ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κι αυτό χάρις σε μια τοιχογραφία του διάσημου καλλιτέχνη της street art Μπάνκσι. Απεικονίζει ένα κορίτσι σε μια κούνια, που φαίνεται να κρέμεται από μια προϋπάρχουσα πινακίδα «Parking». Και το σημαντικό είναι, ότι ο συγκεκριμένος τοίχος ανήκει στο κτίριό τους!
Η Τατιάνα Ταραντίνο και ο Αλφόνσο Κάμπος είχαν αγοράσει από το 2007 το κτίριο για να στεγάσουν τα γραφεία της επιχείρησής τους με αξεσουάρ. Στο μεταξύ, το 2010 ο Μπάνκσι ζωγράφισε το έργο του σε έναν από τους τοίχους του κτιρίου, που βλέπει στο διπλανό δρομάκι.
Η επιχείρηση δεν πήγε όμως πολύ καλά, έτσι όταν χτύπησε η πανδημία, η φίρμα των αξεσουάρ ήταν πολύ ευάλωτη για να αντέξει. Η Ταραντίνο και ο Κάμπος αναγκάστηκαν τότε να καταθέσουν αίτηση πτώχευσης και σ΄αυτήν συμπεριλαμβάνεται η δημοπράτηση του κτιρίου, μαζί φυσικά με το έργο του Μπάνκσι.
Αλλά, όπως δηλώνει ο αντιπρόεδρος της Hilco Real Estate, που έχει αναλάβει την πώληση υπάρχει μια δυσκολία εκτίμησης. Γιατί δεν μπορεί κανείς να δει το ακίνητο μόνο του, χωρίς το έργο τέχνης, ούτε το έργο χωρίς το ακίνητο.
«Είναι ένας συνδυασμός και των δύο», όπως είπε. Οπότε πρότεινε να αφήσει την αγορά, προκειμένου να αποφασίσει για τον καθορισμό της αξίας του κτιρίου με το έργο. Αν και είναι δύσκολο λοιπόν να εκτιμηθεί η αξία, που προσδίδει ο Μπάνκσι στο κτίριο, οι δύο επιχειρηματίες εκτιμούν, ότι μπορεί να λάβουν έως και 30 εκατομμύρια δολάρια.
Ρεκόρ πωλήσεων
Δημιουργώντας έργα στο δρόμο ο μυστηριώδης καλλιτέχνης δηλώνει σαφώς την άποψή του για την τέχνη, που θεωρεί, ότι πρέπει να είναι δημόσια και να μην εμπορευματοποιείται. Αυτό όμως δεν εμπόδισε δύο διαφορετικούς Άγγλους ιδιοκτήτες κτιρίων να αφαιρέσουν ολόκληρους τους τοίχους, πάνω στους οποίους είχε ζωγραφίσει ο Μπάνκσι με την ελπίδα να τους πωλήσουν σε υψηλές τιμές.
Όπως αναφέρουν όμως οι New York Times, παρ΄ότι οι τοιχογραφίες προσφέρθηκαν για πώληση σε μεγάλους οίκους δημοπρασιών, όπως ο Sotheby’s, εκείνοι αρνήθηκαν να το κάνουν. Αλλά οι ιδιοκτήτες των έργων δεν πτοήθηκαν, έτσι έγινε γνωστό, ότι τις πούλησαν τελικώς ιδιωτικά για εξαψήφια ποσά.
Είναι γνωστό άλλωστε, ότι τα έργα του καλλιτέχνη ανεβαίνουν διαρκώς στις δημοπρασίες. Ένα έργο του, διαστάσεων 2,8 x 4,5 μέτρα –επίκαιρο σήμερα– για το θέμα του αφού αναφέρεται στο Βρετανικό Κοινοβούλιο, είχε δημοπρατηθεί το 2019 για 11 εκατομμύρια ευρώ.
Ένα άλλο έργο του, που εμφανίστηκε στο φουαγιέ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Σάουθαμπτον κατά τη διάρκεια του πρώτου κύματος της πανδημίας, απεικονίζοντας ένα μικρό αγόρι να παίζει με μια κούκλα νοσοκόμα- υπερήρωα, επρόκειτο για μία δική του προσφορά στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και πουλήθηκε για 19,5 εκατομμύρια ευρώ.
Την μεγαλύτερη αίσθηση όμως, έκανε το «Κορίτσι με το μπαλόνι», έργο του που αυτοκαταστράφηκε κατά τη διάρκεια δημοπρασίας το 2018 μπροστά στο αποσβολωμένο κοινό. Τρία χρόνια αργότερα το μισοκατεστραμμένο έργο με την ονομασία πλέον «Η αγάπη είναι στον κάδο» πωλήθηκε σε δημοπρασία του Sotheby’s στο Λονδίνο αντί 21,8 εκατομμυρίων ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Μενδώνη: Η Ελληνική Δημοκρατία μόνος κύριος της συλλογής κυκλαδικών – Συζήτηση στη Βουλή
Για τα μάτια σας μόνο! Επτά τρόποι για να ντύνεστε, να οδηγείτε, να ταξιδεύετε, όπως ο Τζέιμς Μποντ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κασσελάκης: Δίνει περιθώριο μιας μέρας στους υποστηρικτές του για να προτείνουν το όνομα του κόμματός του
- Ο Πάνος Ξενοκώστας από το Greener ShippingSummit: «Στόχος μας να επιστρέψει η Βιομηχανία πίσω στην Ελλάδα και την Ευρώπη»
- Live-Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας σε εκδήλωση του Bloomberg
- Κασσελάκης: Μέχρι αύριο οι προτάσεις για το όνομα του νέου κινήματος