Ο πίνακας του Τζιακομέτι, μία νεκρή φύση του 1958 με τίτλο «Μήλα» είναι από τα λίγα λάδια που ζωγράφισε ο γνωστός περισσότερο για τα εικονιστικά γλυπτά του καλλιτέχνης και στη δημοπρασία αναμένεται να φθάσει στο 1.000.000 έως 1.500.000 ευρώ. Όσο για το δεύτερο έργο, του Μπρακ, που τιτλοφορείται «Το βάζο με τα ηλιοτρόπια» η εκτίμηση είναι πολύ χαμηλότερη, συγκεκριμένα από 150.000-250.000.
Ο Ιταλογάλλος ηθοποιός και τραγουδιστής, με καριέρα που διήρκεσε πέντε δεκαετίες _πέθανε το 1991 σε ηλικία 70 ετών _ υπήρξε δημοφιλής προσωπικότητα στον κόσμο θεάματος αλλά και των εικαστικών, αφού μεταξύ των φίλων του ήταν ο Πικάσο, ο Ζαν Πολ Σαρτρ, ο ποιητής Ζακ Πρεβέρ και ο βραβευμένος με Όσκαρ Κώστας Γαβράς, που τον είχε σκηνοθετήσει σε μια σειρά ταινιών, συμπεριλαμβανομένου του θρυλικού «Ζ» (1969) ), αλλά και της «Ομολογίας» (1970) και φυσικά της «Κατάστασης πολιορκίας» (1972).
Ποιος ήταν ο Υβ Μοντάν;
Μεγαλωμένος σε μια εργατική οικογένεια στη Μασσαλία, ο Μοντάν είχε πει, ότι δεν καταλάβαινε τίποτε από τη σύγχρονη τέχνη ως τη στιγμή όμως που έγινε κι αυτός μέλος των καλλιτεχνικών κύκλων του Παρισιού. Έτσι γρήγορα, στα 40 του χρόνια είχε γίνει ήδη ένας καλός συλλέκτης.
Ο Υβ Μοντάν είχε γεννηθεί ως Ίβο Λίβι στην Τοσκάνη και είχε εγκατασταθεί στη Γαλλία με τους γονείς του ενώ ήταν ακόμη δύο ετών. Γνωστός για την απαλή, βαρύτονη φωνή του αναφερόταν συχνά ως η απάντηση της Γαλλίας στον Φρανκ Σινάτρα κι είχε γίνει ήδη γνωστός ως τραγουδιστής, πριν να παίξει στον κινηματογράφο στη δεκαετία του 1940. Υπήρξε μάλιστα ο πρώτος δημοφιλής τραγουδιστής που έδωσε ρεσιτάλ στο Metropolitan Opera House της Νέας Υόρκης, το 1977.
Με ξεκάθαρο λόγο και έντονες πολιτικές απόψεις, η προσωπική ζωή του δεν ήταν χωρίς αμφισβήτηση. Παντρεμένος με την ηθοποιό Σιμόν Σινιορέ για 34 χρόνια _μέχρι το θάνατό της το 1985 _ θεωρούνταν οι δυο τους ζευγάρι με μεγάλη δύναμη και όχι μόνο στον κόσμο της τέχνης. Βέβαια ο Υβ Μοντάν είχε και μία διαβόητη σχέση με τη Μέριλιν Μονρόε, συμπρωταγωνίστριά του στην ταινία με τον προφητικό γι΄αυτούς τίτλο «Let’s Make Love» του 1960.
Παρά αυτή τη μεγάλη και κακή δημοσιότητα, που πήρε όμως αυτή η σχέση, η φήμη του ως γαλλικού, εθνικού θησαυρού παρέμεινε ανέπαφη καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, κυρίως λόγω της προσωπικής γοητείας του.
Ο Υβ Μοντάν απέκτησε τον πίνακα του Μπρακ από την «Galerie Louise Leiris» του Παρισιού ενώ το λάδι του Τζιακομέτι από την «Galerie Maeght», επίσης στο Παρίσι, πριν από το 1969. Είναι παρόμοιος μάλιστα με έναν παλαιότερο πίνακα του 1937, με τίτλο «Νεκρή φύση με ένα μήλο», ο οποίος βρίσκεται τώρα στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν