Η φετινή χρονιά , αποτελεί ορόσημο για τον λιμένα Βόλου καθώς τόσο οι διαδικασίες αξιοποίησης, με τη μεταφορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών σε ιδιώτη η οποία έχει ανασταλεί με την προσφυγή στο ΣτΕ της δεύτερης πλειοδότριας εταιρείας, όσο και οι πρόσφατες πλημμύρες που έπληξαν τη Μαγνησία πρόσφατα, αποτέλεσαν τροχοπέδη για μία σειρά αναπτυξιακών σχεδιασμών του λιμανιού.
Παρ’όλα τα παραπάνω, όλο αυτό το διάστημα, η παρούσα διοίκηση, κατέβαλλε και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου, το λιμάνι να καταστεί επενδυτικός πόλος έλξης κι επαναπροσδιορίζει τους στόχους, ανάλογα με τις ανάγκες που δημιουργούνται και με τα δεδομένα της κοινωνίας, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψιν, τα ευρωπαϊκά πλαίσια ανάπτυξης των λιμένων.
Το περασμένο καλοκαίρι, ξεκίνησε μία νέα σημαντική εμπορική δραστηριότητα, η οποία όπως φαίνεται εδραιώνεται σχετικά με την εκφόρτωση χιλιάδων καινούργιων αυτοκίνητων, τα οποία προωθήθηκαν στους τελικούς προορισμούς τους μέσω του λιμένος Βόλου. Ήδη και το 2024 έχουμε εκφορτώσεις αυτοκινήτων, οι οποίες αυξάνονται προοδευτικά.
Η Διοίκηση που στοχεύει στις νέες μορφές ενέργειας μέσω ΑΠΕ, υλοποιεί έργα εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς αντικαταστάθηκαν οι λαμπτήρες με νέου τύπου LED, σε όλο το παραλιακό μέτωπο και εντός του λιμένος. Έχει ήδη λάβει την σχετική αδειοδότηση από τον ΔΕΔΔΗΕ για Net Metering –και προκήρυξε τον διαγωνισμό για την κατασκευή επιπλέον φωτοβολταϊκών (ισχύος 1,3MW) από αυτά που ήδη διαθέτει το λιμάνι, ώστε να υπάρχει αυτάρκεια ως προς την καταναλισκόμενη ηλεκτρική ενέργεια.
Έχει ολοκληρωθεί το έργο του νέου χώρου διακίνησης σκράπ, Με τη μεταφορά αυτή, δρομολογούνται μια σειρά σχεδιασμών για την ανάπτυξη κι αξιοποίηση του Α’ προβλήτα του λιμένος Βόλου και ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής. Ένα έργο το οποίο θεωρείται τελείως απαραίτητο είναι η ολοκλήρωση του Γ’ Προβλήτα. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η προμελέτη και αναμένεται η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Με στόχο την αύξηση της εμπορευματικής κίνησης, εκσυγχρονίστηκε το σύστημα logistics, ενώ, λειτουργεί ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης λιμενικών τελών, που μέχρι πρόσφατα γίνονταν χειρόγραφα. Παράλληλα ο Οργανισμός Λιμένος προμηθεύτηκε ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των εργασιών του τμήματος λιμενικών εξυπηρετήσεων εμπορικού λιμένα.
Η διοίκηση, έχει θέσει τρεις πολύ σημαντικούς στόχους, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, κ. Σωκράτης Αναγνώστου:
«Μεγάλης σημασίας, είναι η είσοδος του σιδηροδρόμου στο λιμένα και σε όλους τους προβλήτες του εμπορικού λιμανιού. Ήδη εκπονήθηκε από μελετητική εταιρεία, μετά από ανάθεση από τον ΟΣΕ, η μελέτη σύνδεσης του λιμένος με το σιδηροδρομικό σταθμό Βόλου καθώς και η ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου εντός του λιμένα.
Δεύτερον, σε συνεργασία με τις ελληνικές Αρχές, προωθούμε την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Λιμένος Βόλου με τον λιμένα Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου, με πλοία RO-RO. Μία πρωτοβουλία που έχει «αγκαλιαστεί» από τα αντίστοιχα υπουργεία Ελλάδος κι Αιγύπτου, και η επίτευξη αυτού, θα ανοίξει νέους διαύλους διασύνδεσης μεταξύ Ευρώπης και Αφρικής, ως συνέχεια της προ δεκαετιών σύνδεσης του Βόλου με τη Λαττάκεια στη Συρία.
Τέλος, απαραίτητο κρίνεται η δημιουργία ελεύθερης ζώνης στο λιμάνι μας καθώς θεωρούμε ότι, με αυτόν τον τρόπο τα προϊόντα από τρίτες χώρες θα μπορούν να μεταφορτώνονται σε βαλκανικές και χώρες της κεντρικής Ευρώπης».
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ποσειδώνια 2024»