Εργοτάξιο εξαιρετικών αισθημάτων τιτλοφορείται η ομαδική έκθεση που ανοίγει αύριο στην γκαλερί The Breeder κοιτάζοντας τον κόσμο μέσα από τη γυναικεία ματιά.
Επιχειρείται η εξερεύνηση της διαφορετικότητας του Άλλου, η επιτυχία ή αποτυχία της συνύπαρξης μέσα από διαφορετικά έργα και εκφραστικά μέσα γυναικών καλλιτεχνών οι οποίες ως επί το πλείστον γνωρίζονται μεταξύ τους ή προέρχονται από την ίδια γενιά.
Η έκθεση πραγματοποιείται στον δεύτερο όροφο της γνωστής γκαλερί, το επονομαζόμενο The Breeder Feeder ένα project space που διατηρείται για νέα προγράμματα.
Πορτρέτο της Amelia Webb, δια χειρός Κονστάνς Τένβικ
Την επιμέλεια της έκθεσης υπογράφει η Σοφία Στέβη/ Fokidos και στην έκθεση συμπεριλαμβάνει έργα της μαζί με των Ανιέσκα Πόλσκα (Agnieszka Polska), Νάνα Σαχίνη, Κονστάνς Τένβικ (Constance Tenvik) και Μαριάν Βλάσκιτς (Marianne Vlaschits).
Ο τίτλος της έκθεσης δανείζεται φράση του ποιητή και εκδότη Γιώργου Χρονά από το λογοτεχνικό περιοδικό Οδός Πανός, που εκδίδεται ανελλιπώς από το 1981. Την περίοδο προετοιμασίας της έκθεσης η επιμελήτρια διάβασε τη φράση Εργαστήριο εξαιρετικών αισθημάτων στον υπότιτλο του περιοδικού και αισθάνθηκε ότι ταίριαζε απόλυτα με το πνεύμα και την ατμόσφαιρα που επιθυμούσε να μεταδώσει στην έκθεση.
Όπως σημειώνει η ίδια: «Η έκθεση βασίζεται σε σκέψεις σε σχέση με τις καταστάσεις, με το πώς ταιριάζουν (ή δεν ταιριάζουν) οι άνθρωποι μεταξύ τους, με τα ιδανικά περιβάλλοντα και ίσως ακόμα και με το ποιοι θα μπορούσαν να είναι οι τέλειοι καλεσμένοι σε ένα δείπνο. Το να επιμελούμαι μία έκθεση σαν καλλιτέχνης για μένα έχει να κάνει με το να δημιουργήσω ένα περιβάλλον στο οποίο θα ήθελα να συνυπάρξω».
Και όσον αφορά τις ομότεχνές της: «Όλες οι καλλιτέχνιδες που λαμβάνουν μέρος στην έκθεση είναι σύγχρονές μου, κάποιες από αυτές τις γνωρίζω προσωπικά και κάποιες μέσω των έργων τους. Τα έργα που έχω διαλέξει να δείξω σε αυτή την έκθεση έχουν να κάνουν με την ανθρώπινη ύπαρξη, τον “Άλλο” και την διαφορετικότητα ως κατάσταση αλλά και ως ανάγκη της ανθρώπινης φύσης».

Τα υποδειγματικά ενδοσκοπικά βίντεο της Πόλσκα στη σειρά Ask the Siren (δείγμα στην κεντρική εικόνα) συνδέονται με την πολωνική ταυτότητα αλλά μέσω της ποιητικής της εικονοποιίας εκφράζεται καθολικά για το τι συμβαίνει όταν αισθάνεται κανείς ξένος από τον εαυτό σου, «σε σχιζοφρενική διχοτόμηση». Το Leisure Time of a Firearm αποτελεί αφηρημένο, μονότονο βίντεο με ένα πιστόλι να στοχεύει σχεδόν εξ’ επαφής στο μάτι.

Η Νάνα Σαχίνη δημιουργοί τερατόμορφες, θηλυπρεπείς φιγούρες, όγκους που απλώνονται και καταλαμβάνουν το χώρο και βρίσκονται χαμένοι στον απροσδιόριστο χρόνο -μυθολογικοί χαρακτήρες που γοητεύουν και απωθούν ταυτόχρονα.

Οι «πίνακες δωματίου» όπως χαρακτηρίζει τα έργα της η Σοφία Στέβη αποτελούν αντανακλάσεις του εαυτού της. Σε πρώτο πλάνο ο θεατής παρατηρεί στοιχεία νεκρής φύσης, ονειρικά έπιπλα, τσιγάρα να καίγονται απουσία προσώπου. Σε δεύτερο πλάνο εμφανίζονται αυτοπροσωπογραφίες που στοιχειώνουν απόκοσμα την παστέλ σκηνή.

Asshole Flowers, Σοφία Στέβη

Οι πίνακες και τα σχέδια της Τένβικ θεωρούνται απόγονοι της μεγάλης παράδοσης της ζωγραφικής πορτρέτου. Ως πλούσια και λεπτομερή πορτραίτα που δείχνουν την ομορφιά, την περιπλοκότητα και την ιδιαίτερη φύση του ανθρώπου, η γνήσια αντανάκλαση του «άλλου».

Αντιθέτως, οι πίνακες της Μαριάν από τη σειρά Love Affairs αγγίζουν τα όρια της αφηρημένης ζωγραφικής. Απροσδιόριστα σχήματα παραπέμπουν σε ένα εξωτικό και αλλόκοτο συνονθύλευμα από γεννητικά όργανα, φυτά και ερωτικά βοηθήματα που συγκεντρώνονται σε σφικτούς εναγκαλισμούς. Στη δουλειά της Βλάσκιτς διακρίνονται στοιχεία κοσμολογίας, επιστημονικής φαντασίας και αισθητικής camp.

Πληροφορίες

Η έκθεση Εργοτάξιο εξαιρετικών αισθημάτων εγκαινιάζεται την Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020, 8-10μμ

Γκαλερί The Breeder

Ιάσονος 45 Αθήνα

Διάρκεια Έκθεσης ως τις 28 Μαρτίου 2020
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 12 – 8μμ, Σάββατο 12 – 6μμ