ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ με τις Παράλληλες μητέρες ανοίγει σήμερα την αυλαία του περίοπτου 78ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας.
Παρά την πανδημία θα διεξαχθεί με φυσικό τρόπο, ζωντανά. Όπως άλλωστε και πέρσι, όταν ακόμη δεν είχαν ξεκινήσει οι εμβολιασμοί. Ωστόσο, το να πραγματοποιηθεί με παρουσία κοινού ένα από τα τρία πιο δημοφιλή κινηματογραφικά φεστιβάλ στον κόσμο δεν παύει να δημιουργεί ανησυχία στη γείτονα χώρα. Ειδικά όταν υπάρχει σοβαρή πιθανότητα έξαρσης του κορονοϊού. Το ρίσκο παραμένει μεγάλο.
«Όλοι προβλέπουν ότι το φθινόπωρο του 2021 θα είναι η στιγμή της αναζωπύρωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αλμπέρτο Μπαρμπέρα.
«Δεν είμαστε πλέον τόσο σίγουροι, παρόλο που μας ενθαρρύνει η μεγάλη πίστη στην επιστήμη και η ικανότητα της ανθρωπότητας να αντιδρά ακόμη και στις χειρότερες αντιξοότητες».
Τα μπαράκια και τα εστιατόρια στο Λίντο (το νησάκι της Βενετίας όπου πραγματοποιείται το Φεστιβάλ) έχουν ανοίξει και περιμένουν. Φυσικά θα υπάρχουν προφυλάξεις ώστε η εβδομάδα να κυλήσει χωρίς κρούσματα, με την επιτυχία που σημείωσε και πέρσι.
Η πληρότητα στις αίθουσες δεν θα ξεπερνά το 50%. Σε όλα τα σημεία του Φεστιβάλ θα εφαρμόζονται υποχρεωτικά τεστ κορονοϊού. Επιπλέον γύρω από το Palazzo όπου θα απλωθεί το κόκκινο χαλί θα στηθεί γιγαντιαίο τείχος. Θα εμποδίζει το κοινό να καταπατά τη διατήρηση των αποστάσεων για να πλησιάσει κοντά τους μεγάλους σταρ.
Πολυαναμενόμενες πρεμιέρες
Και θα εμφανιστούν πολλοί φέτος: το Dune του Ντενί Βιλνέβ θα φέρει στο Λίντο τον Τιμοτέ Σαλαμέ και την Ζεντάγια. Πρόκειται για επιστροφή στο μύθο με τον οποίο πρώτος καταπιάστηκε ο καταπληκτικός Ντέιβιντ Λιντς το 1984.
Θα προβληθεί η Τελευταία μονομαχία του Ρίντλεϊ Σκοτ με τον Μπεν Άφλεκ και τον Ματ Ντέιμον. Παίζουν αντιστοίχως των βασιλιά Κάρολο τον 6ο και τον Ζαν ντε Καρούζ που έλυσαν τις διαφορές τους με τη θρυλική ξιφομαχία.
Επίσης, θα προβληθεί η πολυσυζητημένη επιστροφή της Τζέιν Κάμπιον (Το Πιάνο, 1993) στη σκηνοθεσία με το The Power of the Dog (Η εξουσία του σκύλου). Συμπρωταγωνιστούν οι Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Κίρστεν Ντανστ. Ανάμεσα στις μεγάλες πρεμιέρες και το The Card Counter του Πολ Σρέιντερ με τους Όσκαρ Άιζακ και Γουίλεμ Νταφόε μεταξύ άλλων. Όλες προβάλλονται εκτός συναγωνισμού για τη διεκδίκηση του Χρυσού Λέοντα.
Όπως και η πολυαναμενόμενη ταινία της σταρ Μάγκι Τζίλενχααλ που κινηματογράφησε το βιβλίο της Έλενας Φερράντε με σκηνικό τις Σπέτσες. Πρωταγωνιστούν η Ολίβια Κόουλμαν και η Ντακότα Τζόνσον. Στο μπεστσέλερ η δράση εξελίσσεται στη Νάπολη. Αλλά το νησί του Αργοσαρωνικού διαθέτει οπωσδήποτε περισσότερο κάλλος…
Στο διαγωνιστικό τμήμα συμμετέχουν πολλές ιταλικές ταινίες. Η πιο αξιοσημείωτη για το κοινό εκτός ιταλικών συνόρων, το Χέρι του θεού (Stata la mano Di Dio) που υπογράφει ο Πάολο Σορεντίνο.
Ατελείς μητέρες
«Μερικά πράγματα μπορούν να ανακαλυφθούν μόνο στη μεγάλη οθόνη, στο σκοτάδι, μαζί με ανθρώπους που δεν ξέρουμε». Τάδε έφη ο Πέδρο Αλμοδόβαρ στο περσινό 77ο Φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας. Εκεί παρουσιάστηκε η αγγλόφωνη μικρού μήκους ταινία του με πρωταγωνίστρια την Τίλντα Σουίντον. Η αγγλίδα πρωταγωνίστρια των σπουδαίων σκηνοθετών τελούσε πέρσι και χρέη προέδρου της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ. Φέτος προεδρεύει ο Πονγκ Τσουν-χο (Παράσιτα).
Στο φιλμ Παράλληλες μητέρες (Madres Paralelas) ο Πέδρο Αλμοδόβαρ επιστρέφει στην κορυφαία του μούσα Πενέλοπε Κρουζ. Συμπρωταγωνιστεί με τις Αλτάνα Σάντσεζ Χιχόν, Μιλένα Σμιτ, Τζουλιέτα Σεράνο (Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, 1988) και την έτερη αγαπημένη Ρόζι ντε Πάλμα (μεταξύ 1987-1989 τη χρησιμοποίησε αδιάλειπτα).
Μετά το συγκλονιστικό Πόνος και δόξα (2019, με τον Αντόνιο Μπαντέρας) επιστρέφει λοιπόν στο σύμπαν το γυναικών, που παίζει στα δάχτυλα. Πρόκειται για δυνατό δράμα με τρεις μητέρες «ατελείς στο ρόλο τους», όπως ο ίδιος διευκρίνισε. Η μητρική ανεπάρκεια παραμένει για τον σκηνοθέτη αέναη πηγή έμπνευσης.
Ο Αλμοδόβαρ όμως τη βλέπει και την εκθειάζει με συμπόνοια και τρυφερότητα. Άπλετο χιούμορ. Εξάλλου, από το 1999 με την ταινία Όλα για τη μητέρα μου (1999) είχε κερδίσει το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, μεταξύ άλλων μεγάλων βραβείων. Ενώ οι μητέρες κατακλύζουν τη φιλμογραφία του, οι ηρωίδες στο νέο του φιλμ υποτίθεται ότι διαφέρουν από όλες τις προηγούμενες.
«Στη Βενετία γεννήθηκα ως σκηνοθέτης»
Το φιλμ έχει συμπεριληφθεί στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ και θα διεκδικήσει το Χρυσό Λέοντα. Η κάμερα ακολουθεί δύο κυρίως γυναίκες τη Τζάνις και την Άνα που βρίσκονται τυχαία στο ίδιο δωμάτιο νοσοκομείου για να γεννήσουν. Φυσικά, ανύπαντρες. Έμειναν έγκυες κατά λάθος. Η μεσόκοπη Τζάνις δεν μπορεί να συγκρατήσει τον ενθουσιασμό της. Αλλά η έφηβη Άνα έχει ψυχικά τραυματιστεί και τρέμει από το φόβο της.
Η Τζάνις προσπαθεί να την ενθαρρύνει. Κυκλοφορούν σαν φαντάσματα στους διαδρόμους του νοσοκομείου συζητώντας πιθανά σενάρια. Έτσι δημιουργείται ανάμεσά τους ένας άρρηκτος δεσμός. Η ειμαρμένη θα περιπλέξει τα πράγματα και θα αλλάξει άρδην τη ζωή τους. Οι δύο ηρωίδες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν διλήμματα και τραγικές ανατροπές.
«Στη Βενετία γεννήθηκα ως σκηνοθέτης το 1983 με τις “Αμαρτωλές Καλόγριες”» δήλωσε ο ισπανός σούπερ σταρ. «Τριάντα οκτώ χρόνια μετά, το φεστιβάλ με προσκαλεί να σηκώσω την αυλαία του. Δεν μπορώ να περιγράψω τη χαρά και την τιμή που νιώθω, τι σημαίνει αυτή η πρόσκληση για μένα, χωρίς να φανώ γραφικός. Είμαι ευγνώμων στο φεστιβάλ για αυτή τη διάκριση και ελπίζω να φανώ αντάξιος…».
Υπάρχει και άλλη, επίσημη επέτειος: Με τη 78η διοργάνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας συμπληρώνονται ενενήντα χρόνια από τη γέννησή του. Αναμένεται θεαματικό.
Διαβάστε επίσης:
Ηλιοδώρα Μαργέλλου: Με τα Δύο Χωριά στη φουάρ της Κοπενχάγης
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση