• Real Estate

    Τα εμβληματικά ακίνητα στην Αθήνα που έχουν μπει στο στόχαστρο των λιανεμπόρων


    Εμβληματικά ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας σκανάρουν οι μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, σε μία περίοδο όπου αφενός η εύρεση κτιρίων που πληρούν τις προδιαγραφές έχει εξελιχθεί σε γρίφο και αφετέρου τα ενοίκια για καταστήματα υψηλής προβολής έχουν εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη, που μπορεί να φτάνουν έως και τα 300 ευρώ ανά τετραγωνικό το μήνα.

    Εξέλιξη που δεν πτοεί τους μεγάλους λιανεμπόρους, ειδικότερα των διεθνών ομίλων που επιδιώκουν επέκταση στην αγορά της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Αυτό φαίνεται από τις επιδόσεις του εμπορικού κλάδου του real estate. Με βάση την τελευταία έκθεση της Cushman & Wakefield Proprius, εταιρεία παροχής υπηρεσιών συμβούλων ακινήτων, ο όγκος των επενδύσεων στον κλάδο της λιανικής έφτασε στο επίπεδο ρεκόρ των 180 εκατ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του 2023, με το κλίμα να παραμένει θετικό. Οι λιανέμποροι αποδίδουν το κλίμα αυτό και στην άνοδο του τουρισμού της Αθήνας, δεδομένου ότι το ποσοστό της τουριστικής δαπάνης που κατευθύνεται στο λιανικό εμπόριο προσεγγίζει το 15%.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα των επενδύσεων λιανικής σε νέα έργα real estate είναι το άνοιγμα του μεγαλύτερου ελληνικού Zara στον Πύργο Πειραιά. Το κατάστημα, ένα από τα μεγαλύτερα της ισπανικής αλυσίδας fast fashion στον κόσμο, εκτείνεται σε τρεις ορόφους κι έχει συνολική επιφάνεια 5.000 τετραγωνικών μέτρων. Όπως σημείωσε ο Ηλίας Μάλαμας, επικεφαλής του ελληνικού βραχίονα της Inditex κατά την παρουσίαση του νέου καταστήματος η συγκέντρωση καταστημάτων σε μεγαλύτερους χώρους, όπως στον Πύργο Πειραιά είναι το μοντέλο που ακολουθεί ο όμιλος παγκοσμίως, ωστόσο στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο λόγω έλλειψης αντίστοιχου μεγέθους ακινήτων.

    Φαίνεται ότι τα επόμενα βήματα της Zara θα σχετίζονται επίσης με την εκμετάλλευση μεγάλων ακινήτων, καθώς το επόμενο άνοιγμα αναμένεται τον Οκτώβριο στη Θεσσαλονίκη επί της Τσιμισκή, σε κατάστημα 3.200 τ.μ.. Το νέο Zara concept store διαθέτει τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες από την ολοκληρωμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικών και φυσικών καταστημάτων της Zara. Επιπλέον, στον πρώτο όροφο του καταστήματος οι καταναλωτές μέσα από τις πολλαπλές γωνίες της γυάλινης πρόσοψης του κτιρίου, μπορούν να θαυμάσουν τις διαφορετικές απόψεις του εξωτερικού χώρου.

    To πρώτο κατάστημα που άνοιξε στον πύργο ήταν το JD Sports της βρετανικής αλυσίδας στην οποία έχει ενταχθεί η Cosmos Sport από το 2021. Έχει συνολική επιφάνεια 1.200 τ.μ. και βρίσκεται στο ισόγειο και σε τμήμα του πρώτου ορόφου κι εστιάζει στις τελευταίες street fashion συλλογές sneakers και sportswear, ενώ ήταν εξαρχής στο επίκεντρο του δυναμικού πλάνου επενδύσεων της εταιρείας λόγω της καίριας θέσης του, όπως είχε δηλώσει ο Μιχάλης Τσικνάκης, CEO της Cosmos Sport.

    Ένα και… καλό το κατάστημα στο πρώην Μινιόν

    Μπορεί το Μινιόν να έμεινε στη συνείδηση των Αθηναίων ως το πρώτο και μοναδικό στο είδος του πολυκατάστημα της εποχής του, ωστόσο γυρίζει σελίδα και στους νέους χρήστες του συμπεριλαμβάνεται μία λιανεμπορική αλυσίδα, εξαιρουμένων μικρών καταστημάτων που θα λειτουργήσουν στο ισόγειο του πολυώροφου κτιρίου. Έως το τέλος του 2024, προβλέπεται η διαμόρφωση των εμπορικών χώρων. Εφόσον οριστικοποιηθεί η σύμβαση της Inditex με τη Dimand για την «απόβαση» του λιανεμπορικού κολοσσού στην Πατησίων, το κατάστημα της Zara θα εκτείνεται από το υπόγειο έως το δεύτερο όροφο του Μινιόν, ενώ στη συμφωνία περιλαμβάνεται και η μίσθωση επιπλέον ορόφων για τη φιλοξενία των γραφείων της Zara.

    Καταστήματα λιανικής θα φιλοξενηθούν εν τέλει και στην υπό ανακατασκευή Στοά Αρσακείου, όπου θα κατασκευαστούν περίπου καταστήματα μόδας, με πρόσοψη στη Σταδίου. Μεταξύ των μισθωτών βρίσκονται και μεγάλες διεθνείς αλυσίδες που έχουν συμφωνήσει με τη διοίκηση της Στοάς Αρσακείου για το άνοιγμα καταστημάτων στο συγκρότημα της στοάς επί της Αρσάκη, επί της Πανεπιστημίου και επί της Πεσμαζόγλου. Υπολογίζεται πως η επισκεψιμότητα στη Στοά Αρσακείου θα φτάνει τα 7.000 έως 8.000 άτομα την ημέρα, ενώ η βασική χρήση του ακινήτου προβλέπει τη δημιουργία food hall και καταστημάτων με ελληνικά και εξειδικευμένα είδη διατροφής και brands.

    Διαβάστε επίσης:

    Κερδίζει έδαφος το σενάριο θετικής έκπληξης από τη Fitch στις 31 Μαΐου – Ανοικτό μέτωπο η Moody’s



    ΣΧΟΛΙΑ