ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Ουδέν γλυπτό «καταστράφηκε» στην Ακρόπολη. Προς απογοήτευση των fake news, που δημοσιεύθηκαν σε εφημερίδα του αντιπολιτευόμενου Τύπου, μεταφέροντας «ειδήσεις» χωρίς κανέναν έλεγχο για την αλήθεια και στην εγκυρότητά τους.
Αλλά και ο ανελκυστήρας για την άνοδο στον ιερό βράχο λειτουργεί κανονικά και χωρίς κανένα πρόβλημα, διαψεύδοντας την επίσης δημοσιευμένη ως είδηση, πλην όμως, ψευδή και προφανώς κατασκευασμένη, ότι έχει χαλάσει. Όσο για το κομπρεσέρ που ακουγόταν σε ένα βιντεάκι από την Ακρόπολη —αυτό που περιελάμβανε το ως άνω δημοσίευμα— αυτό όντως υπήρχε. Όχι όμως για να καταστρέψει ένα ανύπαρκτο γλυπτό, όπως ήθελαν οι «πληροφοριοδότες» αλλά για να αφαιρέσει παλαιές πλάκες τσιμέντου και έναν άθλιο εργοταξιακό οικίσκο από την Ακρόπολη, απαλλάσσοντας τον αρχαιολογικό χώρο από προγενέστερες ανοίκειες επεμβάσεις αλλά και για να τοποθετηθεί ένας απαραίτητος αγωγός ομβρίων .
Οι αποδείξεις για τα ανωτέρω, η μία μετά την άλλη, παρουσιάσθηκαν μέσα από αποκαλυπτικές φωτογραφίες τεκμηρίωσης των έργων αναβάθμισης που εκτελούνται στην Ακρόπολη, από την ίδια την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σήμερα το μεσημέρι. Και όπως είπε η ίδια «Δυστυχώς κάποιοι επιχειρούν να διασύρουν την Ακρόπολη στοχοποιώντας την, και μαζί μ΄ αυτήν και την χώρα».
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων
Σαφέστατη είναι εξάλλου και η αναφορά της Εφόρου Αθηνών Ελένης Μπάνου που όπως λέει, αυτά τα οποία διαδίδονται για την Ακρόπολη και την καταστροφή γλυπτού είναι ψεύδη αισχίστου είδους. Επισημαίνοντας, ότι όλες οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού ομβρίων παρακολουθούνται ανελλιπώς από αρχαιολόγο και τον μηχανικό της Εφορείας. Επιβεβαιώνει επίσης, ότι το κομπρεσέρ σπάει τα παλαιά τσιμέντα που επιτέλους απομακρύνονται μαζί με τους εργοταξιακούς οικίσκους.
«Αυτά που διαδίδονται μέσω της ΑΥΓΗΣ για την Ακρόπολη και για καταστροφή γλυπτού είναι ανοησίες και ψεύδη αισχίστου είδους. Όλες οι εργασίες για την κατασκευή του αγωγού ομβρίων παρακολουθούνται ανελλιπώς από αρχαιολόγο και μηχανικό της Εφορείας. Το κομπρεσέρ σπάει τα παλαιά τσιμέντα που είχε κατασκευάσει η ΥΣΜΑ και επιτέλους απομακρύνονται μαζί με τους παλαιούς εργοταξιακούς οικίσκους. Όλα γίνονται με προσοχή και σεβασμό, όπως αρμόζει στον ιερό χώρο. Εμείς είμαστε στις επάλξεις. Κρατάμε Θερμοπύλες. Παρακαλούμε ας σεβαστούν όλοι το δύσκολο έργο μας και ας μας δείξουν εμπιστοσύνη. Έως εδώ με τις αχρειότητες» ,αναφέρει συγκεκριμένα η κυρία Μπάνου.
Ο οικίσκος
Πιο συγκεκριμένα το έργο, το οποίο το οποίο γίνεται αυτή τη στιγμή αφορά τον οικίσκο – παράγκα στην βόρεια πλευρά της Ακρόπολης, που πρέπει να σημειωθεί, ότι η πίσω πλευρά του ακουμπά ακριβώς στο τείχος! Ο οικίσκος χρησιμοποιήθηκε ως ηλεκτρολογείο της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως και σύμφωνα με την Εφορεία Αθηνών κατασκευάστηκε σε μία πρώτη μορφή στα τέλη της δεκαετίας του ΄70, ίσως αρχή του ΄80 ενώ στη συνέχεια αναβαθμίστηκε το 2000 από τους υπεύθυνους των έργων στην βόρεια κλιτύ. Εν τέλει όμως, το όλο θέαμα της παράγκας με την τσιμεντωμένη αυλή, στην οποία ήταν αποθηκευμένα πλήθος από ετερόκλητα αντικείμενα, έως και ένας καταψύκτης μόνον προσβολή ήταν για το μνημείο ήταν. Γι΄αυτό και πρέπει να ελεγχθεί, όπως είπε η υπουργός, αν όλα αυτά έχουν γίνει με άδειες.
Στις φωτογραφίες φαίνονται καθαρά επίσης τα σκαλοπάτια και η μικρή ράμπα, που οδηγούν μέσα στο ηλεκτρολογείο, στρωμένα με τσιμέντο και πλακάκια! Αν όμως ο καθαρισμός του χώρου εξωτερικά δεν είχε προβλήματα, εντός του οικίσκου οι εκπλήξεις ήταν πολλές και δυσάρεστες. Κάτω από το τσιμεντένιο δάπεδο, και καθώς η εκσκαφή συνεχίσθηκε με τα χέρια ανακαλύφθηκε τρύπα στο αρχαίο τείχος της Ακρόπολης, που φαίνεται ότι είχε ανοιχτεί στα τέλη του ΄70 για να περάσει αγωγός απορροής υδάτων.
Αναβάθμιση
Ουδείς γνώριζε για την ύπαρξή του και μένει επίσης να διερευνηθούν τα αρχεία της ΥΣΜΑ για την κατασκευή του. Πόσο μάλλον που ως υπόβαση του αγωγού είχαν χρησιμοποιηθεί αρχαία μάρμαρα, από τα λεγόμενα «διάσπαρτα» της Ακρόπολης, καθώς δεν είναι αντιληπτό λόγω του κατακερματισμού τους πού ανήκαν. «Σε ένα από αυτά υπάρχει ένα ανάγλυφο κυμάτιο», όπως είπε η υπουργός, θεωρώντας τουλάχιστον παράδοξη πάντως την όλη μεταχείριση που είχε γίνει.
Σήμερα πάντως και δεδομένου, ότι ο φυσικός βράχος εντοπίσθηκε 60 εκατοστά πάνω από το προβλεπόμενο της υδραυλικής μελέτης, έγινε ήδη τροποποίησή της, ώστε το έργο απορροής των ομβρίων να μην τον βλάψει.
«Οτιδήποτε άλλο αναφέρεται σε χρήση κομπρεσέρ και σε τραυματισμό γλυπτού είναι ακόμα ένα fake news που διαδίδεται για την Ακρόπολη, τη στιγμή που μετά από πολλά χρόνια το υπουργείο Πολιτισμού φροντίζει για τη συνολική αναβάθμιση του χώρου», πρόσθεσε η κυρία Μενδώνη. Παραπέμποντας στα έργα που έχουν γίνει τα τελευταία δύο χρόνια για την αντικεραυνική προστασία, την πλήρη αντικεραυνική θωράκιση, τον έλεγχο τρωτότητας του μνημείου, (έργο που που βρίσκεται στην μελέτη εφαρμογής), τον ανελκυστήρα πλαγιάς και τις διαδρομές για τα εμποδιζόμενα άτομα, την αντικατάσταση του εξοπλισμού (πασαλάκια, σχοινιά κλπ) που θα γίνει την επόμενη εβδομάδα και βέβαια το φωτισμό, που μόλις απέσπασε τρία διεθνή βραβεία.
«Όλες οι εργασίες στη Ακρόπολη γίνονται σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες από την Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, από τις αρμόδιες Διευθύνσεις και Εφορείες του ΥΠΠΟ και ακολουθούν το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει και η Ακρόπολη έχει το ενδιαφέρον και την φροντίδα που τις αξίζει», όπως είπε εξάλλου ο γενικός γραμματέας Γιώργος Διδασκάλου.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας