ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως αναφέρεται από το ΥΠΠΟ η αρμόδια επιτροπή επέλεξε κατά πλειοψηφία την ταινία του Νίκου ύστερα από διεξοδική συζήτηση, που έγινε μέσω τηλεδιάσκεψης στις 27 Οκτωβρίου, όπως προβλέπεται από το σχετικό νόμο. Σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής η ταινία επελέγη για «την καλή φωτογραφία της, την οικουμενικότητα και την επικαιρότητα του θέματος που τη διακρίνει».
Να σημειωθεί μάλιστα, ότι η διάσημη ηθοποιός Κέιτ Μπλάνσετ θα είναι η executive producer για την ταινία αναλαμβάνοντας, μέσω της εταιρείας παραγωγής της, Dirty Films την προώθησή της ταινίας στην Αμερική και τα φετινά Όσκαρ. Η ίδια έχει χαρακτηρίσει την ταινία μία «αξέχαστη εμπειρία».
Τα «Μήλα» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Νίκου, που αφηγείται το χρονικό μιας επιδημίας, κατά την οποία οι άνθρωποι μιας πόλης παρουσιάζουν μια ξαφνική αμνησία. Πρόκειται για μία μαύρη κομεντί, που όταν παίχτηκε τον Σεπτέμβρη στο 77ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας έλαβε εξαιρετικές κριτικές. Ο Xan Brooks της Guardian, για παράδειγμα, την χαρακτήρισε ως «υπέροχα καυστική και ως μια τρομερά ανατριχιαστική αναπαράσταση μιας επιδημίας», προσθέτοντας πως «διακρίνεται για την ευγένεια των εικόνων της και την διάθεσή της να ταξιδεύει». Ενώ ο Peter Debruge του Variety ανέφερε ότι πρόκειται για «μια μεταφορική περίπτωση αμνησίας που βρίσκει αντίκρισμα στον πραγματικό κόσμο μέσα από την τόσο ευγενικά παράλογη σκηνοθετική ματιά του Χρήστου Νίκου». Μη παραλείποντας να κάνει συγκρίσεις με μια αντιστροφή της ιδέας του σεναριογράφου της ταινίας «Η Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» Τσάρλι Κάουφμαν.
Ήρωας της ταινίας είναι ένας άνδρας, που ερμηνεύει ο Άρης Σερβετάλης, που πάσχει από απώλεια μνήμης σε μια πόλη που ξαφνικά ένα μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει αρχίσει να ξεχνά. Ο ίδιος μπαίνει σε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την δημιουργία μιας καινούργιας ζωής για τους αμνησιακούς και εκεί θα συναντήσει μία γυναίκα (Σοφία Γεωργοβασίλη) .
Ο Χρήστος Νίκου έχει δουλέψει ως βοηθός σκηνοθέτη, μεταξύ άλλων στον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου και στο «Πριν τα Μεσάνυχτα») του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ ενώ έχει γυρίσει επίσης μία μικρού μήκους ταινία, το «KM».
Να σημειωθεί πάντως, ότι η μοναδική ελληνική ταινία που είχε φθάσει στην τελική πεντάδα του Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας ήταν ο «Κυνόδοντας» του Λάνθιμου το 2010. Άλλες επίσημες συμμετοχές της Ελλάδας στα Όσκαρ ήταν το «Attenberg» της Αθηνάς Τσαγγάρη ( 2011), ο «Άδικος κόσμος» του Φίλιππου Τσίτου (2012), το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» του ΄Εκτορα Λυγίζου (2013), η «Μικρά Αγγλία» του Παντελή Βούλγαρη (2014), το «Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα (2015), το «Chevalier» της Αθηνάς Τσαγγάρη ( 2016), το «Amerika Square» του Γιάννη Σακαρίδη (2017), η «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου (2018) και «Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου πέρυσι.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ισπανία: Αύξηση του έκτακτου φόρου στα υπερκέρδη των τραπεζών
- Υπουργείο Εργασίας: Απόφαση παράτασης της αρμοδιότητας του ΝΑΤ σε θέματα παροχών συντάξεων και εφάπαξ ναυτικών
- Ουκρανία: Το κοινοβούλιο ακύρωσε τη σημερινή του συνεδρίαση λόγω κινδύνου για ρωσικό πλήγμα
- ΔΕΗ Ανανεώσιμες: Έναρξη κατασκευής τριών νέων αιολικών πάρκων στην Ελλάδα συνολικής ισχύος 100MW