ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Διεθνές Forum της Navigator Shipping Consultants διοργανώθηκε για 17η συνεχή χρονιά και απέδειξε ότι αποτελεί έναν από τους δημοφιλέστερους θεσμούς στον χώρο της ναυτιλίας.
Την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2017 στο πλωτό μουσείο HELLAS LIBERTY, το 17o “NAVIGATOR 2017” – “The Shipping Decision Makers Forum” τίμησαν με την παρουσία τους 500 και πλέον υψηλόβαθμα στελέχη της ναυτιλίας, Πρέσβεις από 20 χώρες, στελέχη του τραπεζικού κλάδου, εκπρόσωποι σημαντικών ναυτιλιακών οργανισμών, καθηγητές πανεπιστημίων, καθώς και εκπρόσωποι από το σύνολο του ναυτιλιακού τύπου.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navigator, Δανάη Μπεζαντάκου, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες λέγοντας πως το φετινό Forum είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς επιστρέφει στον Πειραιά και λαμβάνει χώρα στο ιστορικής σημασίας HELLAS LIBERTY.
Ο Capt. Δημήτρης Μπεζαντάκος, Πρόεδρος της εταιρίας, στην εναρκτήρια ομιλία του υπογράμμισε πως είναι χρέος των Ελλήνων να μεταφέρουμε στους μαθητές, στους σπουδαστές και στα Διεθνή Fora τη σημασία της ναυτιλίας και να την υπερασπιζόμαστε με σθένος χωρίς σκοπιμότητες και να της αποδίδουμε το σεβασμό που της αξίζει. Επίσης πρότεινε με συνεργασία των IMO, INTERTANKO, BIMCO, INTERCARGO & European Owners Association,να δημιουργηθεί ένας νέος οργανισμός ο οποίος θα μεσολαβεί μεταξύ P & I Clubs-πλοιοκτητών και των κρατών-ιδιωτών που έχουν απαιτήσεις από το πλοίο σε περίπτωση οποιασδήποτε ζημιάς σε τρίτους ώστε να μπορεί να επεμβαίνει για να αποφεύγονται υπέρμετρες και συχνά αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και έξοδα για το πλοίο, ταλαιπωρία για τα πληρώματα και απαξίωση ή καταστροφή των φορτίων που μεταφέρονται.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην πρωτοκαθεδρία της χώρας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι, την ανάγκη άρτιας εκπαίδευσης των νέων ναυτικών αλλά και τις προσπάθειες του υπουργείου για την εφαρμογή πρακτικών όπως η διαμεσολάβηση και η διαιτησία.
Ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, απηύθυνε χαιρετισμό καλωσορίζοντας στον Πειραιά μετά από 17 χρόνια το Navigator Forum υπογραμμίζοντας ότι το μέλλον της χώρας και σίγουρα του Πειραιά, κοιτάζει προς τη θάλασσα,γιατί από εκεί έρχονται οι τομείς που μπορούμε να αναπτυχθούμε οικονομικά αναφερόμενος φυσικά στη ναυτιλία, τον τουρισμό και το μεγάλο λιμάνι, τον Πειραιά.
Ο Βασίλης Κορκίδης, Πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά παρουσίασε το Maritime Hellas και τις συντονισμένες προσπάθειες του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου για τη δημιουργία του πρώτου Ελληνικού Ναυτιλιακού Cluster.
Ο Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, Geoffrey Pyatt, τόνισε ότι ελπίζει να δει αυξημένες επενδύσεις των ΗΠΑ στην Ελλάδα στους τομείς της ενέργειας, των υποδομών και της βιομηχανίας. Λόγος επίσης έγινε για τον κομβικό ρόλο που διαδραματίζει η Ελλάδα στα Βαλκάνια και τη Μεσόγειο ως πυλώνας σταθερότητας, τονίζοντας ελπίζει να ολοκληρωθεί σύντομα η επένδυση στα ναυπηγεία της Σύρου, την οποία χαρακτήρισε σημαντική, ενώ παράλληλα έκανε αναφορά και στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το οποίο οι ΗΠΑ θέλουν να χρησιμοποιήσουν τόσο για εμπορικούς όσο και για στρατιωτικούς σκοπούς.
Η MacGregor, η κορυφαία Εταιρεία παροχής λύσεων μηχανικής και υπηρεσιών στον κλάδο των παράκτιων και θαλάσσιων βιομηχανιών, υποστήριξε για μια ακόμα χρονιά το NAVIGATOR FORUM . Η Διευθύνουσα Σύμβουλος, Αθηνά Κανελλάτου τόνισε τη δέσμευση της MacGregor να εξυπηρετεί το θαύμα της ναυτιλίας στην Ελλάδα και παρουσίασε βιώσιμες λύσεις που μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητα και ελαχιστοποιούν το χρόνο διακοπής του κύκλου ζωής του εξοπλισμού διακίνησης φορτίου. Αναφέρθηκε ακόμα στα τελευταία επιτεύγματα του Ομίλου, στη συμμετοχή στην πρώτη πλωτή αιολική φάρμα στον κόσμο, στις εξατομικευμένες λύσεις της Εταιρείας, στην επερχόμενη ψηφιακή προσφορά και στο πιλοτικό πρόγραμμα για γερανούς “MacGregor On Watch Scout”. Στο τέλος, παρουσίασε τη στρατηγική της εταιρείας Cargotec, η οποία συμβάλει στη διαμόρφωση του μέλλοντος της διαχείρισης φορτίου. Smarter cargo flow for a better day.
