ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Με απασχολεί το θέμα της αγάπης και του έρωτα», επισημαίνει η ζωγράφος Βαρβάρα Λιακουνάκου. Στη γκαλερί Citronne παρουσιάζει σειρά είκοσι έργων που επεξεργάζονται τον αιώνιο γρίφο.
Μοναχικές φιγούρες
Αντλεί έμπνευση από την ποίηση και τη φιλοσοφία του σπουδαίου μύστη ποιητή της Ανατολής Τζελαλαντίν Ρουμί (1207-1273) μετουσιώνοντας στον καμβά της τις κρυστάλλινες πνευματικές διαδρομές του για τον θείο έρωτα.
Όπως διευκρινίζει η Βάρβαρα Λιακουνάκου, «εκθέτω έργα με ζευγάρια και μοναχικές φιγούρες που αναζητούν την ένωση μέσα από την εξερεύνηση του εαυτού τους».
Διαφορετική πορεία
Η πρωτότοκη κόρη του επιχειρηματία Θωμά Λιακουνάκου επέλεξε μία εντελώς διαφορετική επαγγελματική πορεία και έχει διαπρέψει.
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978. Σπούδασε ζωγραφική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Φλωρεντίας (1997-2001).
Έζησε και εργάστηκε στην Αθήνα, τη νότια Κρήτη και τη Νέα Υόρκη (2001-2014).
Συνδιοργανώνει στην Κρήτη τo καλλιτεχνικό εργαστήρι και κέντρο φιλοξενίας Mudhouse Residency, στον Άγιο Ιωάννη της Κρήτης διδάσκοντας ζωγραφική.
Επίσης, είναι ιδρυτικό μέλος και συνδιοργανώτρια του παρόμοιου, αθηναϊκού Athena Standards Residency.
Ένωση φόρμας με περιεχόμενο
Με την ενότητα αυτή των έργων από τη Βαρβάρα Λιακουνάκου, εγκαινιάζεται η συνεργασία της με την γκαλερί Citronne Gallery.
Η έκθεση με τίτλο «Ένωση», περιλαμβάνει ενότητα με δέκα πέντε έργα σε καμβά και δέκα έργα σε χαρτί της περιόδου 2017-2021.
Σε αυτές τις πολύ πυκνές συνθέσεις της Βαρβάρας Λιακουνάκου, η μορφή ταυτίζεται με το περιεχόμενο. Οι πλαστικές μορφές της συλλαμβάνονται οργανικά πάνω στο ταμπλό, ενυφαίνοντας παράλληλα το ύφος με τη θεματολόγια της.
Λαδοπαστέλ σαν στιλό μελάνης
Όπως θα παρατηρήσει η γνωστή επιμελήτρια Ελισάβετ Πλέσσα, «σε πολλούς καμβάδες των τελευταίων πέντε ετών γίνεται αποκλειστική χρήση του λαδοπαστέλ, το οποίο η Βαρβάρα Λιακουνάκου χειρίζεται όπως το στιλό μελάνης στα χαρτιά της».
Δημιουργούνται έτσι «καταιγίδες γραμμών που συνδιαλέγονται με το λευκό του χαρτιού ενώ διαμορφώνουν τα εικονιζόμενα», συνεχίζει η επιμελήτρια της έκθεσης.
«Στα έργα αυτά, αναζητήσεις της διαφάνειας, όλα ρυθμίζονται από τις ανταύγειες που διαπερνούν τα πλέγματα των γραμμών. Ακόμα και το μαύρο λειτουργεί διαφορετικά σε αυτές τις πρόσφατες συνθέσεις, δείχνοντας το φως και όχι το σκοτάδι. Τα περιγράμματα χάνουν τη σαφήνειά τους και τα χρώματα εγκαταλείπουν την έντασή τους για χάρη ενός αντιφεγγίσματος που προσδίδει μια αίσθηση ιερού στις παραστάσεις αυτές».
Γιατί τα πράγματα έλκονται και απωθούνται;
Όπως έχει παρατηρηθεί και στο παρελθόν για την ιδιοφυή τεχνοτροπία της, η Βαρβάρα Λιακουνάκου επιμένει σχεδόν εμμονικά στο σφιχταγκάλιασμα της ένωσης των δύο μορφών, «που δεν αθροίζονται παρά ενσωματώνονται σε μία φόρμα, ενιαία και αξεχώριστη».
Στο σμίξιμό τους εντοπίζεται ο αδιόρατος ερωτισμός και το επίμονο ερώτημα «γιατί τα πράγματα έλκονται και μαγνητίζονται, και γιατί απωθούνται», γιατί τα πράγματα είναι άυλη ενέργεια και μαζί πεπερασμένη ύλη.
Πληροφορίες
Στο πλαίσιο της έκθεσης θα παρουσιαστεί η μονογραφική έκδοση «Ένωση» που σχεδιάστηκε και τυπώθηκε στο Τορίνο από τον εκδοτικό οίκο Umberto Allemandi.
Βαρβάρα Λιακουνάκου
«Ένωση»
Επιμέλεια: Ελισάβετ Πλέσσα
Πατριάρχου Ιωακείμ 19 4ος όροφος 10675 Αθήνα
Η έκθεση εγκαινιάστηκε την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022.
Διάρκεια: 24 Φεβρουαρίου 2022 – 2 Απριλίου 2022.
Διαβάστε επίσης Διπλή εικαστική απόλαυση στον Πόρο: Αρχαιολογικό μουσείο και γκαλερί Citronne
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike