ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Σε νέα παράταση οδηγείται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση που αφορά στην 30ετή παραχώρηση του εμπορευματικού σιδηροδρομικού σταθμού και του σταθμού διαλογής του Θριάσιου Πεδίου, γνωστού και ως Θριάσιο ΙΙ.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην πρόσφατη απόφαση που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, και αναρτήθηκε στη Διαύγεια η καταληκτική ημερομηνία της υποβολής φακέλων προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων σχημάτων μεταφέρεται στις 28 Μαρτίου.
Όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση ο λόγος της νέας αυτή παράτασης είναι το νέο πανδημικό κύμα της μετάλλαξης Όμικρον και τα αιτήματα των ενδιαφερομένων σχημάτων για περισσότερο χρόνο έτσι ώστε να προετοιμαστούν καλύτερα. Υπενθυμίζεται πως ο ίδιος λόγος είχε χρησιμοποιηθεί και για την παράταση της αρχικής καταληκτικής ημερομηνίας από τις 26 Ιανουαρίου για σήμερα.
Το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών
Ο σχεδιασμός του Υπουργείου προβλέπει πως η ανάδειξη του παραχωρησιούχου θα έχει ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους, ενώ παραμένει και εφικτός ο στόχος της εγκατάστασής του εντός του 2023.
Στόχος του Υπουργείου είναι ο νέος διαγωνισμός να έχει πιο ελκυστικούς και ανταγωνιστικούς όρους, ώστε να μην μην έχουμε μία επανάληψη του 2019, όπου ο διαγωνισμός «κόλλησε» στο στάδιο της υποβολής των οικονομικών προσφορών.
Τότε είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα σχήματα ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed, Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD, που συνδέεται με τη Cosco, η κοινοπραξία Damco Energy (θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου)-Foodlink και η κοινοπραξία ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ – Goldair Cargo.
Τι αφορά το project
Πρόκειται για το μεγαλύτερο logistics park έκτασης 1.450 στρεμμάτων που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα και ανήκει στον ΟΣΕ. Ο ανάδοχος που θα προκύψει θα αναλάβει τα έργα για τον Εμπορευματικό Σταθμό και τον Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, τους χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και τους πρόσθετους χώρους αποθήκευσης.
Η διάρκεια της παραχώρησης ανέρχεται 30 έτη και θα αφορά την εκτέλεση του Τεχνικού Έργου (ολοκλήρωση μελετών, κατασκευή έργων και προμήθεια Εξοπλισμού) του Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι Θριασίου Πεδίου καθώς και την παροχή των Υπηρεσιών, τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση στου Ε.Σ.Σ.Σ.Δ.Ι Θριασίου Πεδίου κατά τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης, σύμφωνα και με τους όρους της Προσφοράς του Αναδόχου και της Σύμβασης Παραχώρησης.
Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΕ, Σπυρίδων Πατέρας, έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι στο Θριάσιο Πεδίο θα συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος όγκος των εμπορευματικών της Αττικής. Αυτό σημαίνει πως το Θριάσιο Πεδίο θα αποτελεί ταυτόχρονα κεντρικό εμπορευματικό σταθμό και σημαντικό διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.
Επομένως ενισχυθεί ακόμα περισσότερο ο ρόλος της χώρας μας ως logistics center σε διεθνές επίπεδο. Με αποτέλεσμα να υπάρχει καλύτερη διασύνδεση των εμπορευματικών «γραμμών» με τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κάτι το οποίο επιταχύνεται και με τον διαγωνισμό των 4,7 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς και με τη Κεντρική και Δυτική Ευρώπη, όπου οι βρίσκονται οι πλέον οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες της ηπείρου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Marc Benioff (CEO Salesforce): «Όχι» στην πώληση του Τime στον όμιλο Ant1
- International Chamber of Shipping: Νέος Γενικός Γραμματέας ο Θωμάς Α. Καζάκος
- Αυτοδιαχείριση: Πάνω από 13 εκατ. ευρώ μοιράζει για τα πνευματικά δικαιώματα
- Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ: Περισσότερες από 65.000 αιτήσεις υποβλήθηκαν στον πρώτο κύκλο