Στο πρώτο πάνελ, με τίτλο “Ports & Supply Chain” υπό τον συντονισμό του Γιώργου Ξηραδάκη, Διευθύνοντα Συμβούλου της XRTC Business Consultants Ltd και Πρόεδρο του Propeller Club (Port of Piraeus) συμμετείχαν οι: Σωτήρης Θεοφάνης, Συντονιστής, Κοινοπραξία -DIEP GmbH – Terminal Link SAS – BELTERRA Investments Ltd, Κωστής Αχλαδίτης, Διευθύνων Σύμβουλος –Golden Cargo, Μαίρη Ποθητού, Marine Insurance & Claims Handling Consultant- PARALEGAL MARITIME SERVICES, ο Σωτήρης Ράπτης, Senior Policy Advisor for Environment and Safety, Ecο Ports Coordinator – ESPO.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπογραμμίστηκε η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας αλλά και τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν για την εκμετάλλευσή της στον μέγιστο δυνατό βαθμό ώστε να αποτελέσει βασικό κρίκο της εφοδιαστικής αλυσίδας. Λόγος έγινε για το λιμάνι του μέλλοντος όπου με την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογικών συστημάτων θα κάνει δυνατή την μεταφορά των εμπορευμάτων στον τελικό τους προορισμό σε μηδενικό χρόνο.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η ανοικτή συζήτηση που συντόνισε η Έλενα Αθουσάκη, Head of Maritime Sustainability Centre – PwC με τίτλο “Sustainable Innovation: Challenging Tradition to Create New Opportunities”. Οι ομιλητές ήταν οι Jeff Horst, Commercial Director- FOSS MARITIME, YoongHuiChia, CEO -ASCENZ SOLUTIONS, Δημήτριος Ματθαίου, Διευθύνων Σύμβουλος –ARCADIA SHIPMANAGEMENT & Πρόεδρος – Green Award Foundation και Hugo DuMez, Advisor Business Intelligence – DryBulk – Port of Rotterdam.
Το τεχνικό πάνελ ξεκίνησε με μια έρευνα των νορβηγικών και ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αποκαλύπτοντας τον καίριο ρόλο τους για το μέλλον της βιομηχανίας. Οι συμμετέχοντες παρουσίασαν καινοτόμα έργα που ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπως το έργο FreeCarbon 2050 του λιμένα του Ρότερνταμ και το σχέδιο του LNG Tote. Όλοι οι ειδικοί επισήμαναν τη σημασία της ψηφιακής καινοτομίας για την επιχειρησιακή αποδοτικότητα, τις περιβαλλοντικές επιδόσεις, την ασφάλεια και τα logistics, καθώς και τη δημιουργία υπεραξίας από την ανάλυση δεδομένων. Τέλος, κοινό και πάνελ αναγνώρισαν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να είναι πιο ανοιχτές στην καινοτομία, να είναι καλύτερα εξοπλισμένες με πόρους και υποδομές και να είναι έτοιμες να αλλάξουν θεμελιωδώς τον τρόπο που ασκούν τις δραστηριότητές τους.
Τέλος, η Πρέσβης του Παναμά στην Ελλάδα Cristina Liakopoulos de Papadikis, αναφέρθηκε στην 3η Νοέμβρη, όπου αποτελεί την ημέρα ανεξαρτησίας του Παναμά από την Κολομβία αλλά και στα 100 χρόνια από την ίδρυση του Νηολογίου του Παναμά.
Μία σύντομη παρουσίαση για τη Λέσβο πραγματοποίησαν ο Capt. Γαβριήλ Χαλδέζος, Πλοίαρχος Ε.Ν. – Δίπλωμα σε Ναυτιλιακές Σπουδές και ο Δρ. Κώστας Δαμιανίδης, Αρχιτέκτων – Δρ. Ιστορίας Ναυπηγικής, καθώς ήταν το τιμώμενο νησί για φετινό συνέδριο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ν. Τσάκος: Θα συνεχίσει να παραγγέλνει νεότευκτα πλοία η TEN;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Λογοθέτης: Γιατί κόπηκε στα δύο το νεότευκτο containership που είχε ο εφοπλιστής
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ο χρησμός του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά – Επενδύστε τώρα στην Ελλάδα. Μην καθυστερείτε
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας