ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Προσθέτοντας, μάλιστα, ότι θα προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες γι’ αυτό, έτσι είχε ήδη επικοινωνία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου) Στέφανο Βλαστό, στον οποίο εκδήλωσε τον ενδιαφέρον του δήμου.
Όπως ενημέρωσε, εξάλλου, το Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Μπακογιάννης, η πρότασή του αφορά στην παραχώρηση του κτηρίου, ακολουθώντας «το μοντέλο Λυκαβηττού», έστω και με αντίτιμο. Να σημειωθεί ότι η πρόταση έρχεται τη στιγμή που η Αστυνομία προσπαθεί τις τελευταίες ημέρες να σφραγίσει το κτήριο, το οποίο «διεκδικείται» ως αυτοδιαχειριζόμενος πολιτιστικός χώρος από ομάδες πολιτών, ήδη από το 2011.
Στην ουσία, πρόκειται για κατάληψη του κτηρίου από την Κίνηση Μαβίλη, την Κίνηση Κατοίκων Ψυρρή και άλλες ακόμη, που λειτουργούν το χώρο με διάφορες εκδηλώσεις. Οι προσπάθειες, εξάλλου, που έχουν γίνει κατά καιρούς για την απομάκρυνσή τους έχουν αποβεί άκαρπες.
Συγκεκριμένα, το 2012 το τότε ΤΑΙΠΕΔ είχε ζητήσει την αποχώρησή τους, προκειμένου να το ενοικιάσει, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, ενώ το 2016 προχώρησε σε διακοπή του ρεύματος, που εν τέλει όμως επανασυνθέθηκε. Στην επέμβαση της Αστυνομίας πάντως, χθες το πρωί ήταν παρών και ο επικεφαλής της παράταξης «Ανοιχτή Πόλη» στον δήμο Αθηναίων, Νάσος Ηλιόπουλος, ο οποίος δήλωσε, ότι κατέθεσε μήνυση εναντίον του συνεργείου που είχε αναλάβει το σφράγισμα του κτηρίου, δεδομένου ότι δεν υπήρχε άδεια από την Διεύθυνση Νεωτέρων Μνημείων του ΥΠΠΟ. Αναμένεται έτσι η εξέλιξη του θέματος, καθώς και το μέλλον της πρότασης Μπακογιάννη.
Θυμίζουμε, ότι το Θέατρο Εμπρός είχε πάρει το όνομά του από την εφημερίδα «Εμπρός», της οποίας το τυπογραφείο στεγαζόταν από τον Μεσοπόλεμο σ’ αυτό το κτήριο της Ρήγα Παλαμήδου 2 στου Ψυρρή. Πρόκειται για ένα κτήριο διατηρητέο, καθώς κατασκευάστηκε στην το 1933 στα λιτά αρχιτεκτονικά πρότυπα της εποχής, ενώ της ίδιας περιόδου είναι και η εμβληματική πινακίδα με την επωνυμία του στην ταράτσα του κτηρίου.
Σημαντικά, όμως, ήταν και τα μηχανήματα που είχαν απομείνει στο εσωτερικό του, ένα σύνολο τελικά, το οποίο είχε οδηγήσει στον χαρακτηρισμό του από το υπουργείο Πολιτισμού το 1989, δεδομένου, ότι σχετίζεται με την πνευματική ζωή της χώρας, τον περασμένο αιώνα, καθώς και με την ιστορία της δημοσιογραφίας.
Δυστυχώς, όμως, στη συνέχεια όλος ο εξοπλισμός του «εξαφανίστηκε». Σημειώνεται, ότι η εφημερίδα «Εμπρός» είχε πρωτοεκδοθεί το 1896 από τον εκ Μάνης ορμώμενο Δημήτρη Καλαποθάκη, ο οποίος προηγουμένως είχε εκδώσει και άλλα έντυπα.
Οι σπουδαιότερες πέννες της εποχής, Ιωάννης Κονδυλάκης, Εμμανουήλ Ροΐδης, Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης και Γρηγόριος Ξενόπουλος συνεργάζονταν στην εφημερίδα του, η οποία συνέχισε να εκδίδεται, αν και όχι στις πρώτες της δόξες ως τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μετά το 1945, η εφημερίδα επανακυκλοφόρησε, αλλά μόνον ως το 1953, που έκλεισε οριστικά.
Το 1988 το κτήριο περιήλθε στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (τότε), από την οποία μισθώθηκε από τον νεοϊδρυθέντα Θεατρικό Οργανισμό «Μορφές» των Δημήτρη Καταλειφού, Γιώργου Κέντρου, Ράνιας Οικονομίδου και Τάσου Μπαντή. Τα εγκαίνια είχαν γίνει το 1990, ενώ στη συνέχεια ο θίασος διαφοροποιήθηκε ως προς την σύνθεσή του, έχοντας πάντα ωστόσο ρεπερτόριο αξιώσεων. Ως το 2007, όμως, ο πρόωρος θάνατος του Τάσου Μπαντή έφερε την οριστική λήξη και της χρήσης του θεατρικού, πλέον, χώρου.
Διαβάστε ακόμη:
Ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος αφηγείται την ιστορία μιας μεγάλης οικογένειας: της δικής του
Ελληνική Επανάσταση: Οι ήρωες του ξίφους και της γραφίδας, έκθεση στη Βουλή
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Eurobank: Οι λόγοι πίσω από το διαχρονικά «φουσκωμένο» ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών
- Χαρδαλιάς από τη Δυτική Αττική: «Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο»
- Σουηδία: Η στήριξη της Ουκρανίας είναι επένδυση στη δική μας ασφάλεια
- Πάρε έως και 10 μόρια παρακολουθώντας το πρόγραμμα Κυβερνοεκφοβισμός και Διαδικτυακή Παραβατικότητα Ανηλίκων