Σε ποσό μεγαλύτερο του 1,25 δισ. ευρώ ανέρχεται η συνολική θετική επίδραση από τη λειτουργία του νέου προορισμού Ilisian στην ελληνική οικονομία.

Τη συνεισφορά της επένδυσης της Ionian Hotel Enterprises, θυγατρικής της ΤΕΜΕΣ, στην τοπική οικονομία και κοινωνία παρουσίασε στο πλαίσιο αποκάλυψης του ονόματος του νέου συγκροτήματος, ο καθηγητής Νικόλαος Γεωργόπουλος, πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Τα πρώτα πέντε χρόνια λειτουργίας του συγκροτήματος η επίδραση από την κατασκευή του έργου ανέρχεται σε 450 εκατομμύρια ευρώ. Για κάθε ένα ευρώ της επένδυσης στον κλάδο της κατασκευής αυξάνει το συνολικό προϊόν στην οικονομία κατά 1,34 ευρώ επιπλέον.

1

Επίσης, 749 εκατομμύρια θα συνεισφέρει η διαμονή στο συγκρότημα και 75 εκατομμύρια ευρώ θα είναι η επίδραση από την εμπορική δραστηριότητα που θα αναπτυχθεί στο project. Επίσης, θα δημιουργηθούν έως και 800 άμεσες νέες θέσεις εργασίας, τρεις φορές περισσότερες από όσες είχε δημιουργήσει το Χίλτον, ενώ συνολικά θα ανοίξουν 1.760 συνολικές άμεσες και έμμεσες νέες θέσεις εργασίας.

Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, στόχος του έργου είναι να ενισχύσει την Αθήνα ως διεθνή προορισμό, προσελκύοντας νέα προφίλ. Οι επισκέπτες δημιουργούν μία μακροχρόνια σχέση με τον τόπο, όπως και οι επενδυτές – ενισχύοντας την τάση του leisure real estate -, ενώ το μοντέλο ανάπτυξης του νέου προορισμού δύναται να αποτελέσει παράδειγμα για νέες επενδύσεις σε έργα μεικτής χρήσης.

«Μας προβλημάτισε το όνομα που θα στεγάσει όλες αυτές τις υπηρεσίες. Με την εξέλιξη των διεθνών brands αλλά και λόγω της φύσης του χώρου, που θα στεγάσει ένα οικοσύστημα εμπειριών, αποφασίσαμε να επιστρέψουμε το όνομα στην περιοχή των Ιλισίων. Είναι ένα σημείο όπου η πλούσια ιστορία της πόλης συνυπάρχει με τη φιλοδοξία των νέων. Στόχος είναι να αποτελέσει έναν ζωντανό και κοσμοπολίτικο προορισμό που θα διατηρήσει και τον ιστορικό του χαρακτήρα», είπε ο πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ, Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος πριν αποκαλύψει το όνομα του πρώην Χίλτον.

Το νέο έργο μεικτών χρήσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025. Σύμφωνα με τη μελέτη, το έργο θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, θα αναβαθμίσει τις υποδομές, θα αυξήσει το μέσο εισόδημα, ενώ θα συμβάλει στην προβολή της περιοχής των Ιλισσίων. Ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος σημείωσε επίσης πως θα υλοποιηθούν οδικά έργα για την αναβάθμιση του κυκλοφοριακού στην περιοχή.

Πώς θα είναι το The Ilisian

Το νέο ξενοδοχείο Conrad Athens αποκτά για πρώτη φορά παρουσία στην Ελλάδα και θα περιλαμβάνει 278 δωμάτια και σουίτες με μοναδική θέα στην Αθήνα, καθώς και μία mega suite 400 τ.μ.. Αναπτύσσονται επίσης 18 ιδιωτικές κατοικίες Conrad Residences καθώς και 37 κατοικίες Waldorf Astoria Residences, στους ψηλότερους ορόφους του κτιρίου. Στο συγκρότημα θα υπάρχουν επίσης μια σύγχρονη λέσχη μελών με εστιατόρια, 8 επιπλέον lounges και εστιατόρια, επιλεγμένα καταστήματα, συνεδριακές εγκαταστάσεις, καθώς και χώροι άθλησης και ευεξίας, σε συνεργασία με κορυφαία ελληνικά και διεθνή brands.

Ο σχεδιασμός του The Ilisian βασίστηκε στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης εφαρμόζοντας τις διεθνώς βέλτιστες πρακτικές ενεργειακής απόδοσης, με στόχο την επίτευξη πιστοποίησης LEED Gold. Η εικαστική και αρχιτεκτονική ταυτότητα διατηρεί και αναδεικνύει όλα τα εμβληματικά στοιχεία του κτιρίου, όπως τις προσόψεις που φιλοτέχνησε ο Γιάννης Μόραλης, από τις οποίες αντλήθηκε έμπνευση, όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντακόπουλος.

«Η Hilton έχει παρουσία στην Αθήνα για περισσότερες από έξι δεκαετίες, και είμαστε πολύ περήφανοι για την εξέλιξη ενός τόσο σημαντικού τοπόσημου, στον χώρο του εμβληματικού πρώην Hilton Athens», είπε ο Dino Michael, Senior Vice President & Global Category Head, Luxury Brands της Hilton.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε κατά το χαιρετισμό του ότι «δε συμβαίνει συχνά η αναγέννηση ενός ιστορικού ξενοδοχείου να γίνεται σύμβολο αναβάθμισης μιας ολόκληρης περιοχής», ευχαρίστησε τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο, την οικογένεια Olayan (μέτοχοι της ΤΕΜΕΣ) για τη διαχρονική εμπιστοσύνη στην ελληνική επιχειρηματικότητα και το επιτελείο όσων αναδιαμορφώνουν το νέο προορισμό, ενώ επανέλαβε το στόχο της κυβέρνησης να καταστεί η Αθήνα 12μηνος τουριστικός προορισμός.

Την αρχιτεκτονική μελέτη και τον συνολικό μελετητικό συντονισμό του έργου ανέλαβε το γραφείο AETER Architects, στις στατικές μελέτες συνεργάστηκαν οι εταιρείες: ΣΤΑΤΙΚΗ – Σύμβουλοι Στατικών Μελετών, Φ. Τσούλος & Συνεργάτες, Ελληνική Μελετητική και Retech και στις Η/Μ μελέτες η Σκέμμα Μηχανική. Στον εσωτερικό σχεδιασμό συνεργάστηκαν διεθνή και ελληνικά γραφεία: AvroKO, Tristan Auer, Yabu Pushelberg, First Within, SBR studio, Mare Studio, ID-Lab και Βάνα Κριμνιώτη. Τον σχεδιασμό φωτισμού έχουν αναλάβει η Ελευθερία Ντεκώ & Συνεργάτες και οι Delta-Theta, την αρχιτεκτονική τοπίου το γραφείο Simon Rackham Landscape Architects, τη μελέτη εστίασης η εταιρεία Xenex, την οπτικοακουστική μελέτη η εταιρεία T&A, την ακουστική ο G. Schubert και η DCarbon τη μελέτη για την πιστοποίηση LEED Gold.

Διαβάστε επίσης

Γιατί οι ξένοι επενδυτές πωλούσαν μαζικά τράπεζες – Το… μήνυμα για την έκτακτη εισφορά στα διϋλιστήρια

Unisystems: Ο Γιάννης Λουμάκης ετοιμάζει είσοδο στην αμυντική βιομηχανία – Στο πλάνο και εξαγορές

Σκλαβενίτης-Lidl-Αλφαμέγα: Μάχη για τρεις στην αγορά της Κύπρου