ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ένα νέο και εύκολα προσβάσιμο ψηφιακό μουσείο κτίζεται αυτή την εποχή στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, με σκοπό να μπορεί να το επισκεφθεί κανείς όποτε επιθυμεί και όπου κι αν βρίσκεται.
Πρόκειται για μία υπηρεσία προς το κοινό του, που μπορεί μεν να ξεκίνησε, λόγω της πανδημίας και της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των μουσείων, ωστόσο έρχεται για να μείνει.
«Οι ψηφιακές δράσεις μας δεν θα αντικαταστήσουν ποτέ τη ζωντανή σχέση με την τέχνη και η φυσική εμπειρία θα είναι πάντα προτεραιότητα», λέει η πρόεδρος του ΜΚΤ κυρία Σάντρα Μαρινοπούλου . «Όμως έτσι θα προσεγγίσουμε «τον ψηφιακό τουρίστα» σε όλα τα σημεία της Ελλάδας και στο εξωτερικό».
Ανεξαρτήτως λοιπόν των προγραμματισμένων δράσεων του μουσείου για το 2021 η νέα στρατηγική του εστιάζει σ΄ ένα νέο πρόγραμμα που απευθύνεται σε μαθητές, παιδιά και ενήλικες, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και φυσικά στους Φίλους του Μουσείου. «Θα προσφέρουμε δωρεάν ό,τι προσφέραμε τόσα χρόνια στο Διαδίκτυο, ενώ με ένα μικρό αντίτιμο, θα μπορεί κανείς να απολαμβάνει διαδικτυακά ολοκληρωμένες κινηματογραφικές αφηγήσεις των εκθέσεών μας, με ξεναγούς τους ίδιους τους επιμελητές μας», όπως λέει η κυρία Μαρινοπούλου παρουσιάζοντας το «phygital», όπως έχει ονομαστεί το ψηφιακό πρόγραμμα του μουσείου (από τις λέξεις (physical και digital).
Έτσι η έκθεση «Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός. Συλλογή Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου», που επρόκειτο να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2020, είναι έτοιμη στο Μέγαρο Σταθάτου και θα εγκαινιαστεί αμέσως μόλις ανοίξουν τα μουσεία. Πρόκειται, όπως είναι γνωστό ήδη για μια πρωτότυπη έκθεση για την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση, που περιλαμβάνει σημαντικά ευρωπαϊκά έργα του 19ου αιώνα και του ελληνικού Νεοκλασικισμού σε διάλογο με αρχαία αριστουργήματα από μεγάλα Μουσεία της Ιταλίας και της Ελλάδας.
Ωστόσο πέραν αυτής:
-To 2021 αναπτύσσεται το πρόγραμμα «Zoom στα σχολεία», με livestreaming προγράμματα για μαθητές πανελλαδικά, που θα αντικαταστήσει τις ημερήσιες επισκέψεις των σχολείων στο Μουσείο. Παράλληλα, τα εργαστήρια του Σαββατοκύριακου για παιδιά και οικογένειες θα προσφέρονται κι αυτά online σε όλες τις γωνιές της Ελλάδας.
-Οργανώνεται live streaming cultural guided tours για ειδικά κοινά (φορείς στο εξωτερικό, πρεσβείες, εταιρείες, συλλόγους), εξάγοντας τον κυκλαδικό πολιτισμό σε όλο τον κόσμο! Παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη virtual ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε στο Hellenic-American Chamber of Commerce στη Nέα Υόρκη, με 400 συμμετέχοντες.
-Δίνεται ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Έτσι στις αρχές του 2020 πραγματοποιήθηκαν VR ξεναγήσεις στην κυκλαδική συλλογή του μουσείου μέσα στα γηροκομεία. Και το επόμενο βήμα είναι η δημιουργία μιας VR περιήγησης στις μόνιμες συλλογές του Μουσείου για ευάλωτα άτομα που δεν μπορούν να το επισκεφθούν. Θα διανεμηθεί σε κέντρα ηλικιωμένων (ΚΑΠΗ), σχολεία ειδικής αγωγής και κέντρα προσφύγων.
-Το 2021 ψηφιοποιούνται και οι δράσεις των Φίλων του Μουσείου. Οι Φίλοι παρακολουθούν σε εβδομαδιαία βάση μια σειρά από virtual events που σχεδιάζονται ειδικά γι’ αυτούς. Και γι΄αυτές χρησιμοποιούνται νέα μέσα και πρωτότυπες θεματικές: Ξεναγήσεις σε σπίτια και στούντιο καλλιτεχνών, όπως του κορυφαίου καλλιτέχνη Jorge Pardo, του Κωνσταντίνου Κακανιά, της Γεωργίας Σαγρή και live streaming performances, με πιο πρόσφατη το virtual cooking με τον Άρη Βεζενέ και τον Γιάννη Βαρελά.
«Ρίχνοντας σήμερα μια ματιά στη δύσκολη χρονιά που μας πέρασε, νιώθω τελικά πως βγήκαμε πιο δυνατοί και πιο σοφοί από αυτήν: Ο «φόβος» και η «αμηχανία» των πρώτων ημερών γρήγορα αντικαταστάθηκαν από την «πρόκληση» για «καινοτομία». Στόχος μας ήταν να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά σας, έστω και διαδικτυακά, δημιουργώντας νέους τρόπους επικοινωνίας», καταλήγει η κυρία Μαρινοπούλου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike