Το ιστορικό συγκρότημα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
Υπό κατάληψη για πολλά χρόνια βρισκόταν το κτήριο Πλαστικής – Ζωγραφικής στο ιστορικό συγκρότημα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και το αποτέλεσμα ήταν η παντελής έλλειψη συντήρησης και οι εκτεταμένες βλάβες, οι οποίες πρόκειται πάντως, να αρχίσουν να αποκαθίστανται.
Προτεραιότητα έχει η στέγη του κτηρίου ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες εργασίες ώστε να επανέλθει στην αρχική του κατάσταση. ΄Ηδη εξάλλου, η σχετική μελέτη, που κατατέθηκε στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων από το ΕΜΠ περιλαμβάνει όλα τα μέτρα για την αναστροφή των ζημιών.
Το κτήριο Πλαστικής – Ζωγραφικής κατασκευάστηκε μετά το 1917 ως ισόγειο πρόχειρο κτίσμα, που κατέλαβε μέρος της πρασιάς επί της οδού Στουρνάρα, προκειμένου να στεγάσει τότε, την διδασκαλία των χημικών.
Αργότερα όμως, διαμορφώθηκε με αναβαθμούς ώστε να εξυπηρετεί πλέον την διδασκαλία πλαστικής και ζωγραφικής και αποδόθηκε στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ως το 1995-’96. Έκτοτε τελούσε υπό κατάληψη.
Ιστορικό μνημείο
Με έκταση 410 τ.μ. το κτήριο έχει ορθογωνική κάτοψη ενώ εσωτερικά αποτελείται από δύο κύριους χώρους και δύο μικρότερους με πατάρια και βοηθητικούς χώρους.
Μία ψευδοροφή εξάλλου, καθαιρέθηκε αμέσως μετά την άρση της κατάληψης, καθώς υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης.
Το συγκρότημα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που είναι κηρυγμένο στο σύνολό του ως ιστορικό μνημείο και έργο τέχνης άρχισε να οικοδομείται το 1862 σε σχέδια του Λύσανδρου Καυτατζόγλου περιλαμβάνοντας το Κτήριο Αβέρωφ, δηλαδή το κεντρικό διώροφο κτήριο στην οδό Πατησίων και τα δύο μονώροφα κτήρια που το πλαισιώνουν συμμετρικά (Πρυτανείας και Σχολής Καλών Τεχνών).
Είκοσι σχεδόν χρόνια μετά την ανέγερσή τους, ένα ακόμη κτίσμα προστέθηκε, επί της οδού Μπουμπουλίνας αυτή τη φορά, το λεγόμενο «Μηχανουργείο» με δαπάνες του Γ. Αβέρωφ για την πρακτική εξάσκηση των Μηχανολόγων.
Το 1950 ωστόσο κατεδαφίστηκε, δίνοντας τη θέση του στο κτίριο των «Ηλεκτρολόγων», που καταλαμβάνει την ανατολική πτέρυγα των νεώτερων κτηρίων του Πολυτεχνείου.
Από αυτά το πρώτο ήταν εκείνο των Πολιτικών Μηχανικών (1920-΄32) επί της οδού Στουρνάρα, το γνωστό ως Κτήριο Γκίνη η μελέτη του οποίου έγινε από τον αρχιτέκτονα Κώστα Κιτσίκη.
Και αυτό το κτήριο είχε υποστεί μετά από παρατεταμένη κατάληψη μεγάλες φθορές, οι οποίες επίσης πρόκειται να αντιμετωπισθούν με ειδικό πρόγραμμα αποκατάστασης, που έχει καταρτισθεί από το ΕΜΠ.
Διαβάστε επίσης:
Τι θα ακολουθήσει μετά το χρήμα; Οι συλλογές νομισμάτων των Τραπεζών σε έκθεση
Επιστροφή βυζαντινού αρχιτεκτονικού μέλους από τη Γερμανία