ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Είναι γνωστοί από την παρουσία τους στα ράφια της μικρής και οργανωμένης λιανικής, αλλά τους κέρδισε και το τουριστικό real estate, που επανέρχεται δριμύτερο ύστερα από μία δεκαετία «αγρανάπαυσης» της οικοδομής. Ο λόγος για γνωστούς βιομηχάνους τροφίμων, οι οποίοι έχουν ηγετική θέση στον κλάδο τους, γοητεύτηκαν όμως τόσο από την ανάπτυξη τουριστικών θερέτρων, όσο και από την επιστροφή της Αθήνας στον ξενοδοχειακό χάρτη.
Υφαντής: Από τα αλλαντικά στα ξενοδοχεία πολυτελείας
Πρώτος διδάξας ο Αλέξιος Υφαντής, η οικογένεια του οποίου έχει ξεχωριστή από την αλλαντοβιομηχανία δραστηριότητα στα ξενοδοχεία, με τρία στη φαρέτρα της και ένα υπό κατασκευή. Σε στάδιο κατασκευής βρίσκεται η επέκταση του ξενοδοχείου Fresh Hotel στην Ομόνοια, στη θέση του ξενοδοχείου Athens Center, μία επένδυση 2,3 εκατομμυρίων ευρώ στο γειτονικό διατηρητέο, που κάποτε στέγαζε το ιστορικό κατάλυμα Πίνδαρος.
Το Fresh Hotel επί της Σοφοκλέους έχει δυναμικότητα 150 δωματίων και 257 κλινών και θα ενοποιηθεί με το διατηρητέο, έργο το οποίο έχει ενταχθεί στον αναπτυξιακό νόμο και αποτελεί έργο της Αθηναϊκές Διακοπές, όπως λέγεται η Α.Ε. που ελέγχει η οικογένεια Υφαντή. Σύμφωνα με την αρχιτεκτονική μελέτη που έχει εγκριθεί προ εξαετίας, προβλέπεται η αποκατάσταση και ενίσχυση του Πίνδαρος και η προσθήκη παταριού και τριών ορόφων.
Εκτός από αυτή την επένδυση, η ίδια εταιρεία τρέχει την αποκατάσταση ενός ακόμη διατηρητέου στην Πειραιώς, το οποίο θα μετατρέψει σε ενοικιαζόμενα επιπλωμένα διαμερίσματα, συγκεκριμένα σε ξενώνα νέων, όπως αναφέρει η μελέτη που έχει αδειοδοτηθεί από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
Έργα της οικογένειας Υφαντή αποτελούν επίσης δύο καταλύματα στη Σάμο και τα πολυτελή Y Hotel – 43 δωματίων – και SAY Hotel στην Κηφισιά. Το τελευταίο λειτουργούσε παλιότερα ως ξενοδοχείο με την επωνυμία Κωστής και με τη συνδρομή της A&M Architects, του αρχιτέκτονα Μαυρολέων μετατράπηκε σε ξενοδοχείο υψηλών προδιαγραφών, το νεότερο στην πλατεία Κεφαλαρίου.
Όσο για την Υφαντής, στόχος είναι η μετεξέλιξη σε όμιλο τροφίμων με έμφαση στις εξαγωγές. Το 2020, οπότε δημοσιεύτηκαν τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, οι πωλήσεις έφτασαν σε σχεδόν 160 εκατομμύρια, ενώ τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 300%, ξεπερνώντας τα 10 εκατ. ευρώ. Η Υφαντής έχει κάνει άνοιγμα στα φυτικά παρασκευάσματα με νέα επωνυμία Esti, την οποία λάνσαρε πρώτα στο εξωτερικό και επίσης δραστηριοποιείται στο ελαιόλαδο με τη συνδεδεμένη Lelia Foods και στη φέτα, ενώ κάνει καριέρα στις ΗΠΑ με εργοστάσιο και διαθέτει επίσης θυγατρικές σε Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία.
Το… πολύπαθο καζίνο του βασιλιά της γκοφρέτας
Ο επικεφαλής της ηγέτιδας στην αγορά της γκοφρέτας – με μερίδιο άνω του 40% και τζίρο 63 εκατομμυρίων -, Tottis – Bingo, Κωνσταντίνος Τόττης είναι γνωστός στη Φλώρινα για την ιώβεια υπομονή του να χτίσει καζίνο στην πόλη, ένα σχέδιο που πολεμήθηκε με πρωτοστάτη τον τότε Μητροπολίτη, Αυγουστίνο Καντιώτη. Η οικογένεια Τόττη αγόρασε το 1975 το Ξενία Φλώρινας, το οποίο λειτούργησε μέχρι το 1990, με τη φιλοδοξία να προσθέσει στις παροχές του καζίνο.
Το καζίνο αδειοδοτήθηκε μεν το 1995, αλλά ελέω τοπικών αντιδράσεων, το σχέδιο έμεινε στον πάγο για περισσότερα από 15 χρόνια. Το 2019 η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων εξέδωσε την πολυπόθητη απόφαση έναρξης λειτουργίας, δίνοντας σάρκα και οστά στην επένδυση των 9 εκατομμυρίων, την οποία συνόδευσε η ανακαίνιση του Ξενία στο λόφο του Αγίου Παντελεήμονα. Το ξενοδοχείο μετονομάστηκε σε Lynx Mountain Resort, έχει 38 δωμάτια και σουίτες, εστιατόριο, spa, τζακούζι και γυμναστήριο.
