ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ωστόσο, με βάση την εκτίμηση του έγκυρου ναυλομεσίτη Ιωάννη Κοτζιά της Xclusive, τα υπό κατασκευή πλοία των εγχώριων πλοιοκτητών ανέρχονται σε 525.
Oι περισσότεροι αποπλήρωσαν ή απομείωσαν τις τραπεζικές τους υποχρεώσεις και, το σημαντικότερο, αύξησαν τη ρευστότητά τους, είτε από τις πωλήσεις των παλαιότερων πλοίων τους είτε από την εκτίναξη των ναύλων κυρίως στα δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα με στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το mononews.gr, η Αγγελική Φράγκου διαθέτει μέσω της ναυτιλιακής της εταιρείας, Navios Maritime Partners, τον μεγαλύτερο στόλο, που αριθμεί συνολικά 176 πλοία διαφόρων τύπων, με μέση ηλικία τα 9,7 έτη. Η χωρητικότητα των οποίων ανέρχεται σε 15.700.000 dwt.
Ακολουθεί, όσον αφορά τον αριθμό των πλοίων, ο Πέτρος Παππάς με την εταιρεία Star Bulk, η οποία διαθέτει 171 πλοία, από τα οποία τα 8 είναι υπό ναυπήγηση. Η ενδυνάμωση της εταιρείας επετεύχθη με την επιτυχή απορρόφηση της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Eagle Bulk.
Η Μαρία Αγγελικούση διαχειρίζεται συνολικά 165 ποντοπόρα πλοία, με τις εταιρείες της: Maran Dry, Maran Tanker και Maran Gas. Ωστόσο, διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο, όσον αφορά στη χωρητικότητα, με 24.180.375 dwt. Σε αυτά τα πλοία περιλαμβάνονται και 24 που είναι υπό ναυπήγηση.
Το εντυπωσιακό στοιχείο στον στόλο της Μαρίας Αγγελικούση είναι το γεγονός ότι από τα 165 πλοία, σχεδόν τα 155 ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία και απασχολούνται σε αυτά περί τους 2.500 Έλληνες αξιωματικοί του εμπορικού ναυτικού και σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού.
Με άλλα λόγια, η Μαρία Αγγελικούση αποτελεί βασικό πυλώνα του εθνικού νηολογίου, δεδομένου ότι περίπου ένα στα τέσσερα ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία ανήκει σε εταιρεία της.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται ο Γιώργος Οικονόμου, με 135 πλοία συνολικής χωρητικότητας, άνω 17 εκατ. dwt., μέσω των εταιρειών TMS και Cardiff Marine. Παράλληλα, ο εφοπλιστής συμμετέχει σε διάφορες εισηγμένες ναυτιλιακές με σημαντικά ποσοστά.
@mononews.gr #shipping #greekshipping #maritime #greece #tycoons #navios #starbulk #marandry #marangas #marantankers #tms #costamare #tsakos #ten #fy #fyp ♬ Marketing Businness – ZydSounds
Στην πέμπτη θέση, ακολουθεί ο Γιώργος Προκοπίου, με 120 πλοία συνολικής χωρητικότητας 17 εκατ. dwt, ενώ, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, ο αριθμός των υπό ναυπήγηση πλοίων του ανέρχεται σε 66, συνολικής αξίας 3,8 δισ. δολαρίων. Η περιουσία του ισχυρού εφοπλιστή, με βάση την εκτίμηση του Forbes, υπερβαίνει τα 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος, με τον ναυτιλιακό όμιλο της Costamare, διαθέτει 107 πλοία, ενώ η ρευστότητα της εισηγμένης εταιρείας στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκε στα 1,106 δισ. δολάρια. Τα συμβατικά εξασφαλισμένα έσοδα για τον στόλο containerships της ναυτιλιακής ανέρχονται σε περίπου 2,3 δισ. δολάρια, σε χρονικό ορίζοντα 3-4 ετών.
Ο όμιλος Tsakos Shipping, του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου και του Νίκου Τσάκου, μαζί με την ΤΕΝ, που ίδρυσε και διευθύνει με απόλυτη επιτυχία ο Νίκος Τσάκος, διαθέτει στόλο 100 πλοίων.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή ΤΕΝ κατέχει 70 πλοία, εκ των οποίων τα οκτώ είναι υπό ναυπήγηση. Η συνολική χωρητικότητα ανέρχεται σε 8.473.336 dwt.
Ο Νίκος Τσάκος έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι η ΤΕΝ έχει ως βασικό στόχο μέχρι το 2030 ο στόλος της να έχει γίνει εξ ολοκλήρου «πράσινος». Μέσα στην τρέχουσα χρονιά η εταιρεία έχει παραλάβει έξι φιλικά προς το περιβάλλον πλοία και εντός των ημερών θα παραλάβει και έβδομο νεότευκτο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ΤΕΝ έχει ήδη επενδύσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια για ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων και μέσα στα επόμενα δύο χρόνια θα δαπανήσει άλλο ένα δισεκατομμύριο προς την κατεύθυνση της μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία.
Επίσης, κοντά στα 100 πλοία βρίσκονται οι εφοπλιστές Γιώργος Γιουρούκος με την Technomar Shipping, Πάνος Λασκαρίδης με την Laskaridis Shipping Group, Νικόλας Μαρτίνος με την Thenamaris, Χάρης Βαφειάς με τη Vafias Group και Άννα Αγγελικούση με τις εταιρείες Alpha Bulkers και Pantheon Tankers.
Αυξημένη δραστηριότητα στα bulkers
Αξίζει να επισημάνουμε ότι, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusive, οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν αρκετά δραστήριοι στην αγορά ξηρού χύδην φορτίου.
Αναλυτικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες πούλησαν 48 πλοία και απέκτησαν 42. Η αξία συναλλαγών στα πλοία ξηρού χύδην φορτίου της Ελλάδας το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν περίπου 2 δισεκατομμύρια, δηλαδή σχεδόν το 50% της συνολικής αξίας συναλλαγών της συγκεκριμένης αγοράς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024.
Ωστόσο, κατά τους τρεις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους οι Έλληνες εφοπλιστές δεν ήταν τόσο ενεργοί στην αγορά των τάνκερ όσο το 2023. Πούλησαν 16 πλοία και απέκτησαν 14, με τη συνολική αξία των αγοραπωλησίων να ανέρχεται περίπου στα 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Την ίδια περίοδο του περασμένου έτους, οι Έλληνες είχαν πουλήσει 44 δεξαμενόπλοια και αγόρασαν 23, συνολικής αξίας 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το 2024, οι Έλληνες πωλούν παλαιότερα πλοία, με 10 από τα 16 δεξαμενόπλοια που πουλήθηκαν να είναι άνω των 16 ετών.
Ωστόσο, αγοράζουν σχετικά νεότερα πλοία, με 6 από τα 14 που απέκτησαν να έχουν κατασκευαστεί το 2018 ή αργότερα. Οι Έλληνες στοχεύουν σαφώς στην κατηγορία Aframax/LR2 (6 από τις 16 εξαγορές), ενώ έχουν πουλήσει 4 Suezmaxes και 3 Panamaxes (σε σύνολο 16 πωλήσεων).
Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ποσειδώνια 2024»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και βελτίωση του καιρού από βδομάδα
- ΠΑΣΟΚ για διαγραφή Σαμαρά: «Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κυβέρνηση καθώς υπάρχουν φυγόκεντρες δυνάμεις»
- Πορεία Πολυτεχνείου: Ξεκίνησε η πορεία των Φοιτητικών Συλλόγων – Προσαγωγές από την ΕΛΑΣ
- Βοτανικός: Ανήλικη μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε νυχτερινό κέντρο