Άδοξο τέλος είχε ο διαγωνισμός αξίας 80 εκατ. ευρώ για το κτίριο που θα στεγάσει τα δικαστήρια του Πειραιά, καθώς κηρύχθηκε και επίσημα άγονος από την αναθέτουσα αρχή του έργου, η οποία είναι το Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ).

Σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός, που είχε βγει στον αέρα τον προηγούμενο Οκτώβριο, είχε «παγώσει» καθώς είχε γίνει προσφυγή κατά των όρων της Διακήρυξης του διαγωνισμού εκ μέρους μίας εκ των ενδιαφερομένων εταιρειών, η οποία ναι μεν εκδήλωσε το ενδιαφέρον της αλλά δεν προχώρησε στην υποβολή των προσφορών. Η υπόθεση, ωστόσο, δεν προχώρησε καθώς απερρίφθη ύστερα από σχετική δικαστική απόφαση, με αποτέλεσμα η απόφαση για τη συνέχιση ή όχι του διαγωνισμού να είναι στα χέρια του ΤΑΧΔΙΚ.

1

Ωστόσο, ύστερα από την πρόσφατη δημοσίευση απόφασης επί του θέματος στη Διαύγεια που υπογράφεται από τον Πρόεδρο  του Ταμείου  που είναι ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Πάνος Αλεξανδρής,  ο διαγωνισμός βγήκε άγονος προκαλώντας απορία σχετικά με το τι μέλλει γεννέσθαι για ένα κτίριο, το οποίο είναι απαραίτητο για τον Πειραιά για πολλές δεκαετίες.

Όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στο Υπουργείο Δικαιοσύνης εξετάζεται πλήθος σεναρίων σχετικά με το μέλλον του διαγωνισμού, ο οποίος έχει μπει και βγει πολλές φορές από το συρτάρι. Ταυτόχρονα, πηγές προσκείμενες στη Dimand του Δημήτρη Ανδριόπουλου, που αποτελεί έναν εκ των δύο διεκδικητών του διαγωνισμού, επισημαίνουν ότι ο διαγωνισμός θα τρέξει ξανά από το ΤΑΧΔΙΚ.

Οι μνηστήρες του έργου

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr ο διαγωνισμός είχε μαγνητίσει τη Dimand, την ισραηλινή BZPW καθώς και τον Όμιλο ΑΒΑΞ καθώς και οι τρες εταιρείες υπέβαλλαν τις προτάσεις τους, δηλαδή την έκταση που αναγερθεί το ακίνητο ή ενα υφιστάμενο ακίνητο που θα φιλοξενήσει τα δικαστήρια του Πειραιά.

Ωστόσο, πέρασαν μόνο οι δύο πρώτοι μνηστήρες, καθώς η πρότασή του Ομίλου ΑΒΑΞ δεν ανταποκρινόταν στους όρους του διαγωνισμού, όσον αφορά την απόσταση του ακινήτου από το λιμάνι του Πειραιά.

Όσον αφορά τις Dimand και BZPW  η μάχη για το έργο αναμενόταν σκληρή καθώς, όπως είχε διαρρεύσει, η διαφορά μεταξύ των οικονομικών προσφορών ήταν πάρα πολύ μικρή (δηλαδή κοντά στο μισό εκατ. ευρώ). Ωστόσο, και οι δύο θα πρέπει να περιμένουν την πρόταση στην οποία θα καταλήξει το ΤΑΧΔΙΚ ή την ανακοίνωση της ημερομηνίας του νέου διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται πως η Dimand «κατέβαζε»  μέσω της HUB 204 M.A.E, ένα οικόπεδο δικής της ιδιοκτησίας προς ανέγερση του νέου κτιρίου. Το εν λόγω οικόπεδο βρίσκεται στον Άγιο Διονύσιο, όπου και η Dimand υλοποιεί το σημαντικό project της «πράσινης» ανάπλασης της έκτασης που ανήκε στην καπνοβιομηχανία Παπαστράτος.

Από την άλλη οι ισραηλινοί της BZPW πρότειναν ένα κτίριο, το οποίο έχει εξετασθεί και στο παρελθόν για το ίδιο έργο, για ένα ακόμα διαγωνισμό, ο οποίος δεν προχώρησε.

Πρόκειται για το ακίνητο του υπό ανακαίνιση πρώην εργοστασίου Κεράνης, το οποίο είχε προταθεί ως λύση και σε προηγούμενο διαγωνισμό για το ίδιο ακριβώς project. Πρόκειται για ένα ακίνητο συνολική επιφάνειας 29.000 τ.μ. και διαθέτει πάρκινγκ 80 θέσεων. Το κτίριο κατασκευάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1940, ενώ έφτασε στη σημερινή του επιφάνεια ύστερα από τις πρόσθετες εργασίες κατά τη δεκαετία του 1970.

Οι προδιαγραφές του κτιρίου

Σημειώνεται πως ο πρόσφατος διαγωνισμός, που δεν προχώρησε εν τέλει, είχε θέσει μία σειρά κριτηρίων σχετικά με την τοποθεσία και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ακινήτου και μένει να φανούν αν θα παραμείνουν τα ίδια για το νέο διαγωνισμό.

Συγκεκριμένα, τα πλήρη κριτήρια που έπρεπε να καλύπτει το κτίριο που θα στεγάσει τα νέα δικαστήρια ήταν τα εξής:

  • Να είναι κοντά σε μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τραμ, μετρό)
  • Να απέχει από 500μ έως και 1.500 μέτρα από το λιμάνι του Πειραιά
  • Να βρίσκεται πλησίον μεγάλης οδικής αρτηρίας, που θα συνδέει το κτίριο εύκολα με το λιμάνι, την Αθήνα αλλά και τις εθνικές οδούς (προς Ελευσίνα και Λαμία)
  • To ύψος των ορόφων να έχουν ελάχιστο ύψος 3,8 μέτρα, ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν αίθουσες δικαστηρίων
  • Η επιφάνεια του πάρκινγκ να είναι τουλάχιστον 2.500 τ.μ
  • Να υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης μεταγωγικών οχημάτων
  • Να υπάρχουν ή να μπορούν να αναπτυχθούν χώροι διοίκησης και γραφείων

Διαβάστε επίσης

Dimand: Τη Δευτέρα ξεκινά η μάχη για το ακίνητο του Υπουργείου Δικαιοσύνης στον Πειραιά – Ποιος είναι ο αντίπαλός της

«Ορφανό» θα παραμείνει το project 80 εκατ. ευρώ για τα δικαστήρια Πειραιά που διεκδικούσε η Dimand