Ο μεγαλύτερος Κύπριος ζυθοποιός στα νότια προάστια
Ο συνεχιστής του κυπριακού ομίλου του Φώτου Φωτιάδη, Παύλος, έκανε πριν από δύο μήνες την πρώτη του επένδυση σε παραγωγή στην Ελλάδα, εξαγοράζοντας ολόκληρο το μετοχικό κεφάλαιο της σερραϊκής μικροζυθοποιίας Siris. Πριν από αυτήν όμως, είχε διαβλέψει τις προοπτικές του real estate στα νότια προάστια της Αθήνας, όπου έχει παρουσία μέσω πολυτελών οικιστικών συγκροτημάτων, τα οποία αναπτύσσει η Emerald Developments.
Στα τρέχοντα έργα ανήκει συγκρότημα 1.400 τ.μ. που υπογράφει το αρχιτεκτονικό γραφείο ISV, ενώ η θυγατρική ελέγχει αναπτύξεις στο Ελληνικό και ένα θέρετρο στο Ρέθυμνο, 1.600 στρεμμάτων που αναπτύσσεται σε δύο φάσεις. Ο Κύπριος επιχειρηματίας διαθέτει χαρτοφυλάκιο 24.000 στρεμμάτων με ολοκληρωμένα ξενοδοχειακά, οικιστικά και γραφειακά ακίνητα και έργα υπό ανάπτυξη σε Ελλάδα και Κύπρο.
Βέβαια, στην ελληνική αγορά τροφίμων και ποτών ήταν ήδη γνωστός από τη διανομή της Lavazza, την οποία κέρδισε από την Coca Cola 3E και των αλκοολούχων Angostura, Frangelico και Wild Turkey, ενώ μέχρι πρότινος είχε αναλάβει και τη διανομή του νερού Evian. Σημεωτέον ότι ο όμιλος Φωτιάδη ήταν ο πρώτος που λειτουργήσει ζυθοποιείο της Carlsberg εκτός Δανίας.
Το «Μάννα» της οικογένειας Τσατσαρωνάκη στη Φαλάσαρνα
Η πιο πρόσφατη αλλά και μεγαλύτερη επένδυση που έγινε γνωστή είναι αυτή της οικογένειας Τσατσαρωνάκη, γνωστή από τα αρτοσκευάσματα με την επωνυμία Το Μάννα. Μέσω της θυγατρική Αειφόρες Τουριστικές Επιχειρήσεις Φαλάσαρνα, οι κρητικοί τρέχουν project 69 εκατομμυρίων ευρώ σε θέρετρο με σκοπό «την ανάπτυξη διαφοροποιημένου τουριστικού προϊόντος υψηλών προδιαγραφών, ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού (αγροτουρισμού, πεζοπορικού, πολιτιστικού τουρισμού), με παροχή υπηρεσιών που θα διαφοροποιείται από το κυρίαρχο μοντέλο μαζικού τουρισμού».
Συγκεκριμένα, σε οικόπεδα 118 στρεμμάτων θα κατασκευαστεί τουριστικό κατάλυμα το οποίο θα αποτελείται από εστιατόριο με κρητικές γεύσεις, ενοικιαζόμενα δωμάτια και τουριστικές πισίνες, κατοικίες διαφόρων μεγεθών, πισίνες, χώρους αποθήκευσης τροφίμων, εστιατόρια – beach bar, έναν παραδοσιακό φούρνο, θέατρο, μουσείο, καταστήματα κι ένα οινοποιείο.
Το θέρετρο στη Φαλάσαρνα «φιλοδοξεί να φιλοξενήσει επισκέπτες αναψυχής που αναζητούν ένα μέρος ιδιαίτερου σχεδιασμού σε ένα ιδιαίτερο τοπίο». Στους επισκέπτες αυτούς συμπεριλαμβάνονται και τμήματα της αγοράς όπως τα ταξίδια πολλαπλών γενεών, η ενεργή τρίτη ηλικία, οι μονογονεϊκές οικογένειες, ο «σόλο» ταξιδιώτης και τα άτομα με σοβαρούς περιορισμούς. Τέλος, ο σχεδιασμός θα είναι προσαρμοσμένος στις ανάγκες του νέου τρόπου εργασίας με ευέλικτους χώρους εργασίας και ανάπτυξης επιχειρηματικών ιδεών, ώστε να εκμεταλλευτεί την τάση των ψηφιακών νομάδων.
Το business plan της οικογένειας Τσατσαρωνάκη – που δραστηριοποιείται ήδη στον τουρισμό με το Molos Bay Hotel στην Κίσσαμο – κάνει λόγο για κέρδη που θα αυξάνονται εκθετικά έως το 2033, οπότε αναμένεται να φτάσουν τα 23 εκατομμύρια. Η έτερη δραστηριότητα, των κρητικών παξιμαδιών, έγραψε το 2020 τζίρο 11 εκατομμυρίων. Η εταιρεία έκανε το βήμα στην Αττική, αποκτώντας μέσω πλειστηριασμού τις εγκαταστάσεις της πτωχευμένης Nutriart (Κατσέλης) στη Μεταμόρφωση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Τη Δευτέρα το μεσημέρι θα συμμετάσχει στην εκδήλωση του Bloomberg στην Αθήνα
- Πολυτεχνείο: Σε εξέλιξη η μεγάλη πορεία στην Αθήνα(Upd)
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»