Εδώ έζησε η Μόνα Λίζα! Κι αν δεν είναι αρκετό αυτό, υπάρχουν και 66 στρέμματα στην ύπαιθρο, έξω από την Φλωρεντία με ένα αρχοντικό της τάξης των 4.000 τετραγωνικών για να συνηγορήσουν στα 19,6 εκατομμύρια δολάρια, που αποτιμάται η αγοραστική αξία του.

Σ’ αυτό το ποσόν πωλείται το ακίνητο από το Sotheby’s International Realty περνώντας τους τελευταίους επτά αιώνες από χέρι σε χέρι – για την ακρίβεια από ιδιοκτήτη σε ιδιοκτήτη- ώσπου να φθάσει σήμερα στην κατοχή μιας οικογένειας ιταλών βιομηχάνων, οι οποίοι και αποφάσισαν να το αποχωριστούν.

Έτσι, αν αναρωτιέται κανείς πού και πώς ζούσε η ευγενής Λίζα ντελ Τζοκόντο, που για όλους μας είναι μόνον ένα πρόσωπο μέσα σ’ ένα κάδρο …αν εξαιρέσει κανείς φυσικά, την μυθική γοητεία του και την υπογραφή του Λεονάρντο ντα Βίντσι, η απάντηση βρίσκεται σ΄αυτό το κτήριο και σ΄ αυτούς τους κήπους.

Το εσωτερικό της έπαυλης

Η βίλα βρίσκεται στην περιοχή Σκαντίτσι, χτίστηκε περί το 1300 και ανήκε στην οικογένεια Τζοκόντο ως το 1498. Λίγο πριν δηλαδή, ο ντα Βίντσι αρχίσει να ζωγραφίζει το διάσημο πορτρέτο.

Στην συνέχεια πάντως, πέρασε στην οικογένεια Αντινόρι από την οποία πήρε το όνομά της ως Βίλα Αντινόρι ντι Μόντε Αγκουλιόνι. Σήμερα εξάλλου, ασχέτως των χρόνων που έχουν περάσει η συντήρησή της είναι άψογη, το ίδιο και ο υπαίθριος χώρος που την περιβάλλει με τους επιμελημένους κήπους και τις αλέες.

Το εσωτερικό της έπαυλης

Μεγαλειώδες κτήριο

Η είσοδος στο κτήμα γίνεται από μία σιδερένια πύλη, που μέσω ενός μονοπατιού με κυπαρίσσια οδηγεί στον κήπο και από εκεί στο κτήριο.

Αν και υπήρξαν ανακαινίσεις κατά τη διάρκεια των αιώνων, η κατοικία διατηρεί ακόμα πολλές λεπτομέρειες της εποχής κατασκευής της, και ανάμεσά τους ένα πολυγωνικά σχεδιασμένο, ιδιωτικό παρεκκλήσι, που χρησιμεύει ως «ξεκάθαρο παράδειγμα θρησκευτικής αρχιτεκτονικής του 17ου έβδομου αιώνα», σύμφωνα με την αναφορά πώλησης.

Με τέσσερεις ορόφους εξάλλου, η βίλα περιλαμβάνει 14 υπνοδωμάτια και 15 πλήρη μπάνια. Διαθέτει επίσης έναν μεγάλο χώρο εισόδου, πέντε σαλόνια, τραπεζαρία, βιβλιοθήκη εσωτερικό γυμναστήριο, ανελκυστήρα, καθώς και δωμάτια προσωπικού. Χαρακτηριστικές αρχιτεκτονικά είναι δύο μεγάλες βεράντες, η μία από τις οποίες, σιδερένια.

Το εσωτερικό της έπαυλης

Όσο για τα πρόσθετα κτήρια περιλαμβάνεται ένα σπίτι επιστάτη και διάφορα αγροτικά κτίσματα ενώ ο πορτοκαλεώνας και το θερμοκήπιο συμπληρώνουν το σύνολο.

Το γένος Γκεραρντίνι, η Λίζα είχε γεννηθεί στην Φλωρεντία το 1479 και ήταν το πρώτο από τα επτά παιδιά αυτής της αριστοκρατικής οικογένειας, που όμως βρισκόταν σε οικονομική κάμψη. Σε ηλικία 15 χρονών παντρεύτηκε τον Φραντσέσκο ντι Μπαρτολομέο ντι Ζανόμπι ντελ Τζοκόντο, επιτυχημένο έμπορο υφασμάτων και μεταξιού και απέκτησε πέντε παιδιά.

Όπως πιστεύεται μάλιστα, ο Μπαρτολομέο είχε παραγγείλει την προσωπογραφία της για να γιορτάσει την γέννηση, ενός από τα παιδιά τους. Ο πίνακας όμως δεν του παραδόθηκε ποτέ, καθώς ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ανέλαβε στο μεταξύ άλλες παραγγελίες, έτσι δεν πληρώθηκε και ποτέ. Αντίθετα ο μεγάλος ζωγράφος τον πήρε μαζί του στην Γαλλία, όπου και τον ολοκλήρωσε λίγο πριν πεθάνει.

Ενθουσιώδες κοινό μπροστά στην Τζοκόντα στο Λούβρο

Διαβάστε επίσης:

Τι να δω στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης – Γράφει η αρχαιολόγος δρ Αναστασία Γκαδόλου

Ντάνιελ Σάσκιντ: «Η ευημερία δεν χτίζεται με υλικά αγαθά»

Μαρίνα Σάττι και Λιούις Χάμιλτον σε νέο ρόλο: Μόδα και Τέχνη