ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ο Βασίλης Θεοχαράκης επιτρέπει πριβέ ξενάγηση στη ζωγραφική γεωγραφία του.
Με το προνόμιο -για τους καλεσμένους σε αυτήν την μυσταγωγική εμπειρία-, να ξεναγηθούν από τον εκλεκτό επιμελητή και ιστορικό τέχνης Τάκη Μαυρωτά.
Ο οποίος άλλωστε υπήρξε και επιμελητής της πρόσφατης αυτής έκθεσης ζωγραφικών έργων από τον Βασίλη Θεοχαράκη με τίτλο Στην Άκρη. Χθες βράδυ μόλις έριξε την αυλαία της. Ύστερα από το πέρας της πριβέ ξενάγησης.
Ο Τάκης Μαυρωτάς παραμένει βέβαια διευθυντής του Ιδρύματος Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη.
Έπεα Πτερόεντα
Η αφήγηση του Τάκη Μαυρωτά όσον αγορά το έργο του Βασίλη Θεοχαράκη χρησιμοποιεί έπεα πτερόεντα. Όπως δηλαδή εξιστορούσε ο Όμηρος, με λόγια αιχμηρά και ακρβή σαν βέλη αλλά και ταυτοχρόνως ποιητικά. Με έννοιες που πετάνε σαν φευγαλέες εντυπώσεις.
Εξάλλου, και ο ίδιος ο Βασίλης Θεοχαράκης εμφάνιζε πάντα δύο όψεις: Από τη μια, ο τρομερά επιτυχημένος, αυτοδημιούργητος, σκληρός επιχειρηματίας. Από την άλλη, ο πνευματικός ζωγράφος, ο μαθητής στο εργαστήρι του Παπαλουκά. Ο πνευματικός μόχθος, η έντονη μεταφυσική ανησυχία αποδεικνύονται εξίσου απαιτητικά με τον κόσμο των επιχειρηματικών συναλλαγών.
Ένας γρίφος
Τα εντυπωσιακά, τραχιά βράχια στα ταμπλό του, που με τόση πλαστικότητα διαχρονικά φιλοτεχνεί, θυμίζουν στο θεατή αυτήν την φαινομενική αντίφαση. Ο άνθρωπος παραμένει πάντα ένας θαυμαστός γρίφος.
Η ποιήτρια Ιουλίτα Ηλιοπούλου (και για τους πιο νέους: η πάλαι ποτέ συμβία του Ελύτη), παρατήρησε για τη νέα δουλειά του Βασίλη Θεοχαράκη:
«Στην άκρη της ξηράς που μπαίνει στη θάλασσα, στην άκρη του χρόνου, στην άκρη της πραγματικότητας που σβήνεται στ’ όνειρο… Στην άκρη του ρεαλιστικού που μεταβάλλεται σε φανταστικό και αντιστρόφως. Στην άκρη του βλέμματος, εκεί που το φυσικό τοπίο γίνεται μια ασυνείδητη σχεδόν αντανάκλαση της ψυχής, με τη σαγήνη των χρωμάτων και την ταραχή μορφών, αυτόνομων θα ‘λεγες. Η πάλλουσα ζωγραφική επιφάνεια είναι και πάλλουσα σκέψη, επιθυμία ζωής, πάλλουσα αίσθηση. Μία ζωγραφική που συναισθηματοποιεί ηθελημένα ή άθελά της το οικείο και μαγικό θαλασσινό τοπίο, το εξαιρετικά πυκνό κόσμο των φυλλωμάτων. Μία ζωγραφική Από την άκρη τ ’ουρανού ως το βάθος της καρδιάς!».
Η έκθεση Στην άκρη του Βασίλη Θεοχαράκη στο Ίδρυμα Β & Μ Θεοχαράκη, συνοδεύεται από πολυσέλιδο ομότιτλο κατάλογο (εκδ. Μέλισσα) με όλα τα εκτιθέμενα έργα.
Συμπεριλαμβάνει κείμενα των Christopher Hudson (τ. Διευθυντής Εκδόσεων του Μητροπολιτικού Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης), Τάκη Μαυρωτά, Claudio Strinati (τ. Έφοροςτων Μουσείων της Ρώμης), Παναγιώτη Τέτση, ΜαρίναςΛαμπράκη-Πλάκα και Άγγελου Δεληβορριά.
Διαβάστε επίσης
Βασίλης Θεοχαράκης: Η Ελλάδα μέσα από τη ζωγραφική
Μαρίνα Μήλιου Θεοχαράκη: «Να βγάλει φτερά» το Ίδρυμα Θεοχαράκη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike