Περιεχόμενα
Μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις για τη συνεργασία της Lamda Development με ξένο πανεπιστημιακό ίδρυμα για τη δημιουργία δομών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εντός του Ελληνικού.
Θυμίζουμε πως έχει ήδη συμφωνηθεί η κοινή επένδυση της CVC και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας για ιατρική σχολή, στην ευρύτερη περιοχή, στο γειτονικό με την ανάπλαση ακίνητο της Olympic Catering, με το σχήμα να είναι επικρατές κατά τα σενάρια και για το έργο εντός του οικοπέδου του πρώην αεροδρομίου, κοντά στις εγκαταστάσεις της Costeas Geitonas.
Στα έργα που ξεκινούν το 2025 ανήκει το μητροπολιτικό πάρκο και η ανάπλαση του παράκτιου μετώπου, καθώς και το κύριο έργο της κατασκευής του mall επί της Βουλιαγμένης, όπως είπε στο πλαίσιο ενημέρωσης για την πρόοδο των έργων στο Ελληνικό, ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Οδυσσέας Αθανασίου.
Συγκεκριμένα, υπάρχει συνεργασία με τη γαλλική Bouygues η οποία ολοκληρώνεται προσεχώς για μέρος του έργου, ενώ ελληνικοί και ένας ξένος όμιλος είναι στους έξι επικρατέστερους για τις κύριες κατασκευαστικές εργασίες.
Με έσοδα 1 δισ. χρηματοδοτεί τα επόμενα έργα η Lamda
Η Lamda Development θα έχει βάλει στα ταμεία της στο τέλος του 2024 ή στις αρχές του 2025 έσοδα 1 δισ. ευρώ από τις πωλήσεις κατοικιών και οικοπέδων, οι οποίες θα χρηματοδοτήσουν το επόμενο στάδιο των κατασκευών στο πρώην αεροδρόμιο.
Η εκταμίευση του δανείου για την κατασκευή των εμπορικών κέντρων Ellinikon Mall και Riviera Galleria θα ξεκινήσει το πρώτο εξάμηνο του 2025, ενώ συνολικά 1,5 δισ. θα δαπανήσει η εταιρεία για τα έργα που θα υλοποιηθούν στο Ελληνικό έως το 2027.
Ο Οδυσσέας Αθανασίου επανέλαβε πως κάποια από τα διαμερίσματα που αναπτύσσονται στο έργο θα είναι κατοικήσιμα τα Χριστούγεννα του 2026, με στόχο το Ελληνικό να έχει μεταμορφωθεί ήδη από το 2027 σε έναν «ζωντανό τόπο».
Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι σημειώνεται καθυστέρηση στην παράδοση του Riviera Tower, ωστόσο ο στόχος να ολοκληρωθεί ο ουρανοξύστης εντός του 2026 παραμένει ρεαλιστικός. «Μια καθυστέρηση 6 ή 9 μηνών δεν θα προκαλέσει έκπληξη», είπε, συμπληρώνοντας πως υπάρχουν ρήτρες για την έγκαιρη παράδοση των πολυτελών διαμερισμάτων, που θα ενεργοποιηθούν τον Οκτώβριο του 2026.
Εκτίμησε ότι πριν το φετινό καλοκαίρι ο πύργος θα έχει σκαρφαλώσει στον 25ο όροφο, ενώ η διαμόρφωση των εξωτερικών όψεων θα ξεκινήσει με την ολοκλήρωση του 20ου ορόφου.
Εργασίες έχουν ξεκινήσει και στα οικόπεδα των συγκροτημάτων της Little Athens, οι πωλήσεις των οποίων «ξεπέρασαν τις προσδοκίες», σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου.
Το 40% των αγοραστών των διαμερισμάτων σε αυτές τις γειτονίες προέρχονται πλέον από το εξωτερικό, ενώ σε ό,τι αφορά τις τιμές, που ξεκινούν από περίπου 7.000 ευρώ/τ.μ., αυτές έχουν ανέβει και τα σπίτια πωλούνται ακριβότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό της Lamda.
«Οι τιμές στο Ελληνικό έφτασαν αυτές της Γλυφάδας και της Βούλας και πλέον οδηγούμε την αγορά των νοτίων προαστίων», είπε χαρακτηριστικά ο CEO της παραχωρησιούχου.
Να σημειωθεί πως τη διαχείριση του συνόλου των κατοικιών του Ελληνικού θα αναλάβει εταιρεία της Lamda, ενώ και η διαχείριση των καταστημάτων που θα αναπτυχθούν στις συνοικίες με τις κατοικίες θα γίνεται κεντρικά από την εταιρεία.
Συνεχίζοντας τις πωλήσεις οικοπέδων, το 2025 η Lamda Development βγάζει προς πώληση τρία ακόμη οικόπεδα για την ανάπτυξη οικιστικών έργων, στα σύνορα του Ελληνικού με τις υφιστάμενες κατοικίες της περιοχής, δηλαδή δυτικά του καζίνο.
«Αυτό που μας απασχολεί είναι πόσο γρήγορα μπορεί να προχωρήσει το Ελληνικό, κρατώντας ταυτόχρονα τα οικόπεδα για να αποκτήσουν μεγαλύτερη αξία», σημείωσε ο Οδυσσέας Αθανασίου.
Δυσκολίες στη σύνδεση με τα δίκτυα ΟΚΩ
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του έργου είναι η σύνδεση των υποδομών του Ελληνικού με τα δίκτυα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, στην οποία πράγματι υπάρχουν δυσκολίες, όπως επιβεβαίωσε ο κ. Αθανασίου, φέρνοντας ως παράδειγμα τον εντοπισμό αγωγών αποχέτευσης ή καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας κατά τη διάρκεια εκσκαφών.
Εντός χρονοδιαγράμματος θα παραδοθεί στο δημόσιο η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, δηλαδή το 2026, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας να τονίζει πως «θα πρέπει να βοηθήσει το κράτος και να παραλάβει στην ώρα του την παραχώρηση του έργου», καθώς δεν έχει προχωρήσει αυτή η συζήτηση προς το παρόν.
Να σημειωθεί εδώ ότι η Lamda έχει αναλάβει το κόστος 1,5 δισ. των έργων υποδομής, ενώ έχει δωρίσει τις μελέτες για την κατασκευή της σήραγγας Υμηττού που θα ενώνει την Αττική οδό με τον Άγιο Δημήτριο και για τη δημιουργία αυτοκινητόδρομου ταχείας κυκλοφορίας στη Βουλιαγμένης, για τη διευκόλυνση του κυκλοφορικού στην περιοχή.
Διαβάστε επίσης:
ΤΑΙΠΕΔ: Υπογραφή σύμβασης για την Μαρίνα Μεγάλων Σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα