ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αν και τα κλασικά, φθηνότερα Seiko θα συνεχίσουν να αποτελούν σταθερή αξία στις ΗΠΑ, η εταιρεία θα δώσει στο εξής μεγαλύτερη έμφαση στο λανσάρισμα της Grand Seiko, προκειμένου να τη μετατρέψει σε ισχυρό παίκτη στην αγορά των πολυτελών ρολογιών, κοντράροντας στα ίσα παραδοσιακές ελβετικές εταιρείες.
Η απόφαση αυτή οφείλεται αφενός στις πιέσεις που δέχονται τα κλασικά ρολόγια Seiko λόγω των ανατροπών που έχουν φέρει στην αγορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα smartwatches και τα οικονομικά προβλήματα πολυκαταστημάτων και άλλων πωλητών λιανικής, και αφετέρου στην ευκαιρία που βλέπει η διοίκηση της εταιρείας στην αγορά των πολυτελών ρολογιών, όπου θεωρούν πως η μεγάλη εμπειρία και τεχνογνωσία της Seiko μπορεί να τη βοηθήσει να τα βάλει με τις ελβετικές μάρκες.
Μέσω της θυγατρικής της GSA (Grand Seiko of America), η εταιρεία σχεδιάζει να εγκαινιάσει περισσότερα σημεία πώλησης πολυτελών ρολογιών της, να εισαγάγει περισσότερα νέα προϊόντα σε μία ευρεία γκάμα τιμών και να ρίξει περισσότερο χρήμα για τη διαφήμιση των πολυτελών ρολογιών της. Είναι επίσης πιθανό να ανοίξει ένα boutique κατάστημα στη Νέα Υόρκη, πέρα από αυτό που έχει ήδη στο Μπέβερλι Χιλς.
Όσον αφορά στα προϊόντα της, θα υπάρχει περισσότερη ποικιλία στην τρέχουσα γκάμα τιμών της Grand Seiko, όπου η μέση τιμή μονάδας ανέρχεται στα 6.300 δολάρια, με απώτερο στόχο να αναδειχθεί στην πρώτη πεντάδα των εταιρειών στην κατηγορία των ανδρικών ρολογιών αξίας 5.000 – 10.000 δολαρίων. Ένας στόχος μάλλον εφικτός, δεδομένου ότι ήδη στο πρώτο εξάμηνο του 2018 η Grand Seiko βρισκόταν στην ένατη θέση της σχετικής λίστας, όταν την ίδια περίοδο το 2017 ήταν μόλις 23η, σύμφωνα με στοιχεία της NPD Group.
Πέρα από τα ρολόγια της Grand Seiko, η GSA θα διανέμει επίσης ακριβότερες συλλογές μηχανικών και σπορ ρολογιών Seiko Presage και Seiko Prospex, σε τιμές χαμηλότερες από τα Grand Seiko, αλλά υψηλότερες από τα συνηθισμένα Seiko.
Αυτό που θέλει η διοίκηση της Seiko είναι να αλλάξει την εικόνα που έχει σε μεγάλο βαθμό το αμερικανικό κοινό για τη μάρκα, ως μία φτηνή μάρκα που απευθύνεται σε μία μαζική αγορά, και να αναδείξει τον πραγματικό της εαυτό, ως μία εταιρεία που κατασκευάζει μόνη της τα ρολόγια της, τους μηχανισμούς τους, τα ανταλλακτικά τους, τα μηχανικά τους μέρη, τα πάντα. Άλλωστε, η Seiko υπερηφανεύεται ότι είναι η μοναδική ωρολογοποιία στον κόσμο που γνωρίζει άψογα κάθε τεχνολογία στο χώρο των ρολογιών, από τα κλασικά quartz και τα μηχανικά ρολόγια, μέχρι τα ρολόγια με ηλιακή ενέργεια, και εκείνα με ραδιοσήματα από ατομικά ρολόγια για τη μέγιστη ακρίβεια.
Είναι λογικό η διοίκηση της Seiko να είναι αισιόδοξη για την επιτυχία του εγχειρήματος, δεδομένου ότι το ίδιο έχει ήδη κάνει στην Ιαπωνία με θεαματική επιτυχία: από το 2011 οι πωλήσεις ρολογιών Grand Seiko στην Ιαπωνία έχουν τετραπλασιαστεί, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας. Και το κλειδί για αυτήν την επιτυχία ήταν η στροφή σε ένα νεότερο κοινό, ώστε να σπάσει ο μύθος που ήθελε τα ρολόγια της να απευθύνονται σε μεγαλύτερες ηλικίες – όπως λένε στελέχη της εταιρείας, τα ρολόγια Grand Seiko πριν από μερικά χρόνια θεωρούνταν κλασικά “ρολόγια συνταξιοδότησης” ή “ρολόγια του μπαμπά”, όμως οι νεότεροι σε ηλικία προτιμούσαν ελβετικά ρολόγια. Προσφέροντας μία σειρά από ρολόγια Grand Seiko σε χαμηλότερες τιμές, ώστε να είναι προσιτά στους νέους, και στρατολογώντας τον διάσημο παίκτη του μπέιζμπολ Yu Darvish για να τα διαφημίσει, η εταιρεία κατάφερε να κατακτήσει και τις μικρότερες ηλικιακές ομάδες στην Ιαπωνία.
Την ίδια στιγμή, η Grand Seiko επωφελείται και από ένα αυξημένο ενδιαφέρον ανά τον κόσμο για την ιαπωνική κουλτούρα, το οποίο φέρνει τους καταναλωτές πιο κοντά στα ρολόγια της. Τα ιαπωνικά προϊόντα, που κάποτε φαίνονταν παράξενα και αταίριαστα σε πολλούς λαούς, σήμερα είναι περιζήτητα, και αυτό ισχύει και για τα ιαπωνικά ρολόγια, που είναι αισθητά διαφορετικά σε σχέση με τα ελβετικά, διατηρώντας έναν δικό τους, ιδιαίτερο χαρακτήρα.
Ένας ακόμα παράγοντας που δίνει ώθηση στην Grand Seiko είναι οι αδυναμίες που διαπιστώνονται όσον αφορά στα ελβετικά ρολόγια. Στελέχη της Seiko επισημαίνουν ότι πολλά καταστήματα πολυτελείας είναι απογοητευμένα με τη συμπεριφορά των ελβετικών εταιρειών απέναντί τους, καθώς συνεχίζουν να κόβουν συνεργασίες και να ανοίγουν δικά τους καταστήματα, ενώ παράλληλα συνεχίζουν να κυκλοφορούν συνεχώς καινούργια ρολόγια πολυτελείας, τα οποία βλάπτουν τους κοσμηματοπώλες, καθώς με τον τρόπο αυτό ευνοείται η “γκρίζα” αγορά. Η κατάσταση αυτή κάνει τους κοσμηματοπώλες πιο δεκτικούς σε προϊόντα από άλλες εταιρείες πλην των ελβετικών.
“Επομένως, τώρα είναι η καλύτερη ώρα”, δηλώνει για το πλασάρισμα της Grand Seiko στις ΗΠΑ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seiko, Shinji Hattori.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα αυγά μειώνουν τη χοληστερόλη, υποστηρίζει νέα μελέτη
- Μητσοτάκης σε εκδήλωση Bloomberg: Η πλειοψηφία μας είναι σταθερή, εκλογές θα γίνουν το 2027
- Βορίδης: Δεν κινδυνεύει η κυβερνητική σταθερότητα μετά τη διαγραφή Σαμαρά
- AEGEAN: Πιστοποίηση του Extra Schengen cip lounge στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από την TÜV AUSTRIA