ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το «Κεφάλι» του Πικάσο, ένα μικρό έργο του 1970 και «Ο άνθρωπος που προσεύχεται» του Σαγκάλ (1971) είχαν εκτιμώμενη αξία τη στιγμή της κλοπής τους περί το 1 εκατομμύριο δολάρια ενώ και η αξία των κοσμημάτων άγγιζε τις 700.000 δολάρια. Και εδώ –αν εξαιρεθούν τα κοσμήματα- θυμάται κανείς την κλοπή του δικού μας Πικάσο από την Εθνική Πινακοθήκη, το 2012 για να εντοπισθεί, το 2021.
Ο συλληφθείς, παρ’ ότι δεν κατονομάστηκε από τις βελγικές αρχές, παρά μόνον ως Daniel Z φέρεται να είναι ένας 68χρονος ισραηλινός έμπορος πολυτελών ρολογιών με ιστορικό ωστόσο, και στην πώληση κλεμμένων έργων. Όσο για τους ιδιοκτήτες των πινάκων αναφέρεται, ότι είναι η οικογένεια Χερτσικόβιτς, πολύ γνωστή στο χώρο των συλλεκτών έργων τέχνης.
Γι’ αυτό άλλωστε και το σπίτι τους ήταν εξοπλισμένο με σύστημα συναγερμού προηγμένης τεχνολογίας, το οποίο ωστόσο, οι κλέφτες κατόρθωσαν να εξουδετερώσουν και να μπουν σ΄αυτό απαρατήρητοι, τη στιγμή, που κανένας από τους ενοίκους δεν ήταν παρών.
Η σύλληψη
Όπως λένε πλέον οι αστυνομικοί η ληστεία είχε σχεδιαστεί πολύ προσεκτικά ενώ το γεγονός, ότι οι δράστες άφησαν πίσω τους πολλούς, άλλους πίνακες, που υπήρχαν στο σπίτι φανερώνει, ότι στόχος τους ήταν μόνον τα συγκεκριμένα έργα. Στα ίχνη τους έφθασαν, όπως ανακοινώθηκε, ύστερα από έρευνες μηνών και αναζήτησης στον υπόκοσμο του Βελγίου.
Η αρχή έγινε το 2022, όταν υπήρξε η πληροφορία, πως ο Πικάσο και ο Σαγκάλ προσφέρονταν από έναν έμπορο τέχνης στην πόλη Ναμίρ. Ακολούθησε πολύμηνη παρακολούθηση και τελικά έφοδος, στις 10 Ιανουαρίου στο σπίτι του υπόπτου, ο οποίος βρέθηκε να έχει στην κατοχή του μεγάλο χρηματικό ποσό, όχι όμως και τα κλεμμένα. Αλλά παρ’ ότι παραδέχθηκε, ότι είχε τους πίνακες αρνήθηκε να συνεργαστεί και να ομολογήσει πού βρίσκονταν. Έτσι τόσο ο ίδιος όσο και η σύζυγός του συνελήφθηκαν και οδηγήθηκαν στο δικαστήριο, όπου κατηγορήθηκαν για εμπόριο κλεμμένων έργων τέχνης. Τελικά όμως, συνελήφθη μόνον ο έμπορος.
Μία ημέρα μετά πάντως, εντοπίσθηκαν σε μια αποθήκη στην Αμβέρσα και οι πίνακες, συσκευασμένοι και ερμητικά κλεισμένοι σε ξύλινα κουτιά, έχοντας ακόμη τις κορνίζες τους, και σε άψογη κατάσταση. Κανένα ίχνος ωστόσο, από τα οικογενειακά κοσμήματα, που ως γνωστόν ακολουθούν άλλους δρόμους παράνομης διακίνησης, αν και εφ΄όσον βέβαια έχουν παραμείνει ατόφια και δεν έχουν αποσυναρμολογηθεί.
Διαβάστε επίσης:
Μουσείο Ακρόπολης: Ακουστική ξενάγηση στην έκθεση «ΝοΗΜΑΤΑ»
Ψεύτικο ή αληθινό; Τα πλαστά έργα τέχνης αποκαλύπτουν τα μυστικά τους
Εδουάρδος Σακαγιάν – Όταν οι στέγες του Παρισιού γίνονται ζωγραφική
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΣΥΡΙΖΑ για Ν. Ρωμανό: Παλιές αστυνομικές πρακτικές που δεν αρμόζουν σ’ ένα σύγχρονο κράτος δικαίου
- Ουκρανία: Οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν χάσει το 40% των εδαφών που κατέλαβαν στο Κουρσκ, μετά τις αντεπιθέσεις
- WSJ: Την Μπρουκ Ρόλινς φέρεται να επιλέγει τελικά ο Τραμπ για το Υπουργείο Γεωργίας
- Ο ταλαντούχος Mr Φάις και οι νέες επενδύσεις του ομίλου