«Κλοπές καταγράφονται σε μουσεία. Είναι θλιβερά περιστατικά, αλλά καταγράφονται. Το μείζον είναι, πως η κλοπή έγινε εκ των έσω». Το σοβαρό ζήτημα, που αφορά στην κλοπή αρχαίων αντικειμένων από το Βρετανικό Μουσείο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτού του γεγονότος, επισήμανε σήμερα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη σε συνέντευξή της στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha.

«Είναι τραγικό το γεγονός ότι υπάρχει καταγεγραμμένο πλέον αυτό το περιστατικό της κλοπής των εκθεμάτων ή των αντικειμένων που φυλάσσονται στο Βρετανικό Μουσείο», όπως είπε η υπουργός. Τονίζοντας ότι «Η ιδιαιτερότητα ήταν, ότι προέρχεται από τους ανθρώπους, που ήταν εντεταλμένοι στη φύλαξη των συλλογών».

1

Όσον αφορά το ελληνικό αίτημα για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα η κυρία Μενδώνη θύμισε, ότι η Ελλάδα, σταθερά, τα τελευταία διακόσια χρόνια – γιατί το αίτημα για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα ταυτίζεται με την έναρξη του ελληνικού κράτους- ζητεί την επιστροφή τους. Το αίτημα «διεθνοποιήθηκε στη δεκαετία του ’80 από τη Μελίνα και από τον Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση και προσωπικά ο Πρωθυπουργός έχει βάλει ως εθνικό στόχο την επανένωση», όπως είπε.

Προϊόν κλοπής τα Γλυπτά

Αναφερόμενη εξάλλου, στη στρατηγική της χώρας για το θέμα διευκρίνισε, πως εξαντλεί όλες τις δυνατότητες, που μας δίνει ο διάλογος και η πολιτιστική διπλωματία, κάτι που έχει γίνει φανερό, μέσω πολύ συγκεκριμένων γεγονότων τα προηγούμενα χρόνια.

Συγκεκριμένα η υπουργός ανέφερε την απόφαση της Unesco, τον Σεπτέμβριο του 2021 για την αναγνώριση του νομίμου και δικαίου του ελληνικού αιτήματος, την επιστροφή του θραύσματος Fagan και την επιστροφή των θραυσμάτων από το Βατικανό, που πήραν τη θέση τους στο Μουσείο Ακρόπολης ενώ σημαντικότατη υπήρξε και η ενίσχυση του θετικού κλίματος σε διεθνές επίπεδο για το δίκαιο του ελληνικού αιτήματος.

«Υπάρχει στρατηγική», κατέληξε η κυρία Μενδώνη. «Όμως στρατηγική η οποία ανακοινώνεται, παύει να είναι στρατηγική. Δεν μπορεί κανείς να παρουσιάζει αυτά, τα οποία σκέφτεται να κάνει. Επαναλαμβάνω όμως κατηγορηματικά, ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή ακολουθεί απολύτως τις κόκκινες γραμμές, οι οποίες έχουν τεθεί για αυτό το μείζον εθνικό θέμα, μη μπορώντας, σε καμία περίπτωση, να αναγνωρίσει οποιοδήποτε δικαίωμα ιδιοκτησίας, νομής και κατοχής στο Βρετανικό Μουσείο, καθώς τα Γλυπτά του Παρθενώνα βρίσκονται εκεί ως προϊόν κλοπής».

 

Διαβάστε επίσης:
Βουλή: Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις ψηφιακές πλατφόρμες διαμοιρασμού

Κακοκαιρία «Daniel»: Βγήκε 112 για ισχυρές καταιγίδες σε Εύβοια, Λάρισα και Πιερία

ΟΠΑΠ: Στα 224,4 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη στο εξάμηνο – Ενέκρινε προμέρισμα 1 ευρώ/μετοχή για το 2023