ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μόνο ανέφελα δε φαίνεται να προχωρούν οι real estate business της Πέντε Α.Ε., της εταιρείας που έχει στην ομπρέλα της το σήμα των σούπερ μάρκετ Γαλαξίας. Το σχέδιο της πολυμετοχικής ελληνικής λιανεμπορικής για την ανέγερση εμπορικού κέντρου στην Αττική φρενάρει όργανο του υπουργείου Περιβάλλοντος, με αρνητική γνωμοδότηση επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Η Γαλαξίας κατέθεσε εκ νέου και με αλλαγές τη μελέτη προς δημόσια διαβούλευση, έχοντας μειώσει την επιφάνεια του οικοπέδου και έχοντας αλλάξει τα αρχιτεκτονικά σχέδια του διώροφου mall με υπόγειο, θερινό κινηματογράφο και υπαίθριο πάρκινγκ στη Σαλαμίνα, προκειμένου να εκδοθεί Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για την φάση κατασκευής και λειτουργίας του έργου. Αυτό, αφού ο δήμος Σαλαμίνας είχε τραβήξει φρένο από τον Δεκέμβριο του 2020 στην επένδυση των 30 εκατομμυρίων ευρώ.
Και αυτή τη φορά όμως, η Διεύθυνση Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών του υπουργείου Περιβάλλοντος προβάλει τις ενστάσεις της, με το σχέδιο, ωστόσο, να έχει πάρει το πράσινο φως από την Περιφέρεια Αττικής, τη Γενική Διεύθυνση Αναστήλωσης, Μουσείων & Τεχνικών Έργων του υπουργείου Πολιτισμού, τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιο Μπακογιάννη, το ΓΕΕΘΑ αλλά και του δήμου Σαλαμίνας.
Η απόφαση της συγκεκριμένης διεύθυνσης επικαλείται τόσο το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής, όσο και τη στρατηγική για την οργάνωση και ανάπτυξη του λιανικού εμπορίου, αναφέροντας πως «ειδικά για την περιοχή της Σαλαμίνας επιδιώκεται η διατήρηση του πρωτογενούς τομέα όπου υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες ανάπτυξής του. Επιβάλλεται, παράλληλα, η διατήρηση και αξιοποίηση των παραδοσιακών δραστηριοτήτων του δευτερογενούς τομέα, σε συνδυασμό με τις λοιπές αναπτυξιακές δραστηριότητες του νησιού».
Σύμφωνα με την ίδια γνωμοδότηση, το mini mall του Γαλαξία «αναμένεται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά με τα θεσμοθετημένα πολεοδομικά κέντρα της γειτνιάζουσας οικιστικής περιοχής» και «δεν μπορεί μια τέτοια χρήση να χωροθετηθεί χωρίς επαρκή μελέτη πολεοδομικού σχεδιασμού, όπου θα συνεκτιμηθούν όλοι οι παράγοντες που την υποστηρίζουν ή την αποθαρρύνουν».
Εμπορικό με food court, 11 καταστήματα, σινεμά και παιδότοπο
Εφόσον κατασκευαστεί, το mini mall θα περιλαμβάνει εμπορικό κέντρο με υπόγειο, ισόγειο και όροφο και υπαίθριες θέσεις στάθμευσης 364 θέσεων. Το ισόγειο έχει επιφάνεια δόμησης 4.011 τ.μ. και περιλαμβάνει μία υπεραγορά με 1.342 τετραγωνικών, ένα μεγάλο κατάστημα 691 τ.μ., μικρότερα εμπορικά καταστήματα ή καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος συνολικής επιφανείας 1.398 τ.μ. και κοινόχρηστους χώρους 826 τετραγωνικών.
Περιμετρικά του κεντρικού αιθρίου προβλέπονται ημιυπαίθριοι διάδρομοι, ενώ δύο κυλιόμενες σκάλες οδηγούν προς μία «γέφυρα» του α’ ορόφου που χωρίζει το αίθριο σε δύο μικρότερα τμήματα. Το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων στο ισόγειο, διαθέτει και υπόγειο χώρο, όπου έχουν τη δυνατότητα να δημιουργηθούν αποθήκες και χώρος πώλησης. Το 50% περίπου της επιφάνειας του υπογείου είναι χώρος κύριας χρήσης.
Στον πρώτο όροφο προβλέπεται ένα μεγάλο κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος, με θέα προς τη θάλασσα. Επίσης τοποθετείται παιδότοπος και ακόμη δυο καταστήματα. Στην βόρεια πλευρά του αιθρίου προβλέπονται κυρίως καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (food court) με καταστήματα με θέα στο εσωτερικό του υπαίθριου περιβάλλοντος χώρου. Προς τον εξωτερικό χώρο συνεχίζονται τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ως ισόγεια πλέον λόγω των κλίσεων του εδάφους, όπου και προβλέπεται εξωτερική πλατεία και χώρος αναψυχής.
Συνολικά στον όροφο του εμπορικού θα κατασκευαστούν 11 καταστήματα, που θα καταλαμβάνουν συνολική επιφάνεια 1.426 τ.μ., όπως και μία πλατεία με χαμηλή και υψηλή φύτευση, τραπεζοκαθίσματα που εξυπηρετούνται από τα εξωτερικά καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (εστιατόριο, καφέ, αναψυκτήρια) και έχει ανεμπόδιστη θέα προς τη θάλασσα. Στο χαμηλότερο τμήμα της πλατείας προβλέπεται εκτεταμένο υδάτινο στοιχείο με σιντριβάνια και κυκλική λιμνούλα κατάλληλη για παιδικά παιχνίδια.
Μισό αιώνα στην αρένα των σούπερ μάρκετ χωρίς δανεισμό
Το πρώτο mall της Γαλαξίας αναμένεται να δημιουργήσει 168 νέες θέσεις εργασίας. Είναι το πρώτο real estate project της εταιρείας που έχει συμπληρώσει 50 χρόνια κι εξακολουθεί να είναι αδάνειστη. Αυτό – το μηδενικό προς τις τράπεζες χρέος – είναι και το χαρακτηριστικό που την ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα σούπερ μάρκετ και τις λιανεμπορικές αλυσίδες, παρά το γεγονός ότι ο τζίρος της ξεπερνά το μισό δισεκατομμύριο (503 εκατ. ευρώ), ενώ τα καθαρά κέρδη έφτασαν πέρσι τα 13,4 εκατομμύρια.
Μέχρι το τέλος του 2021 διέθετε δίκτυο 171 σούπερ μάρκετ και εντός του 2022 λειτούργησε ένα ακόμη εκμισθωμένο κατάστημα στα Καμένα Βούρλα, ενώ προβλέπεται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του χρόνου επιπλέον ένα νέο ιδιόκτητο στην Κόρινθο. Η αλυσίδα ιδρύθηκε το 1971 από τον επιχειρηματία Βασίλη Χειμωνίδη από το Κιλκίς, ο οποίος διετέλεσε και πρόεδρος του Star Κεντρικής Ελλάδας και η σύμπραξη πέντε φίλων είναι που έδωσε το όνομά της στην εταιρεία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25
- Στουρνάρας: Πολύ σημαντικό ένας πολίτης να είναι οικονομικά εγγράμματος – Παρουσιάστηκε το «Αλφαβητάρι της οικονομίας για εφήβους»
- Η Novo Nordisk επενδύει σε Νέα Υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής
- Σταϊκούρας: Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη