ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Διαρροή φαίνεται πως παρουσιάζει η οροφή της αίθουσας όπου φιλοξενούνται τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, με αποτέλεσμα η αίθουσα να «βουλιάζει» συχνά στα νερά που μπαίνουν μέσα.
Αυτό, μάλιστα, καθυστέρησε την επαναλειτουργία του Μουσείου, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να ανοίξει ξανά για το κοινό στα τέλη Ιουλίου, μετά από επτά μήνες όπου έμεινε ανενεργό λόγω του κορονοϊού, λένε πηγές του μουσείου στο theartnewspaper, που φέρνει το θέμα στην επικαιρότητα.
Ωστόσο, αυτό ανατράπηκε αφού οι έντονες βροχοπτώσεις στις 25 Ιουλίου προκάλεσαν πλημμύρες στο κέντρο του Λονδίνου, αλλά και σε διαρροή νερού από την οροφή σε μία από τις ελληνικές γκαλερί του μουσείου. Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις [ελληνικές] γκαλερί» τον Ιούλιο, αλλά είπε ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη γκαλερί, ούτε το πότε θα ανοίξει πάλι για το κοινό.
Υπενθυμίζεται ότι η κακή κατάσταση των χώρων που φιλοξενούν τους ελληνικούς και ασσυριακούς θησαυρούς του μουσείου έχει απασχολήσει ξανά στο παρελθόν πολλές φορές.
Το 2018, μάλιστα, η ελληνική τηλεόραση είχε μεταδώσει εικόνες από το νερό που στάζει στη γκαλερί που φιλοξενεί τη ζωφόρο, γλυπτά ανάγλυφα και μετόπες που αφαιρέθηκαν από τον Παρθενώνα από τον Λόρδο Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα.
Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου επιβεβαίωσε στην The Art Newspaper ότι «υπήρχε κάποια είσοδος νερού σε μία από τις γκαλερί» τον Ιούλιο, προσθέτοντας ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη γκαλερί. Επιπλέον, δεν μπορούσε να ξεκαθαρίσει πότε θα ανοίξουν ξανά οι εκθέσεις για το κοινό.
Σε απάντηση, το μουσείο είχε πει ότι «κανένα από τα γλυπτά δεν έχει υποστεί ζημιά και το ζήτημα έχει αντιμετωπιστεί». Αλλά για την Ελληνίδα υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, οι εικόνες αποδείκνυαν ότι το Βρετανικό Μουσείο δεν φροντίζει τα γλυπτά του Παρθενώνα. «Η εγκατάλειψη που διακρίνεται στις εικόνες, ενισχύει το νόμιμο αίτημα της Ελλάδας για μόνιμη επιστροφή των γλυπτών στην Αθήνα και επανένωση τους με τον Παρθενώνα», είχε τονίσει τότε η Λίνα Μενδώνη.
Τον Ιανουάριο του 2020, επιπλέον, η εφημερίδα The Art Newspaper εντόπισε διαρροή σε μία από τις γκαλερί των Ασσυρίων κοντά στην έκθεση Γλυπτών του Παρθενώνα.
Τον Ιανουάριο του 2020, η εφημερίδα The Art Newspaper εντόπισε διαρροή σε μία από τις γκαλερί των Ασσυρίων κοντά στην έκθεση Γλυπτών του Παρθενώνα. Φωτογράφισε επίσης την άθλια κατάσταση της λεκιασμένης οροφής στη γκαλερί γλυπτών του Παρθενώνα. Κάτι που χρονολογείται στο 1962 όταν άνοιξε ξανά τις πόρτες για το κοινό μετά από 22 χρόνια κλεισίματος μιας και η γκαλερί είχε χτυπηθεί από γερμανική βόμβα το 1940 και παρέμεινε σε ημιεγκατάλειψη για δύο δεκαετίες. Τότε τα γλυπτά του Παρθενώνα μεταφέρθηκαν για ασφαλή φύλαξη και δεν υπέστησαν ζημιά.
Υπό τον διευθυντή του Hartwig Fischer, ο οποίος διορίστηκε το 2016, το Βρετανικό Μουσείο καταρτίζει ένα ολοκληρωμένο masterplan που θα αναθεωρήσει όλες τις γκαλερί του και θα εμφανίσει ξανά όλες τις συλλογές του με νέο τρόπο, αλλά αυτό θα χρειαστεί πολλά χρόνια, αν όχι δεκαετίες, για να εφαρμοστεί. «Το μουσείο έχει αναλάβει ένα πρόγραμμα εργασίας εντός των ελληνικών γκαλερί και ο προγραμματισμός αυτής της εργασίας καθυστέρησε λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας. Περαιτέρω εργασίες και έρευνες πραγματοποιήθηκαν τον Ιούλιο στις Πινακοθήκες 12-18 που αποτελούν τις ελληνικές γκαλερί και αυτό σημαίνει ότι «οι γκαλερί είναι προς το παρόν κλειστές για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών μας και της συλλογής ενώ πραγματοποιούνται αυτές οι έρευνες», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το Βρετανικό Μουσείο.
«Αυτά τα βασικά έργα αποτελούν μέρος ενός προγράμματος συντήρησης και ανασύστασης κτιρίων, το οποίο θα βοηθήσει στις μελλοντικές εργασίες στο μουσείο. Παράλληλα με αυτές τις βασικές επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό πλάνο για να μεταμορφώσουμε το μουσείο για το μέλλον. Θα περιλαμβάνει την ενεργή ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων και της περιουσίας μας, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας και την ανάληψη μιας φιλόδοξης επανάληψης της συλλογής τα επόμενα χρόνια », καταλήγει η ανακοίνωση του Βρετανικού μουσείου.
Οι ελληνικές γκαλερί άνοιξαν για τελευταία φορά για το κοινό τον Δεκέμβριο του 2020. Στις 16 Δεκεμβρίου 2020, το μουσείο έκλεισε λόγω lockdown. Άνοιξε ξανά πέντε μήνες αργότερα, στις 17 Μαΐου 2021, αλλά οι συνήθεις εργασίες συντήρησης στις ελληνικές γκαλερί συνεχίστηκαν, με συνέπεια να παραμείνουν κλειστές.
Μενδώνη: Τα Γλυπτά να επιστρέψουν στη γενέθλια γη
Σε χθεσινή ερώτηση που υπέβαλε το Art Newspaper Greece για δημοσίευμα της βρετανικής έκδοσής του σχετικά με την κατάσταση της αίθουσας των Γλυπτών του Παρθενώνα, στο Βρετανικό Μουσείο, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη απάντησε τα εξής:
«Δεν είναι η πρώτη φορά που δημοσιεύονται φωτογραφίες, οι οποίες αποκαλύπτουν ότι οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο, όχι μόνο δεν είναι οι ενδεδειγμένες, αλλά είναι από προσβλητικές έως επικίνδυνες. Τον Σεπτέμβριο του 2019, όταν είχαν δημοσιευθεί αντίστοιχες φωτογραφίες, είχαμε τονίσει ότι οι εικόνες αυτές ενισχύουν απόλυτα το δίκαιο, διαρκές και αδιαπραγμάτευτο αίτημα της Ελλάδας για την επανένωση των Γλυπτών. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα, του κορυφαίου μνημείου του Δυτικού Πολιτισμού, πρέπει να επιστρέψουν στη γενέθλια γη, να πάψουν να είναι αποκομμένα από το μνημείο, στο οποίο ανήκουν και από το οποίο αποσπάστηκαν βίαια, και να εκτεθούν ξανά στο αττικό φως».
Διαβάστε ακόμη:
Τα μυστικά της Αμαρυσίας Αρτέμιδος στο φως – Ανασκαφές στην Αμάρυνθο
Μενδώνη για Τατόι: Επτά κτήρια με ζημιές, μεγάλο μέρος του δάσους κάηκε από τη φωτιά
Στο σφυρί 11 Πικάσο του θρυλικού Bellagio
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Kαιρός: Καταιγίδες και χιονοπτώσεις από σήμερα – Ποιες περιοχές επηρεάζονται περισσότερο
- Τραμπ: Ποιον δισεκατομμυριούχο επενδυτή επέλεξε για υφυπουργό Άμυνας
- Νέα «λαϊκά έντοκα» – Τοποθετήσεις σχεδόν 1 δισ. ευρώ σε ένα χρόνο – Κυνηγούν τις αποδόσεις οι καταθέτες
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι