ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το αεροδρόμιο της Αθήνας ανακοίνωσε το σχέδιο «ROUTE 2025», το οποίο αποτελεί τη δέσμευσή του για την επίτευξη μηδενικού αποτυπώματος άνθρακα μέχρι το 2025, δηλαδή πολύ πριν από το στόχο του 2050 που ανακοίνωσαν τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια τον Ιούνιο 2019.
Η δέσμευση αυτή ανακοινώθηκε και υπεγράφη κατά τη διάρκεια του 7ου ετήσιου Airport Chief Executives’ Symposium «ACES – Athens», στις 4 Δεκεμβρίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με την παρουσία του Υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη και της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Αλεξάνδρας Σδούκου, καθώς και 200 κορυφαίων στελεχών και προσωπικοτήτων του χώρου των αερομεταφορών και των κλάδων της οικονομίας και του τουρισμού.
Στο κείμενο που υπέγραψαν από κοινού ο κ. Γιάννης Παράσχης, CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, και ο κ. Olivier Jankovec, Director General, ACI EUROPE, το αεροδρόμιο της Αθήνας δεσμεύτηκε να υποβάλει, με στόχο υλοποίησης το 2025:
- Οδικό Χάρτη Δράσεων εντός του 2ου τριμήνου του 2020 για την παραγωγή καθαρής ενέργειας εντός του αεροδρομίου μέσω φωτοβολταϊκών για αυτοκατανάλωση, με σκοπό την κάλυψη του 100% των αναγκών της Εταιρείας Αεροδρομίου σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία αντιστοιχεί στο 91,1% του τρέχοντος αποτυπώματος άνθρακα της εταιρείας.
- Οδικό Χάρτη Δράσεων έως το τέλος του 2020 για την εκμηδένιση του υπόλοιπου 8,9% του αποτυπώματος άνθρακα που αντιστοιχεί στις άμεσες εκπομπές λόγω κατανάλωσης καυσίμων (μέσω πρωτοβουλιών όπως η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, τα βιοκαύσιμα, οι αντλίες θερμότητας κ.λπ.).
Μέσω αυτής της ιδιαίτερα σημαντικής και πρωτοποριακής διεθνώς πρωτοβουλίας, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ήδη πιστοποιημένος από το 2016 για «Ουδέτερο Ισοζύγιο Άνθρακα» (Carbon Neutrality) στο πλαίσιο του προγράμματος Airport Carbon Accreditation του ACI και έχοντας μειώσει το αποτύπωμά του πάνω από το 40%, από το 2005 έως σήμερα, παρά τον διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης, έχει ως στόχο να γίνει ο πρώτος διαχειριστής αεροδρομίου στην Ευρώπη που θα καλύπτει σε ποσοστό 100% τις ανάγκες του για ηλεκτρική ενέργεια με παραγωγή εντός αεροδρομίου μέσω ανανεώσιμων πηγών και να μηδενίσει τις άμεσες εκπομπές του από την κατανάλωση καυσίμων.
Σχετικά με τη σημαντική δέσμευση “ROUTE 2025” του αεροδρομίου της Αθήνας, ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Γιάννης Παράσχης, δήλωσε:
«Το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής θα επηρεάζει τα επόμενα χρόνια όλο και περισσότερο τόσο τις ευρωπαϊκές πολιτικές στους τομείς των αερομεταφορών και του τουρισμού, όσο και τη συμπεριφορά των ταξιδιωτών. Οι πρωτοβουλίες και η αυτορρύθμιση σε ζητήματα περιβαλλοντικής βιωσιμότητας καθίστανται εξαιρετικά κρίσιμοι παράγοντες για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη των προορισμών αλλά και των υποδομών και των επιχειρήσεων στην ταξιδιωτική αλυσίδα.
Σήμερα, το αεροδρόμιο της Αθήνας πρωτοστατεί με ένα φιλόδοξο αλλά εφικτό στόχο, καθώς δεσμευόμαστε με το πρόγραμμά μας “ROUTE 2025”, πολύ πριν από τον ευρωπαϊκό στόχο του 2050, να καταναλώνουμε μόνο καθαρή, ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, που θα παράγουμε αποκλειστικά στους χώρους μας και να μηδενίσουμε τις άμεσες εκπομπές μας από την κατανάλωση καυσίμων (φυσικό αέριο, πετρέλαιο, κ.λπ.).
Το στόχο αυτό συνυπογράψαμε με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Αεροδρομίων, έχοντας την πεποίθηση ότι το «ROUTE 2025» ενσωματώνει πλήρως την περιβαλλοντική βιωσιμότητα στη μελλοντική αναπτυξιακή πορεία μας, συμβάλλοντας έτσι έμπρακτα στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Αθήνας ως προορισμού, αλλά και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike