• Real Estate

    Προκοπίου, Μεγάλου, Ανδριόπουλος μετατρέπουν το Λαύριο σε hot spot του real estate

    Γιώργος Προκοπίου, Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς), Δημήτρης Ανδριόπουλος (Dimand)

    Γιώργος Προκοπίου, Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς), Δημήτρης Ανδριόπουλος (Dimand)


    Παράθυρο στις ιδιωτικές επενδύσεις έχει ανοίξει η αξιοποίηση του τρίτου μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, αυτό του Λαυρίου, καθώς και τα έργα υποδομών που πρόκειται να υλοποιηθούν, με μακρύ, ωστόσο, χρονοδιάγραμμα.

    Το Λαύριο μπαίνει στο χάρτη του real estate, με ώθηση και από την ολοκλήρωση του νέου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της περιοχής ύστερα από 20 χρόνια, χάρη στην οποία απέκτησαν χρήσεις γης μεγάλες εκτάσεις. Στόχος των ιδιωτών επενδυτών είναι να καταστήσουν το Λαύριο κέντρο οικονομικών και επιχειρηματικών εξελίξεων, ποντάροντας και στην επέκταση της πόλης.

    «Μεσοπρόθεσμα το Λαύριο θα αναδειχθεί ως τόπος κατοικίας χάρη και στα μέσα σταθερής τροχιάς που πρόκειται να δημιουργηθούν», ανέφερε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, παρουσιάζοντας την κοινή επένδυση της εταιρείας με την Τράπεζα Πειραιώς για τη δημιουργία κοινού project.

    Στο πλάνο των δύο εταιρειών είναι η ανάπτυξη παραθαλάσσιας έκτασης 100 στρεμμάτων παρακείμενης του λιμένα.

    Η Dimand έχει έρθει σε καταρχήν συμφωνία με την διαχειρίστρια εταιρεία της Strix Holdings (θυγατρική της Πειραιώς), με σκοπό το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας ευρείας επένδυσης με στόχο την αποκατάσταση της έκτασης και την ανάπτυξη πολεοδομικών υποδομών και κτιριακών εγκαταστάσεων, οι οποίες, μεταξύ άλλων θα φιλοξενούν κατοικίες, ξενοδοχειακές μονάδες, επιχειρήσεις εστίασης και χώρους αναψυχής.

    Το 75% της έκτασης ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει σε τρίτους μεταξύ των οποίων η Intracom, η Κέκροψ και η ΓΕΚ Τέρνα, ενώ θα εξεταστεί και είσοδος επιπλέον επενδυτών μετά την ωρίμανση του ακινήτου.

    Στόχος είναι η επένδυση, που εκτιμάται στα 300 εκατ. ευρώ, να επαναπροσδιορίσει το Λαύριο ως ένα ελκυστικό τουριστικό πόλο, σε συνδυασμό με την αναζωογόνηση του κύριου λιμένα και την αξιοποίηση της μαρίνας.

    Οι κοινόχρηστοι χώροι που σχεδιάζονται αναμένεται να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τα έξι χρόνια.

    Η πρώτη φάση του έργου περιλαμβάνει την πολεοδομική, εμπορική και αδειοδοτική ωρίμανση από τη Dimand.

    Aυτό που επίσης εξετάζεται είναι η αξιοποίηση παρακείμενης έκτασης περίπου 5.000 τ.μ., που ανήκει σήμερα στον εφοπλιστή Πάρη Δραγνή και δύναται να ενσωματωθεί στην επένδυση.

    Οι επενδύσεις σε μαρίνα και λιμάνι

    Εκτός από τις στεριανές επενδύσεις, θέση στο Λαύριο έχει μέσω της Olympic Marine και ο Γιώργος Προκοπίου.

    Ο εφoπλιστής έχει επενδύσει από το 2020 επένδυσε σε υποδομές που επιτρέπουν στη μαρίνα να φιλοξενεί και να επισκευάζει μεγαλύτερα σκάφη, αξιοποιώντας της αναβαθμισμένες λιμενικές και ναυπηγοεπισκευαστικές της εγκαταστάσεις, ενώ η προβολή της μαρίνας προωθείται και μέσω του Olympic Yacht Show, που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις της.

    Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, το 2022 η μαρίνα Λαυρίου είχε έσοδα 7,8 εκατομμυρίων, παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 14%.

    Η αύξηση του κύκλου εργασιών οφείλεται σε αύξηση των εσόδων από τη δραστηριότητα των επισκευών κατά περίπου 35% και από την κατά περίπου 20% αύξηση των εσόδων από διαχειμάσεις και ελλιμενισμούς.

    Η εταιρεία έβαλε στόχο την επαναδραστηριοποίηση στον τομέα της ναυπήγησης σκαφών αναψυχής, κίνηση που κρίθηκε σκόπιμη λόγω κατά πρώτον της κατασκευαστικής εμπειρίας των στελεχών της, καθώς και της παγκόσμιας αυξητικής τάσης στην αγορά σκαφών.

    Στις ράγες έχει μπει και η αξιοποίηση του λιμένα, με οκτώ επενδυτικά σχήματα να έχουν υποβάλει φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 50% συν μία μετοχή. Ενδιαφερόμενοι είναι η ΓΕΚ Τέρνα, η ελληνική κατασκευαστική Ιντερκάτ, η κοινοπραξία της JET PLAN SHIPPING (του ομίλου Ηλιόπουλου) με την Άκτωρ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία της GPH Cruise Port Finance με την Promarine, η κοινοπραξία της Olympic Marine (συμφερόντων Προκοπίου) με την ελβετική MSC Cruises, η Gulftainer, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με έντονη παρουσία στη Μέση Ανατολή και την Αμερική, το fund IOTC Investments και η ισραηλινή Israel Shipyards Industries.

    Η ΟΛΛ έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του λιμένα Λαυρίου, μέσω σύμβασης παραχώρησης που έχει συνάψει με το δημόσιο με διάρκεια 60 ετών (ισχύει μέχρι το έτος 2062).

    Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες υποδομές του Λαυρίου, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η επέκταση της Αττικής Οδού προς το Λαύριο έχει μπει στον πάγο έως ότου βρεθεί χρηματοδότηση (προωθείται η κατασκευή της μέσω του μοντέλου Πρότυπων Προτάσεων), ενώ ο προαστιακός Λαυρίου αναμένεται να μπει στις ράγες από το 2034 κι έπειτα, καθώς έχει μετατεθεί ο χρόνος υλοποίησης από το υπουργείο Υποδομών.

    Διαβάστε επίσης:

    Έως και 2.500 ευρώ το τετραγωνικό για ένα οικόπεδο στους Αμπελοκήπους

    Ελληνικό: Αναβάλλεται η ανάπτυξη γραφείων – Παγώνει η εισαγωγή της Lamda Malls στο Χρηματιστήριο

    Ασταμάτητο το ράλι στις τιμές κατοικιών – Εκτοξεύτηκαν κατά 66% σε μια επταετία



    ΣΧΟΛΙΑ