεσιακό χώρο, το spa και τα δύο εστιατόρια θα ακολουθήσει το One & Only στην Κέα, επένδυση της αμερικανικής Dolphin Capital, συμφερόντων του Μίλτου Καμπουρίδη. Η τελευταία επεκτείνει το θέρετρο υπό το brand της Aman, Amanzoe, στο Πόρτο Χέλι.

Επίσης, το δυνατό χαρτί της Hilton παίζουν εγχώριοι επενδυτές. Μετά τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, που φέρνει το σήμα της Conrad (εμπνευσμένο από το όνομα του ιδρυτή της Hilton) ενόψει της ανακαίνισης του ξενοδοχείου στη Βασιλίσσης Σοφίας, τον όμιλο Τρούλη και την οικογένεια Καραμολέγκου που έβαλαν στο δυναμικό τους δύο Hilton σε Κρήτη και Σαντορίνη, αντίστοιχα, ακολούθησε η… ομογένεια.

Στο χαρτοφυλάκιο της Hilton θα ενταχθούν τα δύο νέα ξενοδοχεία της SCD Group του ομογενή από τη Βενεζουέλα Θεόδωρου Δουζόγλου. Το ιστορικό Πεντελικόν, της συλλογής Curio, ένα ξενοδοχείο 117 δωματίων στην Κηφισιά, θα είναι το πρώτο ξενοδοχείο της συλλογής στην ηπειρωτική Ελλάδα όταν ανοίξει το 2024. Το Hampton by Hilton Piraeus Μικρολίμανο, ξενοδοχείο 83 δωματίων που ανοίγει στο δημοφιλές λιμάνι του Πειραιά, θα είναι επίσης το πρώτο ελληνικό ακίνητο της συλλογής.

Η επέκταση του Grand Hyatt στη Λεωφόρο Συγγρού

Τέλος, αντίστροφα μετρά η επέκταση της παρουσίας της Hyatt στην Αθήνα, καθώς παραδίδεται η επέκταση του Grand Hyatt στη Συγγρού, ιδιοκτησίας των αμερικανικών Hines και Henderson Park. Η κοινοπραξία διείδε την ευκαιρία και αγόρασε το διπλανό κτίριο που στέγαζε τον κινηματογράφο της Odeon, δημιουργώντας μία μονάδα συνολικά 550 δωματίων στο δεύτερο Grand Hyatt της Ευρώπης, έπειτα από εκείνο του Βερολίνου.

Έσοδα 27 δισ. από τον τουρισμό το 2030

Αν οι εκτιμήσεις του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ επαληθευτούν, αυτή θα είναι μόνο η αρχή για την άφιξη διεθνών operators στη χώρα. Σύμφωνα με μελέτη του Συνδέσμου, τα έσοδα του τουρισμού δύναται να φτάσουν σε 27 δισ. ευρώ το 2030, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 52% σε σχέση με το 2019 που ήταν 18 δισ. ευρώ. Το αποτέλεσμα αυτό μπορεί να επιτευχθεί με εφικτούς μέσους ετήσιους ρυθμούς μεταβολής την περίοδο μεταξύ 2023 και 2030, της τάξης του 6,2% για τα έσοδα, 3,5% για τις επισκέψεις και 4% για τις διανυκτερεύσεις.