ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μήνας καταιγιστικών εξελίξεων για την ανάπλαση στο Ελληνικό αναμένεται να είναι ο Φεβρουάριος, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η Lamda Development θα καταλήξει μέχρι τα τέλη του μήνα στον ανάδοχο που θα αναλάβει τα έργα υποδομών η αξία των οποίων ανέρχεται ξεπερνάει τα 300 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα προχωρούν και οι διαδικασίες για την ανάδειξη του αναδόχου για το Marina Tower, η αξία του οποίου εκτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ.
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr τα σχήματα που έχουν καταθέσει προσφορές για τα έργα υποδομών είναι τέσσερα και αποτελούνται από επτά εταιρείες.
Oι Όμιλοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ΑΒΑΞ θα δοκιμάσουν ξεχωριστά η κάθε μία τις δυνάμεις τους, και θα έρθουν αντιμέτωπες με δύο ισχυρές κοινοπραξίες. Η πρώτη κοινοπραξία είναι το αποτέλεσμα της συμμαχίας που έχει συνάψει ο Όμιλος της Ελλάκτωρ με την Αρχιρόδον, ενώ η δεύτερη αποτελείται από την Mytilineos, την Intrakat και την κυπριακών συμφερόντων Wade Adams.
Η τελευταία με βάση το Ντουμπάι αποτελεί μία εκ των κατασκευαστικών εταιρειών στον Περσικό Κόλπο, όπου και έχει αναλάβει όλα τα σημαντικά έργα υποδομών, και διαθέτει 40ετή εμπειρία στα στα οδικά έργα (κόμβοι, σήραγγες και λεωφόροι), την ύδρευση, την αποχέτευση, τα λιμενικά έργα και την κατασκευή μαρίνων, καθώς και σε έργα που αφορούν στις υποδομές αστικών περιοχών. Πρόκειται επομένως για έναν «άσο στο μανίκι» για την εν λόγω συμμαχία, καθώς διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία για να ανταποκριθεί στα έργα υποδομών που θα υλοποιηθούν στο Ελληνικό.
Το σχήμα που θα επικρατήσει στο διαγωνισμό με τη Lamda Development να λαμβάνει υπόψη ένα πλήθος παραγόντων και όχι μόνο την οικονομικά συμφέρουσα προσφορά, θα αναλάβει την κατασκευή του Μητροπολιτικού Πάρκου (50 – 60 εκατ.), δικτύων ύδρευσης-αποχέτευσης (έως 27 εκατ. ευρώ) οδικών δικτύων (57 εκατ. ευρώ), καθώς και δικτύων (έως 54 εκατ. ευρώ), ενώ το σημαντικότερο project του συνολικού κατασκευαστικού πλάνου για τις υποδομές του Ελληνικού είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, η οποία εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ.
Στα υπόλοιπα έργα υποδομών συγκαταλέγεται η κατασκευή πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων άνω των 50 χιλιομέτρων με «πρωταγωνιστή» τον πεζόδρομο που θα ενώνει τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο.
Τον Μάρτιο οι ανάδοχοι για το Marina Tower
Όσον αφορά το Marina Tower, η ανάδειξη του αναδόχου τοποθετείται μέχρι τα μέσα του επόμενου μήνα, καθώς η διοίκηση της Lamda κρίνει πως πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για τα έργα υποδομών.
Το εν λόγω έργο αφορά σε ένα οικιστικό project εκτιμώμενης αξίας 250 εκατ. ευρώ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025, το οποίο θα περιλαμβάνει 45 ορόφους και θα έχει ύψος 200 μέτρων. Προς το παρόν προχωρούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη των αναδόχων, ενώ το επόμενο βήμα είναι η εκπόνηση των μελετών ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου εντός του τρέχοντος έτους, όπου και εκτιμάται πως θα απασχοληθούν 10.000 άτομα.
Πρόκειται για έναν ουρανοξύστη αποκλειστικά με κατοικίες και η χρήση των εγκαταστάσεών του προορίζεται για τους κατοίκους του και τους επισκέπτες.
Επιπλέον, στην ευρύτερη περιοχή του έργου, εντός του Ελληνικού, θα υπάρχουν καταστήματα, χώροι εστίασης και ψυχαγωγίας, αθλητικές εγκαταστάσεις, ξενοδοχεία και άλλες υποδομές που θα είναι προσβάσιμες σε όλους.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα που θα γίνουν στο Ελληνικό, και όπως έχει γράψει αποκλειστικά το mononews.gr τα σχήματα που διεκδικούν το project αποτελούνται από κορυφαίες ελληνικές και διεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες, με αποτέλεσμα να αναμένεται μία σκληρή μάχη για την επικράτηση.
Υπενθυμίζεται πως τα σχήματα που διεκδικούν το εν λόγω έργο είναι ο Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ και Archirodon, οι οποίες θα δοκιμάσουν μόνες τους τις δυνάμεις τους, ενώ η Intrakat προχώρησε σε Κοινοπραξία με τη γαλλική Bouygues.
Διαβάστε επίσης
Lamda Development: Αυτοί είναι οι επτά διεκδικητές για τα έργα υποδομών στο Ελληνικό